PDA

View Full Version : tube ultragain



Mr.Bluesbreaker
5 juli 2004, 20:43
test

Negative K3 fan
5 juli 2004, 20:47
test?

Mr.Bluesbreaker
5 juli 2004, 20:49
We zijn met onze band bezig met opnames, en ik kwam de behringer tube ultragain tegen, een klein buizen pre-ampje geloof ik dat ook als high-end DI box kon worden gebruikt. Iemand ervaring ermee in hoeverre dit je opnamekwaliteit bevordert? We nemen op met CoolEditPro 2.0, goeie geluidskaart en mic voor gitaaramps via mixertje, Roland TD20 el. drumkit ed. Tips en adviezen iemand rondom dit dingetje? Ik dacht dat je voor 50/60 euro je hier geen buil aan kon vallen als het er beter op werd..

Oja en nu ik toch bezig ben, heeft iemand misschien een tip voor een gitaarmic voor een amp die beter is ivm een sm57/58 maar niet ineens het dubbele bedrag? Ieets dat ik 2ehands misschien kan scoren voor zeg, nou 150 euro wat een hele verbetering is? Alvast bedankt!

Negative K3 fan
5 juli 2004, 21:33
behringer en hi end?

en een sennheiser 609 silver hoor ik de laatste tijd vaak op HCAF, die zou wel redelijk samen moeten gaan met een sm57 en zijn ook niet al te duur, ik weet alleen niet of ze wel te krijgen zijn want ik heb het idee dat ze nog niet zolang uit zijn.

Horus
5 juli 2004, 22:34
Ik heb de behringer Mic 100 Tube Ultragain (typische Behringer patsernaam).

Ik merk weinig van het "buizengeluid". Hij werkt goed, nix mis mee, maar dak nou zeg "wow, wat een romig laagje", neuh. Misschien zittie er wel in, maar ik heb ook geen andere preamp dus kan het niet echt vergelijken. Het is iig geen high-end ding, en al zeker geen high-end di-box. Ik denk niet dat je geluid veel beter wordt door het kopen van dit ding. Ga kijken naar een groot membraan condensator mic, daar heb je wat aan (+ een boel mix en masterkennis :wink: )

Mr.Bluesbreaker
5 juli 2004, 23:23
Okay, ja dat hi-end stond ook op hun site geloofde ik ook niet van aangezien t low budget is :roll:
Maare een sm-57 bv in combinatie met een cond. mic? Wat moet zoiets kosten dan denk je, die condensator mic apart ongeveer?

x.studio
6 juli 2004, 02:48
Geloof niet dat die Behringer pre-amp veel voor je zou doen, een echt goede pré-amp kan niet voor dat geld. Was het de bedoeling die via de mixer te laten lopen en zo ja, kan je de ingebouwde pré's van dat mixertje by-passen. Indien ja en het by-passen nee, vraag ik me af of het wel zin heeft om te investeren in betere pré of een deftige mic. Bekende verhaal van ketting en zwakste schakel.
Wat bevalt je momenteel niet aan je sm57? Voor je kooplustig wordt, probeer eerst eens wat te experimenteren met de plaatsing, of je direct/line-out signaal te mixen met het mic-signaal, sporen te dubbelen en een van die sporen een minimaal tikje te delayen, experimenteren met panning/verschillende eq settings, van die dingen.
Heb zelf de 609(zwart) ook in gebruik, prima mic, maar zal 2de hands nog moeilijk aan te komen zijn.

Horus
6 juli 2004, 17:49
Wat ik doe:
SM57 vlak voor de speaker, net niet in het midden.
Groot membraan Condensator mic 40 cm weg, richting speaker.
Hoofdsignaal is de cendensator mic, dus die het hards, en dan de SM57 toevoegen voor meer "bite" en "dirt".

Mic kost ongeveer 100 euro (Hitec Audio Fat1 van Muzik Produktiv, of Fane mic van Music Store Köln). Ik gebruik geen mengpaneel. Mic gaat in de Behinger Mic 100 (+-50 bucks), en dan direct de comp in. Beter sound krijg je niet, tenzij je honderden euro's meer uit wilt geven.

guhlenn
7 juli 2004, 15:34
hou zijn die fame's? aangezien het rip-offs zijn?

Mr.Bluesbreaker
9 juli 2004, 15:55
Okay, knoop doorgehakt. Ik heb een shure SM-57 gekocht, als de opnames klaar zijn pleur ik ze a.s.a.p in "sounds", maar het gaat nog wel een tijdje duren. Bedankt voor jullie tips iig!

Horus
11 juli 2004, 12:10
:) goede koop, een SM57 is nooit weg.

Die fames ken ik zelf niet, maar ze schijnen exact hetzelfde te zijn als de mic's van Hitec audio, waarvan ik een grootmembraan cond. mic heb. Ik vind hem super klinken. Heb een tijd geleden een 1 op 1 vergelijking gedaan met de Hitec audio fat1 (100 euri's) en een AKG C414 (+- 1200 euri's). Ik hoorde wel verschil, maar vond de één niet beter dan de ander. De C414 is wat linearder, en heeft verschillende polar paterns. Ik ben er iig heel erg blij mee.

guhlenn
12 juli 2004, 10:29
hitec audio fat1? Ik zoek nl. een condenser voor gitaar, aangezien ik nu8 het hele sm57 idee wel onder de knie heb. Next round , please! Das dan toch de condensator gecombineerd met de sm ;)?

LOL

Anyway, waar koop ik die hitec dan? 100 euro kun je je geen bult aan vallen.

Thanks!

G.

bert k
12 juli 2004, 13:56
Doe er drie tientjes bij en koop de Behringer B-1. Is een absoluut goedklinkende condensator. Doe er zeven tientjes bij, dan heb je de B-2, die schakelbaar naar omni of figure-8, dan ben je helemaal flexibel. (ik heb zelf twee B-2's. Beste mic die ik voor het geld kan vinden.)

De lol van omni is dat je bij een gitaaropname naar de hele ruimte gaat luisteren. Samen met de 57 kan dat heel lekker klinken.

Hempo
13 juli 2004, 00:48
Voorlopig doen we het eventjs met de Shure 57

guhlenn
13 juli 2004, 11:23
Dank voor de tip, ik ga gewoon even een paar uitproberen denk ik. Zal de B-2 zeker meenemen..

G

bert k
13 juli 2004, 13:02
Ik heb het al vaker gepost: http://www.studiohetpand.nl/mictest.htm Daar worden wat duurdere mics getest, maar de B-2 zit er ook tussen. De uiteindelijke opname is gemaakt met 2 B-2's en een Audio Technika.

guhlenn
14 juli 2004, 14:09
dank,

vond het persoonlijk een grote verrassing dat de grote neumann zo matig presteerd (of de at zo goed... ) die B2 was zeker nioet verkeerd, maar de at was net iets "sprankelender".


Dank voor de link!

bert k
14 juli 2004, 14:41
Het blijft toch iets dat per situatie kan verschillen. nu vinden we de AT sprankelend klinken, en bij een andere opname lijkt opeens het hoog te schel, en grijpen we weer naar de Neumann. Het is ook altijd wat... :)

guhlenn
14 juli 2004, 15:12
ik kan niet naar de neumann grijpen dus dat wil ik niet horen *guhlenn heeft z'n handen voor z'n ogen*

LOL

maar ik begrijp war je heen wilt..

bert k
14 juli 2004, 15:53
Hihi, ja, ze kosten maar 3000 euro, maar dan heb je ook wat...

Een studiotechnicus die ik maar niet bij naam ga noemen :) was ooit eens met een bandje naar de NOS studio, loopt daar door een kamertje waar, volkomen onbewaakt, zo'n twintig, vijfentwintig Neumann U87's op statief stonden. Zijn handen jeukten behoorlijk, maar hij heeft het toch maar niet geflikt...

dodoweirdo
15 juli 2004, 10:28
Twas misschien de mijne wel, ik bied er één aan op marktplaats

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/profversterkers/8956.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dbehringer%2B tube%2Bultragain%26submit1.x%3D57%26submit1.y%3D14


kopen die handel!

guhlenn
15 juli 2004, 14:33
wauw, 20-25 statieven! ;)