PDA

View Full Version : goeie versterker



emielow
28 april 2002, 22:34
ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen. ik heb nu een peavey TKO ofzoiets 100 watt, komt wel aardig kabaal uit, maar ik wil graag een andere in de prijsklasse van zon 1500 gulden.

wie heeft er goeie ideeen?

AllodoX
29 april 2002, 00:25
Wil je een combo, of een cabinet + top ?

emielow
30 april 2002, 12:46
ja da's ook nog weer waar ja

nou zeg het me maar wat kan ik het best doen
? ik moet in iedergeval veel kabaal hebben :smile:

AllodoX
30 april 2002, 17:34
veel kabaal ? zoek het dan maar zelf uit..
ik ken geen versterkers met kabaal.. alleen versterkers met een goed geluid

emielow
30 april 2002, 21:28
veel kabaal = wat hard kan (en uiteraard goed geluid) niet als je in een kroeg staat op te treden dat je me dan niet kunt horen...

ik moet gewoon een goed ding hebben voor dat geld. maar wat zijn precies de voordelen van een los kabinet + speaker? tov van een combo?

en kun je dan beter een dure versterker halen? of juist dure speakers?

Moonchild
1 mei 2002, 15:29
speakers maken echt heel veel verschil vind ik.
ik had een tijdje geleden een 15 wattertje van fender staan. die klonk echt nergens naar, maar toen ik er een 100 watt box op aansloot met tweeter en squawker was het geluid echt heel erg goed, gewoon iets wat je verwacht uit een duurdere versterker, hetzelfde deed ik voor mijn elec gitaar. ik had een 15 watt crate versterkertje geleend van een vriend van mij.
toen ik m aansloot op die box was ik meteen alle feedback kwijt, ik kon zelfs de reverb helemaal voldraaien op dat ding zonder bijgeluiden (wat zonder die speakerkast absoluut niet kon)
het totale geluid was er ook heel erg veel op vooruit gegaan.
dus als je een versterker koopt, niet kosten proberen te drukken op je speakers, want die zijn minstens zo belangrijk

AllodoX
1 mei 2002, 21:46
een 100w speaker aansturen met een 15w versterker ? bwahahah.. valt mee dat je er uberhaubt nog beweging in die speaker krijgt..

je versterker moet immer evenveel tot ( liever zelfs ) meer vermogen hebben dan je speaker. anders heb je totaal geen headroom, gaat je versterker overloaden c.q. gigantisch clippen en verneuk je je speaker.

emielow
1 mei 2002, 22:20
maar mijn vraag was dus of ik voor dat geld (1500 gulde) wel een fatsoenlijke versterker / speaker set kan kopen? of kannik dan toch beter voor de combo gaan?
en zoja, wat zijn zoal goeie iden?

AllodoX
2 mei 2002, 15:26
Warwick CCL 210.. 250w met 2x10" speakers. zeer vol geluid met aardig wat volume.

i.p.v. 2x10" ook met 1x15" beschikbaar..


kost c.a. 975 Euro..

edoch.. voor 1500 euro kun je ook een Hartke 4000 ( 400w ) topje met een Hughes & Kettner 4x10" + Hughes & Kettner 1x15" kopen.. en dan heb je aanzienlijk meer power.

emielow
2 mei 2002, 15:54
oe, ja maar das me eigenlijk net iets te duur, ben maar een arme student...

ik had het nl. in guldens.. dus zon 750,- euro, maar kun je daar wel fatsoenlijk versterker / box voor kopen ?

AllodoX
5 mei 2002, 22:38
uh.. jah.. daarvoor kun je een klein 80w warwickje kopen.. of een ander klein versterkertje..

kunt beter wat langer doorsparen en dan een goeie kast pakken.

AllodoX
5 mei 2002, 22:43
trouwens....750 euro 'eh ?

Kijk eens of je usual-winkel aan een
Hughes & Kettner BassForce XL kan komen.. die's 200W, 1x15" speaker.. kost ook iets van 750 euro.. en dan heb je een heel mooi versterkertje.. Hughes & Kettner is top-quality spul voor weinig $$

kees999
7 juli 2002, 21:37
Yorkville Bassmaster 400 W combo + nog een kastje eronder van 400W....kabaal zat lijkt me.Kost iets meer dan 1500...zit dan wel een equalizer, limiter en contour op, dus geen footswitch nodig...doet het errrg goed vind ik zelf.