PDA

View Full Version : goede merken voor toebehoren?



wolfway
4 juli 2004, 16:38
hallo iedereen :D buiten mijn versterker (die ik ondertussen weet, zie thread hieronder :)) zou ik ook graag weten wat goede merken zijn voor: zakken voor bassen, staanders voor bassen, en vooral !!snoeren!!

de snoer heb ik liefst zo'n 5 à 6 meter

wat zijn goede/kwaliteitsvolle in deze soorten? en wat is hun prijs ongeveer?

alvast bedankt :)

Horus
4 juli 2004, 21:01
Tassen:
Ik heb een Tribal Planet tas. Heel dik, stevig, goede bescherming voor je bas, houd hem warm, en 3 vakken voor bladmuziek, snoeren, stemapparaat, cd's etc.

Snoeren:
Spectraflex. Die dingen gaan echt nooit stuk. Ik heb een 6 meter Fatsoflex, was 70 euro, maargoed, levenslange garantie, ik kan elke bocht gewoon gladstrijken en hij ziet d'r zo stevig uit dat ik er zonder band te zijn 2 4x10 kasten op zou planten (maar dat doe ik toch maar niet :wink: )

Standaards:
Niet echt een hoofdmerk in geloof ik. Die multiple guitar stands van warwick zijn wel erg gelieft, maar heeft weinig zin om die te kopen als je maar 1 instrument hebt.

Voor de rest gebruik ik een korg GT-3 stemapparaat, Strap Locks (merk weet ik niet meer), een cheap-ass maar wel comfortabele band en korte spectraflex snoertjes voor tussen mijn pedalen.

Chris Wolstenholme
4 juli 2004, 23:09
waar je bij je tas wel op kan letten zijn stevige rits, dus niet zon ding dat in je jas zit, maar dikker, moet wel heel blijven of course. bescherminging van de binnenkant, zoals dikke zachte laag en extra versteviging en bescherming op plaatsen waar bijv de brug de bovenkant raakt zodat je geen slijtage in je bag krijgt :) waterdicht kan je ze zelf maken met een spuitbus dus dat is geen probleem. ik zou wel voor een soort, hoe zeg je dat, soort harde stof gaan, niet zo'n plastic ding, die scheuren sneller.
standaard, ff kijken naar de contactpunten, sommige zijn niet lief voor je lak, maar dat zie je snel genoeg, beetje stevige..

The Mule
5 juli 2004, 20:27
Gigbag: Ritter
Instrumentkabel: Planet Waves

Antal
5 juli 2004, 22:20
Snoeren daar zijn hele topics over volgeschreven op het effectenforum. Kijk daar eens!