PDA

View Full Version : stroring bij 3PDT switch door LED



the sure thing
4 juli 2004, 17:23
Goedendag,

ik heb net een paar 3PDT switches op rij gesoldeerd. Deze werken allemaal prima. Maar... ik heb nu ook LED's erop aangesloten. Deze worden gevoed door een 9V psa adapter van Boss. De LED's kunnen maar 1,2 volt hebben, dus heb ik ook de weerstandjes ertussen gesoldeerd. Sinds ik dit heb, zit er en duidelijk hoorbare brom in het circuit. Als ik de adapter eruit trek, is de brom ook weg. Wat heb ik fout gedaan? Ik dacht dat de Boss adapters niet storingsgevoelig zijn? Of is 9V te veel om door een 3PDT switch te sturen?

Nielsje
4 juli 2004, 18:54
waarschijnlijk gewoon verkeerd gesoldeerd, heb je een foto van hetgene wat je gesoldeerd hebt?

Dirk_Hendrik
4 juli 2004, 19:58
Moet aan je adapter liggen. De uitspraak 3pdt.... sturen.. slaat namelijk nergens op (sorry :wink: ). heb je een multimeter? Wat aan de hand kan zijn is dat de combi met leds de spanningf van je adapter zo naar beneden trekt dat de interne stabilisatie van je adapter niet meer lekker werkt. Wat is de waarde van je adapter? Schakelaars met ledjes brommen niet. Wat heb je dus verder nog op die adapter aangesloten? Wat schakel je eigenlijk wat nu bromt?

Completer:
Als je een stapel pedale met 1 adapter voed en vervolgens ook nog eens LEDs moet laten branden kan het zijn dat je adapter daarvoor te zwak is.; De spanning zakt dan in en dus kun je rekenen op brom.

the sure thing
5 juli 2004, 20:46
... sorry voor mijn a-technisch taalgebruik :oops: Maar goed: ik heb de pedalen gevoed met een Voodoolab power-supply en de Boss adapter (die ik dus over heb) voedt alleen de LED'jes....

Antal
5 juli 2004, 21:12
Wat ben je aan het maken dan voor iets?

the sure thing
5 juli 2004, 21:28
... ik ben voor mijn pedalen-bak een aantal true-bypass switches op rij aan het maken. Hiermee kan ik alle pedalen bedienen met deze switches. Het is alleen wel fijn als ik de switches kan zien of ze het effect in- of uitgeschakeld hebben. Vandaar de LED's... Het wordt een soort multi-switch.

the sure thing
5 juli 2004, 21:28
... ik ben voor mijn pedalen-bak een aantal true-bypass switches op rij aan het maken. Hiermee kan ik alle pedalen bedienen met deze switches. Het is alleen wel fijn als ik de switches kan zien of ze het effect in- of uitgeschakeld hebben. Vandaar de LED's... Het wordt een soort multi-switch.

jaywalker
6 juli 2004, 11:36
Heheheh. Ben ik momenteel net mee bezig. Maar vind er maar eens een langwerpige behuizing voor. Ik heb er net één gevonden (ouwe behuizing van een tl-lamp) Ik hoop dat ik niet het zelfde probleem krijg

the sure thing
9 juli 2004, 21:17
... ik ben ermee naar een elekticien geweest: het blijkt dat mijn aluminium behuizing alle bedrading niet afschermt tegen invloeden van buitenaf... Wist ik veel! We hebben het uitgetest in een "cleane" omgeving en voila, brom is weg!!! De alu behuizing dan maar gaan vervangen voor een ijzeren. Zo'n oude TL-balk is vast van ijzer.... Dank voor jullie hulp in deze :evil:

the sure thing
9 juli 2004, 21:17
... ik ben ermee naar een elekticien geweest: het blijkt dat mijn aluminium behuizing alle bedrading niet afschermt tegen invloeden van buitenaf... Wist ik veel! We hebben het uitgetest in een "cleane" omgeving en voila, brom is weg!!! De alu behuizing dan maar gaan vervangen voor een ijzeren. Zo'n oude TL-balk is vast van ijzer.... Dank voor jullie hulp in deze :evil: