PDA

View Full Version : Mijn gear op internet :)



ssj3goku
4 juli 2004, 11:06
Nou volgens mij is het hier gewoonlijk om je spullen te laten zien, vandaar dat ik de moeite heb genomen om even wat (brakke) foto's van mijn gear op internet te zetten.

Dus ziehier:

http://community.webshots.com/user/oguz286

De flying V ga ik dus van de zomer ombouwen. De body ga ik zelf bouwen en de nek ga ik ietwat bewerken. Mijn strat heeft een aanrijding gehad net zoals ik, dus die heeft nu een vintage look :razz:

Dat is dus mijn shitty gear :)

Swan
4 juli 2004, 11:34
goat?

ssj3goku
4 juli 2004, 11:41
goat?

Oeps foutje, gear natuurlijk :)

Javaca
4 juli 2004, 12:33
Leuk spul.
Hoe bevalt die V?

ssj3goku
4 juli 2004, 12:37
Die V is best leuk, alleen de afwerking is niet echt je van het. De topkam MOET vervangen worden (lijkt wel een stuk plastick waar de gaten in zijn 'geslagen'). Verder kan ik em niet zo super stemmen, al zitten er nieuwe snaren op en heb ik de intonatie zo perfect mogelijk afgesteld. Ik denk dat ik straks met de halspen aan de slag ga.

Maar verder is het een heel erg ok ding. Zeker voor 133 euro :)

Verder boeit het me niet of ie geweldig is of niet. Ik ga er toch een nieuwe body voor bouwen, en de nek gaat er ook wel een keertje uit :razz:

EmgMaster
4 juli 2004, 12:52
worden die dingen nieuw gemaakt, die harley bentons (???), en 133 euro is 2dehands neem ik aan. Lijkt mij nog wel een keer leuk namelijk, een goedkope V.

ssj3goku
4 juli 2004, 12:59
Nee hij is gewoon nieuw hoor :)

http://www.netzmarkt.de/thomann/harley_benton_fv430bk_prodinfo.html?iwid=7&sn=86f584c19abf1113a94420669f9f7d4f

Die heb ik gekocht. Maar ik zou het niet gebruiken als optreedgitaar oid, want daar is hij (vind ik) niet echt geschikt voor. Pups lieft wel vervangen en nieuwe body, nek een beetje afstellen en dan begint ie wel ergens op te lijken :)

Die andere Harley Bentons zijn iets duurder maar hebben alder als bodyhout, en die zien er best goed uit :) Ik heb deze gekocht omdat ik deze ga ombouwen.

AART
4 juli 2004, 12:59
133 is nieuw dacht ik :-D

*edit* iemand was me voor*edit*

ssj3goku
4 juli 2004, 13:02
Ehm btw, ik wil er dus Superdistorsions erin plaatsen, en nu zag ik dit:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46646&item=3734226639&rd=1#ebayphotohosting

Een stagg met Superdistorsions erin. Zal ik deze aanschaffen voor onderdelen ed? Ik wil later ook wel een LP bouwen, dan heb ik tenminsten een voorbeeld als ik deze aanschaf. Wat vinden jullie?

NeeraDJ
4 juli 2004, 13:21
Je hebt niet echt iets indrukwekkends in huis moet ik helaas toegeven. Volgens mij is die Flying V het niet zo heel erg waard om, om te bouwen als ik de specs bekijk. Als je van een redelijke gitaar een goede gitaar wilt maken, zoek dan naar die goedkope Japanners, uiteindelijk zul je echt een schitterend resultaat krijgen denk ik. Op marktplaats zijn ze vaak niet veel duurder dan een nieuwe Stagg, maar hebben ze wel echt mahoniehouten bodies en halzen, nette inlays, binding als je geluk hebt, en een set neck

ssj3goku
4 juli 2004, 13:29
Je hebt niet echt iets indrukwekkends in huis moet ik helaas toegeven. Volgens mij is die Flying V het niet zo heel erg waard om, om te bouwen als ik de specs bekijk. Als je van een redelijke gitaar een goede gitaar wilt maken, zoek dan naar die goedkope Japanners, uiteindelijk zul je echt een schitterend resultaat krijgen denk ik. Op marktplaats zijn ze vaak niet veel duurder dan een nieuwe Stagg, maar hebben ze wel echt mahoniehouten bodies en halzen, nette inlays, binding als je geluk hebt, en een set neck

Voor iemand die geen geld heeft en pas 1,5 jaar speelt vind ik het niet echt heel erg hoor ;) Maar je hebt gelijk. Het is alleen zo, dat ik nog nooit eerder gitaren heb gebouwd, en ik wil toch wel gaan leren hoe het moet. Daarom heb ik een cheape gitaar gekocht om er mee te experimenteren. Ic3Gl0vE raadde me een V aan omdat het een makkelijke vorm heeft. Daarom heb ik deze aangeschaft zodat ik er een nieuwe body voor kan maken.

Als ik bijv een tweede gitaar zou bouwen, zou bijv een 2e hands Epiphone Gothic serie de moeite waard zijn om om te bouwen? Als ik mijn arcadekast kan verkopen dan heb ik weer wat geld om hout ed te halen. En ik heb gisteren op een Epi Goth gespeeld, en hij klonk niet slecht :) Is het de moeite waard?

NeeraDJ
4 juli 2004, 14:11
De Epi Goth is zeker de moeite waard! De gekozen houtsoorten zijn van een verbazingwekkend hoge kwaliteit. Ebben toets (toch wat edeler dan rosewood), mahonie body+hals, en die finish voelt naar mijn mening toch iets lekkerder aan dan de Gibson. Met nieuwe pups, brug, wellicht tuners en electronica dan heb je een zeer vette axe!

ssj3goku
4 juli 2004, 14:44
De Epi Goth is zeker de moeite waard! De gekozen houtsoorten zijn van een verbazingwekkend hoge kwaliteit. Ebben toets (toch wat edeler dan rosewood), mahonie body+hals, en die finish voelt naar mijn mening toch iets lekkerder aan dan de Gibson. Met nieuwe pups, brug, wellicht tuners en electronica dan heb je een zeer vette axe!

Mooi dan weet ik dat ook :) Danku!

Mijn tweede gitaar wordt dus hoogstwaarschijnlijk een verbouwde Epi Goth... alleen welk model? Keuzes, keuzes... :razz:

Maar is die Stagg nu wel de moeite waard voor zijn onderdelen? 2 Superdistorsions kosten meer dan de gitaar zelf, vandaar dat ik het vraag :)

NeeraDJ
4 juli 2004, 15:01
Ik denk dat als je Super Distortions wilt, je ze beter uit Amerika kunt halen. Goedkoper, nieuw en veilig! Elderly biedt ze nu aan.

Ik denk dat twee verzonden SD's echt niet duurder dan 130 euro zouden zijn, en tja dan zit je met een Stagg body anders, wat moet je ermee. Zielig stuk multiplex toch?

Als je naar Seymour Duncan kijkt, dan kun je hoogstwaarschijnlijk iets goedkoper krijgen. Ik ken nog wel een paar goede adresjes als je geïnteresseerd bent. Ik ben meer een Duncan-fan :-D

Op Ebay.com kun je ze nóg goedkoper halen, als je toch geen problemen met 2dehandsjes hebt.

Ruime keuze, dude!

ssj3goku
4 juli 2004, 16:07
Ik denk dat als je Super Distortions wilt, je ze beter uit Amerika kunt halen. Goedkoper, nieuw en veilig! Elderly biedt ze nu aan.

Ik denk dat twee verzonden SD's echt niet duurder dan 130 euro zouden zijn, en tja dan zit je met een Stagg body anders, wat moet je ermee. Zielig stuk multiplex toch?

Als je naar Seymour Duncan kijkt, dan kun je hoogstwaarschijnlijk iets goedkoper krijgen. Ik ken nog wel een paar goede adresjes als je geïnteresseerd bent. Ik ben meer een Duncan-fan :-D

Op Ebay.com kun je ze nóg goedkoper halen, als je toch geen problemen met 2dehandsjes hebt.

Ruime keuze, dude!

Hey vet! dankje! :) Elderly? ik heb gezocht naar Dimarzio's, maar volgens mij zoekt hij dan niet in de online winkels van Ebay geloof ik. Zit elderly op Ebay? En als er verder natuurlijk vette Duncans zijn hoor ik het graag :)

Trouwens die body vond ik wel handig als ik later een LP ga bouwen, dan heb ik een voorbeeld bij de hand vandaar :)

soup
4 juli 2004, 16:38
www.elderly.Com

NeeraDJ
4 juli 2004, 19:36
Kijk even op de site van Duncan (www.seymourduncan.com). Ik ken op zich de karakteristieken van bijna elke Duncan humbucker en single-sized-humbucker, behalve de Antiquities en Alnico Pro II denk ik. Dus geef maar een gil als je toch voor Duncan wilt gaan.

ssj3goku
4 juli 2004, 19:44
Tjah ik zoek gewoon een scheurende element, en eentje die een beetje warm klinkt met clean. Nu hebben velen mij een Superdistorsion of een X2N aangeraden vandaar. En ik heb een paar dagen geleden op een Epi Goth met superdistorsions gespeeld, en die klonk heel erg vet! Misschien dat de Dimebuckers wat zijn?

Trouwens, bij Elderly kan je alleen maar met credit card, en die heb ik dus niet :( Hebben ze geen paypal? Oid?

slayurrr
4 juli 2004, 23:49
Wel vette shit heb je hoor :P

ssj3goku
5 juli 2004, 00:14
Dat valt ook reuze mee. Ik vind het shit maar ok, dat vind ik.

Weet iemand hoe ik moet betalen als ik op Elderly.com iets bestel?

NeeraDJ
5 juli 2004, 02:01
Western Union Money Transfer. Ga naar je bank en vraag hier meer over, of kijk op de website van je bank, staat vast wel ergens bij internationale betalingen verrichten. Bij de postbank heb je het zo gevonden iig. Het bedrag maak je over, en ze hebben het binnen een uurtje binnen ofzo. Je betaalt echter wel wat aan de bank zelf, je kunt opzoeken hoeveel dat is. 15 Euro ofzo als ik me niet vergis, voor dit bedrag althans

Je zoekt verder naar een element met behoorlijk veel output. Vaak is hier dan ook geen goede clean up uit te krijgen. Hoge output elementen, vooral wanneer ze keramische magneten hebben, hebben de neiging snel te oversturen. Op een redelijk clean kanaal, is de balans in bas-mids-treble niet optimaal. Ik kan je aanraden wat meer gain uit een versterker te halen, desnoods met je GT-3 erbij. Je kan het je dan ook makkelijk veroorloven een medium-laag output element te gebruiken. Het voordeel is dat je sound natuurlijker is, cleaner, en je hebt veel meer diepte en helderheid in je sound. Vergis je namelijk niet, lage output elementen kunnen wel degelijk geschikt zijn voor Metal :wink:

ssj3goku
5 juli 2004, 11:13
Western Union Money Transfer. Ga naar je bank en vraag hier meer over, of kijk op de website van je bank, staat vast wel ergens bij internationale betalingen verrichten. Bij de postbank heb je het zo gevonden iig. Het bedrag maak je over, en ze hebben het binnen een uurtje binnen ofzo. Je betaalt echter wel wat aan de bank zelf, je kunt opzoeken hoeveel dat is. 15 Euro ofzo als ik me niet vergis, voor dit bedrag althans

Je zoekt verder naar een element met behoorlijk veel output. Vaak is hier dan ook geen goede clean up uit te krijgen. Hoge output elementen, vooral wanneer ze keramische magneten hebben, hebben de neiging snel te oversturen. Op een redelijk clean kanaal, is de balans in bas-mids-treble niet optimaal. Ik kan je aanraden wat meer gain uit een versterker te halen, desnoods met je GT-3 erbij. Je kan het je dan ook makkelijk veroorloven een medium-laag output element te gebruiken. Het voordeel is dat je sound natuurlijker is, cleaner, en je hebt veel meer diepte en helderheid in je sound. Vergis je namelijk niet, lage output elementen kunnen wel degelijk geschikt zijn voor Metal :wink:

Ah dankjewel! :D Dan is het nog steeds goedkoper om uit Amerika te bestellen :P

Dat van die hoge output, tjah, dat merk ik nu bij mijn V ook. Als ik clean speel en sla hard aan, dan hoor je dat ie overstuurt. Maar er zijn toch wel humbuckers die geschikt zijn voor het cleane werk? Dat ze een beetje oversturen, maakt niet zoveel uit voor mij. Een jazz element bijv? Ik heb er niet zoveel verstand van, dus vraag ik het aan de experts ;)