PDA

View Full Version : Wah pedaal 70's



wdej
5 juli 2004, 08:35
Hoi,

Ik ben op zoek naar een pedaal waarmee je dat - foute - funky geluid kan krijgen van de nummers van o.a. Barry White. In die jaren werd dit vaak gebruikt als ondersteuning van ritme. Je hoorde in dit kortje slagje vaak nauwelijks tonatie. (mm, moeilijk uit te leggen) De ouderen onder ons weten wat ik bedoel. Het werd vaak gedempt gespeeld. Welk pedaal eent zich daar het beste voor ?

Bedankt alvast,

willem.

Harry
5 juli 2004, 10:46
een gewone crybaby misschien? Verder zou een autowah kunnen helpen, maar vaak gebruikten ze ook een phaser.

Mitch
5 juli 2004, 13:30
Je bedoelt het geluid van een Coloursound wah. Thema van "Shaft" om precies te zijn !
De beste wahs die daar momenteel in de buurt bij komen zijn van Teese: RMC 3 en Wheels of Fire wah. Die zijn wel prijzig.

De nieuwe en zeer betaalbare wah van Ibanez is ook behoorlijk instelbaar qua sweep (want een ruime sweep is wat je nodig hebt, een crybaby redt dat van zijn leven niet) maar die heb ik zelf nog niet gehoord.

wdej
5 juli 2004, 14:19
Zou een Jim Dunlop 535Q dat ook aankunnen ? Ik begreep dat die een instelbare sweep heeft. Iemand ervaringen mee ?

willem

Rob74
13 juli 2004, 09:26
Die Colorsounds hebben inderdaad het geluid wat je zoekt!
Je kunt een oude Colorsound Wah scoren, bijvoorbeeld op ebay.de.
Dan wel de schakelaar vervangen door een DPDT-schakelaar (true-bypass), want de bypass zuigt veel toon. Dat is eenvoudig te doen als je een soldeerbout hebt.

Bluesbreaker
17 juli 2004, 17:35
Zou een Jim Dunlop 535Q dat ook aankunnen ? Ik begreep dat die een instelbare sweep heeft. Iemand ervaringen mee ?

willem

ik heb een 535 q, die instelbare sweep is inderdaad wel geinig, evenals de instelbare db boost

maar die brengt wel wat vervelende ruis mee, en ik kan soms in een bepaalde stand de franse am radio ontvangen......

maar wat wil je spelen? Funkadelic? Funky Meters?