PDA

View Full Version : oplossing voor trap probleem...



Nocki
4 juli 2004, 22:39
Hoi.

ik was bezig om van het deksel van mn rack (zie andere post) een pedalboard te maken.

nadeel hiervan was dat als ik een pedal aan de bovenkant van het deksel wou intrappen de kans had om een ander pedaal eronder of de channelswitch van mn amp te raken waardoor er iets ongewenst gebeurt. geen fijn idee om dat te hebben tijdens een optreden vandaar de zoektocht naar een oplossing. eerst wou ik mn pedal board schuinzetten maar een oplossing met pootjes of iets eronder was niks ivm opbouwsnelheid, betrouwbaarheid en nog wel een paar andere redenen.
heb ook gedacht om diverse hoogtes te maken maar daardoor werdt het gehaal te zwaar en zou het deksel ook niet meer netjes kunne sluiten omdat de pedals tegen de achterkant van de amp of mn rack zouden komen. vandaar de oplossing om de pedals schuin te plaatsen.

http://people.zeelandnet.nl/nocki/graphics/pedals.JPG

hierdoor raak ik alleen het schakel gedeelte. ik heb geen kans om de knoppen te raken dus hoef niet meer te draaien als ik per ongeluk iets het aangeraakt en het aanklikken gaat beter. een bijkomend voordeel is de rumte in de diepte tussen de pedals wordt kleiner omdat de stroom voorziening nu onder het voor liggende pedaal kan komen als ik de juiste middelen gebruik om de pedalen aan de achterkant omhoog te houden.

de foto geeft aardig weer wat ik in gedachten heb. mischien ook een idee voor anderen...

NOcki

Mitch
4 juli 2004, 23:26
Leuk opgelost !


Nou nog een foto leren verkleinen en dan kunnen we je beschrijving gewoon in één oogopslag lezen :D

Nocki
4 juli 2004, 23:44
ik al voortaan mn blijdschap temperen en de foto verkleinen en wachten tot het daglicht is zodat alles beter te zien is ipv alleen donkere pedals te laten zien...

NOcki