PDA

View Full Version : Is dit wat?



VaderSlayer
5 juli 2004, 19:28
Ik heb nu een flinke tijd rondgekeken en ik heb nu denk ik mijn keuze gemaakt.

Ik zit te denken om een Ibanez SZ 320 WB te kopen en meteen de PU's te vervangen met Bill Lawrence L-500XL.

Nu de vraag, werkt dat zou het geluid er verder op vooruit gaan?

Mithrandir
5 juli 2004, 19:36
Ik zou zeggen, probeer hem eerst een tijdje met de stock PU's, misschien bevalt het wel....

Funkblaster
5 juli 2004, 19:38
idd, ik zou het ook eerst eens een tijdje uitproberen met stock pu´s of weet je nou al zeker dat die je echt niet aan staan?

Diedo
5 juli 2004, 19:41
het geluid zal er op vooruitgaan, maar of jij het lekker vindt klinken is een tweede... en inderdaad: stockpickups hoeven niet per definitie slecht te zijn als je niet beter weet... vervangen kan altijd nog!

slayurrr
5 juli 2004, 20:05
Hey papaslayer, ligt eraan welke muziekstyle(n) je van plan bent te gaan spelen... :cool:

SiNiSTRaL
5 juli 2004, 21:37
papa?
Vader is ook een band :)

VaderSlayer
5 juli 2004, 22:09
precies :P

HMMmm welke muziekstijlen zou ik gaan spelen? ;)

Maar ik heb gehoord dat die stockpickups bluesy klinken, en niet echt geschikt zijn voor metal, maargoed ik zal ze eens beluisteren :)

Lacrymosa
5 juli 2004, 23:35
Een ibanez SZ is zeker een goeie keus..........

hij zal niet zo (mischien oneerbiedig gezegd, maar) schuurpapier achtig klinken als de echte metal
ik denk dat je dan wel EMG's, Dimarzio X2N's of idd een OBL500XL

of een anders 'metal' element

een Evo is ook aan te raden, of een Duncun Costum

nah ja, er zijn zat elementen geschikt voor metal

ik weet nog niet welke voor mij etbeste gaat werken, maar ik speel een heel ander soort metal

CheerS!!

SiNiSTRaL
5 juli 2004, 23:44
duncan custom is zeker aan te raden, heb ik in mijn shadow zitten, en een bill lawrence L500L in mn explorer, vind de laatstgenoemde iets gedefineerder, maar de eerstgenoemde heeft weer meer output...

Joop M
6 juli 2004, 00:49
t'gekke is dat als je de blues speelt en de gitaar is voor je gemaakt,
dat het niet uitmaakt wat je in je handen hebt.
In samenwerking met je versterker krijg je alles wat je hebben wilt.
Just play the blues man
Grz Joop