PDA

View Full Version : Klantenbinding???



basgitaar
29 april 2002, 11:40
Commercieel?

Een aantal maanden terug heb ik tijdens mijn vakantie met veel plezier een nieuwe accoestische gitaar gekocht.
Aangezien ik niet kilometers heen en weer ga rijden om een setje snaren te kopen ben ik naar een gitaarwinkel in de buurt gestapt om een setje nieuwe snaren te kopen. Ik had de gitaar even meegenomen om er ook een tas bij te zoeken en mij over de snaren te laten adviseren. De eerste opmerking die letterlijk werd geplaatst door nota bene de eigenaar van de winkel: "Deze gitaar heeft u niet hier gekocht he??"
, "De volgende gitaar koopt u toch wel hier??", Ik vond dit op z'n minst gezegd nogal een opdringerige manier van klantenbinding die bij de meeste mensen averechts werkt. Ik heb toch de tas gekocht en het setje snaren.
Na een maand begon mij op te vallen dat een snaar af en toe licht rammelde.
Aangezien de winkel ook reparaties uitvoert ben ik even met de gitaar naar de winkel gegaan om even de actie en toets na te laten kijken. En jawel gelijk weer die eigenaar "Heeft u de gitaar hier gekocht???", Ik wederom uitgelegd dat ik die gitaar ver uit de buurt heb gekocht. Oh, was de reactie en heeft vervolgens de halspen twee tikjes aangedraaid. Vervolgens wordt door de verkoper opgemerkt dat de toets er rommelig uit ziet en dat er een hobbel in zit en dat ik maar terug moet gaan naar die winkel waar ik de gitaar gekocht heb. Beetje vreemd dat je dat zo met het blote oog in schemerig licht kan zien....
Ik heb de hals van de gitaar na laten meten (iets wat je dus niet met je beste timmermansoog kan zien) en er is helemaal niets aan de hand met de hals!!! Ik heb de welbewuste snaar tijdelijk verhoogd en het rammelen bleef.
Even verder gekeken en het bleek aan een een loszittende snaar onder de brug te liggen.... zucht..opgelost.
Het einde van het verhaal is dat ik ieder geval nooit meer naar die winkel ga, en zeker niet om daar een gitaar te kopen! Moraal van dit verhaal, voor verkopers, is dat je door service klanten kan winnen en binden en zeker niet door onwaarheden te melden over een gitaar waar iemand happy mee is!

Dirk_Hendrik
29 april 2002, 12:57
eeh,

Welke zaak gaat het om? Weten we dat vast.

basgitaar
29 april 2002, 13:11
Het gaat er bij deze niet om om een winkel in het negatieve te brengen. Het gaat er meer om wat de strekking van het verhaal is. Dat we graag bij een winkel kopen waar je elders gekochte spullen niet onterecht afgekraakt worden moge duidelijk zijn.

Arthur
30 april 2002, 17:48
Nee, da's flauw: gewoon zeggen om welke winkel het gaat!

L4A
30 april 2002, 20:41
Precies, een muziekwinkel hoort gerund te worden door muziek(instrumenten)liefhebbers, die ongeacht de afkomst van je gitaar gewoon duidelijk het beste met je gitaar voor hebben! (toegegeven, in veel grotere winkels vind je dat ook niet)