PDA

View Full Version : Les Paul project



Jax
4 juli 2004, 12:25
Hoi,

Ik ben bezig met mijn eerste zelf bouw project. Dat is, ik heb al een Les Paul body en ga daar nu een gitaar van maken. Toch ben ik bang dat ik bepaalde dingen over het hoofd ga zien. Ik ben al begonnen een lijstje te maken van onderdelen die ik zal moeten kopen, maar dit lijstje wordt steeds langer en langer, duidend erop dat ik steeds weer dingen mis.
Toch ziet hij er nu als volgt uit (en sorry voor de af en toe onduidelijke uitleg van de onderdelen):

-Een hals
-2x humbucker elementen
-2x pickup rings
-4x potmeter
waarvan - 2x 500K tone
- 2x 500K volume
-4x potmeter knoppen
-1x rhythm/treble schakelaar
- een brug
- een tailpiece
- een slagplaat
- het slagplaatklipje
- jack input
- jackplate
- 2x strapholders (die dingen die de gitaarband vasthouden)
- stemmechanieken
- de thrusrod
- de twee backplates achterop de gitaar

Natuurlijk heb ik dan nog bedrading nodig, etc, maar welke essentiele dingen mis ik nu nog, want ik weet zeker dat ik wat dingen vergeten ben.

Bedankt,
Jax

AART
17 juli 2004, 22:50
schroeven :-D

arno
18 juli 2004, 13:32
top kam
ligt eraan of je de hals zelf maakt natuurlijk

AART
18 juli 2004, 14:34
verf en lak

schwalbe
20 juli 2004, 10:54
frets, fretboard, kop (tenzij je een kant en klare hals koopt, wat ik je zeker aanraadt)

schwalbe
20 juli 2004, 11:02
En als je echt een les paul wilt waken mogen de bindings, inlays, en trussrodcover natuurlijk ook niet ontbreken.

michielv
28 juli 2004, 20:40
frets, fretboard, kop (tenzij je een kant en klare hals koopt, wat ik je zeker aanraadt)

Kwil niet lullig doen maar over het algemeen is de kop een onderdeel van de hals. Meestal maak of koop je die niet los om ze achteraf in elkaar te zetten :D

schwalbe
30 juli 2004, 20:55
meestal idd....maar bij een LP is de kop altijd een ander stuk hout. Als je dus alles echt hardcore zelf wilt maken....... raad ik trouwens niet aan.