PDA

View Full Version : toetsenbord als synth?



jelle
5 juli 2004, 16:54
weet er iemand een programmaatje waarmee je je toetsenbord als keyboard (lachen dat ned/eng) kan gebruiken? Ik weet dat je met band-in-a-box op die manier kunt opnemen, maar dat werkt niet echt lekker...

dank

jelle

motorpsychonaut
16 juli 2004, 21:53
ik heb anvil studio ofzo. kun je wel krijgen bij download.com. werkt ook niet als je wilt opnemen, maar je kunt noten noteren met je toetsenbord zeg maar en dan werkt het wel goed. zo componeer ik nog wel eens nummers, terwijl ik helemaal geen noten kan lezen. je moet gewoon wel het ritme in de noten kunnen lezen, maar de hoogte van de noten niet zozeer. nouja het is geloof ik een gratis programma dus download het maar dan zie je het vanzelf.

Horus
17 juli 2004, 12:38
Ze bestaan wel, maar zijn niet erg proffesioneel. Het lukt ook niet erg goed natuurlijk, met een toetsenbord. Mijn advies: koop een midi-keyboard. Tweedehands tussen de 50 en de 100 euris. Een DIN -> Gameport kabel erbij (15 euris) en je kan met een keyboard wat inspelen. Heb je niet eens een geweldige geluidskaart voor nodig.

jelle
17 juli 2004, 19:15
toch nog reacties! bedankt, ik zal dat programmaatje eens proberen enne.. horus je hebt natuurlijk gelijk...

Br@mbo
17 juli 2004, 19:51
Ze bestaan wel, maar zijn niet erg proffesioneel. Het lukt ook niet erg goed natuurlijk, met een toetsenbord. Mijn advies: koop een midi-keyboard. Tweedehands tussen de 50 en de 100 euris. Een DIN -> Gameport kabel erbij (15 euris) en je kan met een keyboard wat inspelen. Heb je niet eens een geweldige geluidskaart voor nodig.


dan koop je er beter één die via USB werkt

Horus
20 juli 2004, 09:36
Kan ook, maar ik vind het zo ook goed. Ik heb een tijd geleden mijn Boss MD-2 geruilt voor een wat ouder midi keyboard, zonder USB. Heb nu wel mooi 4 octaaf, pitchbendwiel, modulation wiel, program selectie knopjes etc. voor een zacht prijsje. Ben bang dat voor een USB keyboard toch wat meer geld nodig is. Gameport kabeltje werkt goed.