PDA

View Full Version : Peavy TNT 130



grandpuba
28 april 2002, 18:50
hello peoples

aangezien Mijn versterker niet meer helemaal top is (lab series L9). Zat ik te denken om mijn vaders versterker te gebruiken
namelijk peavy TNT 130 bassversterker. Het addertje onder het gras is, is dat ik gitaar speel, en dus met mijn gitaar op zijn versterker wil spelen. Gisteren bij toeval kwam ik er achter dat het aardig mooi geluid had als ik met mijn gitaar er over speelde

Alleen paar vraagjes. Is dit wel goed voor de basversterker, en als ik mijn dist intrap?
Ik neem aan dat die dist. de speaker molt

Ik dank u van harte

Don

Slowhand41
28 april 2002, 20:49
Hallo,
Je kunt die versterker zonder problemen gebruiken, beschadigen zul je hem niet, ook de speaker kan het allemaal best hebben. 'T is alleen de vraag of het gemis aan bepaalde extra's die op een gitaarversterker zitten, b.v. toonregeling voor jou acceptabel is. Overigens zijn er genoeg gitaristen die op een basversterker spelen (Fender Bassman).
Greetz, Hans

grandpuba
28 april 2002, 20:53
hai!

Dat is nou het leuke aan die versterker
De knoppen indeling is precies het zelfde als mijn eigen versterker!!!!!

zoals ik al zei, had ik gister toevallig mijn gitaar er op aan gesloten, en wat afgesteld, en het is perfect. klinkt precies als een doorsnee gitaar versterker

lars
29 april 2002, 15:52
een bassman is een versterker met bass
čn gitaar input. maar buiten dat om, het kan niet echt kwaad, mijn vriendin doet dat ook. klinkt alleen beetje laag maar dat lijkt me logisch