PDA

View Full Version : WahWah pedal waht niet meer goed....



grandpuba
28 april 2002, 22:08
Hello peoples

Ik heb een Dunlop wahwah pedal;jimmy hendrix type...

Het probleem is, is dat hij nog wel geluid geeft, maar dat de "fequentie" van het geluid bijna niet veranderd. iig dat heeft iemand mij ooit eens verteld dat dat een wahwahpedaal doet.

dus: als ik het pedal op en neer beweeg hoor je wel een ligte wah, maar niet zoals die eerst was(lekker jankerig) en er zit een kleeiiiiine kraak in...

wie oh wie kan mij helpen...

laterz en bedankt
Don

pimmetje
28 april 2002, 22:48
Nieuwe potmeter kopen en er ff in solderen. Koop wel een goede stevige potmeter met een dichte kast. Neem desnoods de huidige potmeter van je Wah mee en leg de electronica-meneer uit waar-ie voor is. Oh ja... wel een logaritmische potmeter vragen.

Het is een heel simpel soldeerwerkje, maar let vooral op bij het vastschroeven van de potmeter: je moet het pedaal nog een klein stukje verder dan helemaal naar beneden kunnen klikken (voor het uit- en aanzetten). Zorg dus dat je potmeter bij het inbouwen nog enige speling heeft als je het pedaal helemaal naar beneden hebt staan.

grandpuba
28 april 2002, 22:52
HEEE!

thnx!
alleen vraagie...
what the hell is een "potmeter"??

doeg!

Bartyboy
29 april 2002, 00:06
Dat is een variabele weerstand, een soort volumeregelaar zeg maar.

Maar goed, als je dat al niet weet kun je dat waarschijnlijk beter laten doen door iemand die er wel verstand van heeft.

Andrewski
29 april 2002, 09:33
Misschien een nieuwe battery kopen? (spreek uit ervaring).

pimmetje
29 april 2002, 11:24
Oh ja :smile: Dat kan je beter eerst ff checken.
Dacht ik niet aan, omdat ik batterijen liever niet gebruik. Die zijn altijd halverwege optredens leeg... nooit thuis :smile:

grandpuba
29 april 2002, 11:46
Jodelie!

Deze wahwah is van die sologitarist uit mijn band, die speelt altijd met batterijen.
kheb m gister avond ffkes op een adapter aangesloten, en volgens mij moet ie het gewoon doen.!
als ik de pedal verschuif, hoor je luid en duidelijk de frequentie verschuiven
wat ook een mooie was: onder het pedal zit een filtje die tegen de knop aan komt aan als je m indrukt, en die was helemaal door, dus je mot m met de hand in drukken
ffkes nieuw filtje eronder en volgens mij mot ie dan weer goed zijn...

iig bedankt

Don

grandpuba
29 april 2002, 12:11
oh ja nog iets

dus als ik het pedal van voor naar achter haal, en er zit een klein kraak in, dan is het ook de PODmeter??

Don

lars
29 april 2002, 12:35
yep

grandpuba
29 april 2002, 12:39
Ok dan laat ik t maken

bedankt!