PDA

View Full Version : Fight like a brave, de beste Red Hot Chili peppers solos.



Wouter J
4 juli 2004, 01:09
Ook al is het algemeen bekend dat de RHCP een enorme rij gitaristen hebben gehad er zijn er maar vier die op plaat te horen zijn en dat zijn:

Jack Sherman - Red Hot Chili Peppers

Hillel Slovak - Freaky styley, the uplift Mofo party plan, Abbey Road, Mother's milk

John Frusciante - Mother's milk, BloodSugarSexMagic, Californication, By the way

Dave Navarro - One hot minute

Laten we even de meest memorabele solos van elk van deze heren eens opnoemen.

Jack: True men don't kill Coyotes. Geen flashy stuff gewoon een klap in je gezicht en zo hoort het.

Hillel: Behind the sun (The uplift Mofo Party Plan) prachtige psychidelische solo op een electric sitar, Hillel had een goed gevoel voor drama en dat weerklonk in deze solo

John: Stone Cold Bush (Mother's milk) ik vindt het persoonlijk wel Jammer dat John Frusciante zijn snellere solos heeft achter gelaten deze solo is zo woest dat het lijkt of hij zijn strat wilde wurgen.

Dave: My friends, Zowieso het mooiste nummer van wat waarschijnlijk het meest ontoegankelijke album van de Chili peppers Dave speelt eigenlijk twee solos een electrische en een accoustische en ze zijn alletwee even mooi.

bert k
4 juli 2004, 01:31
Ik denk dat ik deze maar ff verplaats naar Gitaristen...

Fuhgawz
4 juli 2004, 01:44
Hebben de RHCP een album genaamd "Abbey Road"? :razz:

Wouter J
4 juli 2004, 02:10
Hebben de RHCP een album genaamd "Abbey Road"? :razz:

Ja.

http://www.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/drc700/c733/c7331035tue.jpg

savecracker85
4 juli 2004, 11:07
mijn all-time favoriete pepper solo is toch wel die van John Frusciante in 'Could have lied' :)
ik ken die andere albums overigens ook allemaal, maar ik blijf bij deze de beste vinden...zowiezo vind ik Frusciante de beste en muzikaal meest begaafde gitarist van de serie pepper-gitaristen...Een man die echt met gevoel kan spelen, en dat is op mothers milk nog niet zo duidelijk.... Want daar speelde hij naar eigen zeggen wat hij dacht dat van hem verwacht wordt.. Hoe goed hij werkelijk is werd pas duidelijk op BSSM..

Het album met Sherman is ook wel goed alleen het mist wat...Iets van het gevoel wat weer op zijn plaats viel toen Hillel weer bij de band kwam....
En het album 'one hot minute' met dave blijf ik maar niks vinden...Opzich is het geen slechte plaat, maar het hele pepper gevoel met die rauwe funk mis ik daar totaal...

gerrekat
4 juli 2004, 12:11
van de songs kun je als je er van houdt zeggen dat ze memorabel zijn ik bedoel ze hebben een aantal nette hitjes gehad die iedereen wel kent maar ik vind de solo's nu niet echt het sterke punt van RHCP, zeker die keren die er nu bij zit is wel heel rudimentair!

navarro is natuurlijk wel een goede gitarist....