PDA

View Full Version : Boss leds / voeding



Luigi
5 juli 2004, 23:05
Ik heb een aantal boss pedalen op mijn board, allemaal aangesloten op een centrale voeding.

Als ik spanning op die voeding zet gaan sommige Bosspedalen meteen aan (led brandt dus), andere niet. Opzich geeft dit natuurlijk niet, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dit komt. Iemand een idee?

Bij een paar Bosspedaaltjes heb ik bovendien het volgende; met een standaard Bossadapter brandt het ledje niet terwijl het effect het wél doet. Als ik een adapter met iets meer spanning erop zet brandt het ledje wél (en het effect doet het ook). Ledje stuk? Andere oorzaak?

Nocki
6 juli 2004, 09:10
klopt. ik heb dit ook gemerkt. als ik teveel pedals aan een voeding hangt heb ik ook wel dat sommige pedals het wel doen maar er geen ledje brand. ook heb ik idd dat als het aangaat er sommige pedal direct aan gaan. heel stom. hoe het komt weet ik niet. het is ook niet zo d het altijd gebeurt maar wel soms en als ze allemaal aan een voeding hangen.. stom he. ik vind het gewoon lekker...

Nocki

pseek
6 juli 2004, 11:27
Ik heb het ook dat er bij het inpluggen van de stroom alleen
mijn overdrive aan gaat en dus het ledje gaat branden.
Dat andere 'probleem' heb ik niet, kan het komen dat je dan boven
de 200mA hebt ingeschakeld en dat dan als beveiliging het ledje uitgaat?

jaywalker
6 juli 2004, 11:33
Ik wil binnen kort ook een achtlooper gaan maken (dus 8 ledjes). Volgens mij komt het omdat al je ledjes bij elkaar meer vragen dan je adapter levert. Als je van die 2 ma ledjes gebruikt zou het geen probleem moeten zijn volgens mij.

Luigi
6 juli 2004, 21:28
...sorry, ben een beetje te onduidelijk geweest; het probleem met de pedalen waarvan de ledjes niet branden doet zich ook voor als ik zo'n pedaal aansluit op een adapter. Dus gewoon één adapter op één pedaal. Bij de originale boss-adapter brandt de led dan niet terwijl het effect het wel doet. Ook met een batterij is dat het geval. Als ik een adapter gebruik met een hoger voltage (12v) doet de led het wel. Boss-pedalen blijken tegen 12 volt te kunnen. Eigenaardig...