PDA

View Full Version : Element op acoustische gitaar



Bartyboy
28 april 2002, 18:24
Kan iemand mij iets vertellen over elementen op acoustische gitaren. Ik weet precies hoe het werkt op een electrische, maar hoe gaat dit bij een acoustische?

Bij een staalsnarige kan ik mij voorstellen dat er ook een spoel en een magneetveld is waardoor de trillende snaren een inductiespanning veroorzaken.

Maar, er zijn ook nylon snarige gitaren met element, hoe kan dit dan? Niet met een magneetveld iedergeval.

Is er iemand die dit aan mij uit kan leggen?

fakruis
28 april 2002, 18:50
Door middel van een piezo elektrisch kristal onder het zadel of een kombinatie van een piezo elektrisch kristal en een ingebouwde microfoon.

Leen Kap
29 april 2002, 20:48
Niet de goedkoopste maar wel een supernatuurgetrouwe klank: Fishman Natural I.

Bartyboy
30 april 2002, 00:18
Maar neem nou een supergoedkope nylonstarige gitaar: Motion TC 907 CE voor 179 Euro en een iets duurdere staalsnarige gitaar: Dean Performer E voor 299 Euro (zie http://www.deanguitars.com/content/imagelib/acoustics/performer/indexb.htm)

Zijn deze uitgerust met een gewoon element (alleen voor de dean), met piezo element of met een microfoon, of een combinatie? Ik kan dit namelijk nergens vinden.

fakruis
30 april 2002, 12:48
als het supergoedkoop is dan is het zo goed als zeker enkel een piezo

Leen Kap
30 april 2002, 12:55
.............en als het zo goedkoop is dan denk ik weer: hoe kan dat iets goeds zijn? Een Fishman natural I element kost alleen al €170.

Bartyboy
30 april 2002, 21:38
Het gaat er hier even niet om wat nu wel en niet goed is, ik wil alleen graag weten wat de techniek achter die dingen is.