PDA

View Full Version : Welke amp is dit?



asesino
4 juli 2004, 17:39
Weet iemand welke line6 dit is ???(band suffocation)

http://ipx10710.ipxserver.de/~sxs_hp/pictures/suffocation/suffocation02.jpg

fvanbokhoven
4 juli 2004, 19:09
hehe een Line6 Flextone HD

Phyrexian
5 juli 2004, 09:26
Verbaast me eigenlijk dat Suffocation met dit soort amps speelt :)

IndiepoprockJesse
5 juli 2004, 13:16
Verbaast me eigenlijk dat Suffocation met dit soort amps speelt :)

er zijn echt ontiegelijk veel metal bands volgens mij die met line6 spelen.. althans, ik zie het heel vaak, maarja ik ben ook niet zo in de scene dus vergeef mij als ik het fout heb haha..

Jesse//

MightyMike
5 juli 2004, 13:30
Digital Modeling is geen nieuwe technologie meer he... Op enkele lampenpuristen na is DM voor gitaristen een sociaal aanvaard alternatief :D Het zou dus verbazingwekkend zijn als er géén bekende bands op zouden spelen. Niet enkel in de metal-scene trouwens...

gerrekat
5 juli 2004, 13:36
Ken maar weinig metalbands die op line 6 spelen.....

Ik heb zelf een paar keer op zo'n pod en flextone moeten spelen maar echt vrolijk werd ik er niet van, maar het klinkt beter als een SS bak, hetg is erg vergelijkbaar met een SS bak met een multieffect ervoor qua tone.

Phyrexian
5 juli 2004, 14:13
Ken maar weinig metalbands die op line 6 spelen.....

+1

gerrekat
5 juli 2004, 14:48
Ik heb wel gehoord dat die trey van Morbid Angel op de nieuwste plaart een mix van JCM 800 en V-amp gebruikt heeft, of het waar is weet ik niet...

maar kan me eigenlijk niet heugen dat ik buiten Annihilator een band live heb zien spelen op een line6

MightyMike
5 juli 2004, 15:01
Veel metalbands bestaan natuurlijk ook al redelijk lang en zijn gewoon van op hun (overwegend) Mesa's te spelen. Je hebt dus meer kans om een Line 6 aan te treffen bij sessie-muzikanten en pop-ééndagsvliegen. Dit doet echter geen afbraak aan de kwaliteit van de huidige modeling amps en ik voorspel een veel groter marktaandeel binnen enkele jaren.

vettavillenl
5 juli 2004, 16:14
Het is een Flextone II HD, inmiddels zijn we aanbeland bij versie III, die inmiddels zijn eerste update alweer gehad heeft. (gratis BTW)

Raffel
5 juli 2004, 16:22
ik heb anathema ooit op de eerste flextones zien spelen. En Ron Thal op de Vetta. Maar ik vind het verschil tussen de eerste flextone en de vetta dan ook wel behoorlijk groot.

vettavillenl
5 juli 2004, 16:29
ik heb anathema ooit op de eerste flextones zien spelen. En Ron Thal op de Vetta. Maar ik vind het verschil tussen de eerste flextone en de vetta dan ook wel behoorlijk groot.

Het zou ook niet goed zijn als dat niet zo was... Flextone I klinkt ook geheel anders als de eerste Vetta, ook wordt de immer voortschrijdende modeling techniek elke keer opnieuw beter..

heavy-metal-thunder
6 juli 2004, 10:07
Heb onlangs een rockband (covers van jaren 60 tot Nirvana) horen spelen. De gitarist gebruikte een Line 6, ik dacht de vetta II (de duurste) met 2 2x12 cabs onder. Was zeker niet slecht, veel mogelijkheden, weegt niets... maar qua geluid vond ik het "nét niet". Minder dynamiek, tja moeilijk te zeggen. Maar ik denk wel dat voor die gepolijste solo's in popnummers het wel zeer goed is. Minder brut als vb. Marshall. Ik denk wel dat de gewone muzikant/muziekliefhebber het verschil geeneens hoort. Maar ja, gitaristen zijn nu altijd op zoek naar dé ideale sound.

Ik verwacht wel dat modeling amps binnen een tijdsbestek van 5 à 10 jaar een groot deel van de lampenbakkenmarkt gaan afsnoepen.

Grootste probleem voor mij, vind ik dat het veel te ingewikkeld is/lijkt.

Squier4ever
14 juli 2004, 21:17
Ik speel zelf op een Line 6 Spider II en ik vind um geweldig!
Er zitten zo veel ubersjieke sounds in ( zie mijn topic hierover en geef je menig!!) Zelfs Zakk Wylde speelt met Line 6, een POD Xt Professional, buiten zijn JCM 800's idd. Voor die paar extra lekker sounds :P

BlackSun
14 juli 2004, 21:37
Dude doe wat aan die naam, damn :D

schizo910
14 juli 2004, 22:33
Zelfs Zakk Wylde speelt met Line 6, een POD Xt Professional, buiten zijn JCM 800's idd. Voor die paar extra lekker sounds :P

Hij krijgt ze, waarschijnlijk via een endorsement, dan kan Line 6 zijn naam gebruiken en krijgt hij gratis spullen die hij niet gebruikt... :D :D :D

Flatcat
15 juli 2004, 01:59
exactly...

Zelf heb ik vorig jaar net naast een esp/ltd deal gegrepen. Moest dit lukken zou ik er wel op spelen maar m'n hart blijft naar gibson gaan, je weet wel...

In de studio zullen ze ook wel zoveel andere shit gebruiken (tja je wil toch het beste met je plaat) en toch verplicht zijn/voelen om te zeggen dat ze dat en dat van bepaald merk gebruiken.

Endorsements door je niet favoriete merk zijn vreemd.. en best lastig. Kijk naar al die bands met hun "geheime rig".

Gegeven paarden kijk je echter niet in de bek. Ik veronderstel dat het bij veel mensen zo gaat, kan dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen..

Daar komt dan nog bij dat de endorsement deals meestal naar mensen gaan die het wel kunnen betalen. Hoe bekender je bent, hoe meer musicshops je met ook gekke kortingen willen strikken. Dat vind ik al interessanter eigenlijk.

Nog niemand de artist deal van Jim Dunlop geprobeerd hier? Is toch ook aardig (50% eraf)?

cappuccino
23 juli 2004, 11:34
nou veel geluk aan diegenen die live spelen met line 6 maar ik raad het iedereen af. Ken trouwens ook zeer weinig bands die het doen.
Heb zelf ook line 6 en is leuk voor thuis of studio maar verder kut :evil:

MightyMike
23 juli 2004, 11:43
nou veel geluk aan diegenen die live spelen met line 6 maar ik raad het iedereen af.

Verklaar je nader...

Alain
23 juli 2004, 13:35
nou veel geluk aan diegenen die live spelen met line 6 maar ik raad het iedereen af.

Verklaar je nader...
Met Line6 geraak je niet op de voorgrond, is mijn ervaring, en ik denk dat dat bedoeld word.

Alleen sta je met flink wat volume, maar in een groep geraak je met dat volume niet meer door de mix.

MightyMike
23 juli 2004, 13:43
@Alain

Ik kan dat beamen ivm de Spider, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat voor high-end versterkers zoals de HD147 en de Vetta zo zou zijn... Op welke versterkers baseer jij je ervaring?

IndiepoprockJesse
23 juli 2004, 13:52
Zelfs Zakk Wylde speelt met Line 6, een POD Xt Professional, buiten zijn JCM 800's idd. Voor die paar extra lekker sounds :P

Hij krijgt ze, waarschijnlijk via een endorsement, dan kan Line 6 zijn naam gebruiken en krijgt hij gratis spullen die hij niet gebruikt... :D :D :D

ja daar heeft hij zelf ook zo veel aan he..

AoDf
23 juli 2004, 14:01
Zelfs Zakk Wylde speelt met Line 6, een POD Xt Professional, buiten zijn JCM 800's idd. Voor die paar extra lekker sounds :P

Waar heb je dat vandaan trouwens, is bullshit volgens mij.