PDA

View Full Version : Zelfbouw Les Paul



Jax
3 juli 2004, 18:03
Hoi,

Ik ben bezig met mijn eerste zelf bouw project. Dat is, ik heb al een Les Paul body en ga daar nu een gitaar van maken. Toch ben ik bang dat ik bepaalde dingen over het hoofd ga zien. Ik ben al begonnen een lijstje te maken van onderdelen die ik zal moeten kopen, maar dit lijstje wordt steeds langer en langer, duidend erop dat ik steeds weer dingen mis.
Toch ziet hij er nu als volgt uit (en sorry voor de af en toe onduidelijke uitleg van de onderdelen):

-Een hals
-2x humbucker elementen
-2x pickup rings
-4x potmeter
waarvan - 2x 500K tone
- 2x 500K volume
-4x potmeter knoppen
-1x rhythm/treble schakelaar
- een brug
- een tailpiece
- een slagplaat
- het slagplaatklipje
- jack input
- jackplate
- 2x strapholders (die dingen die de gitaarband vasthouden)
- stemmechanieken
- de thrusrod
- de twee backplates achterop de gitaar

Natuurlijk heb ik dan nog bedrading nodig, etc, maar welke essentiele dingen mis ik nu nog, want ik weet zeker dat ik wat dingen vergeten ben.

Bedankt,
Jax

jensenck
14 december 2006, 20:07
Hoi,

Ik ben bezig met mijn eerste zelf bouw project. Dat is, ik heb al een Les Paul body en ga daar nu een gitaar van maken. Toch ben ik bang dat ik bepaalde dingen over het hoofd ga zien. Ik ben al begonnen een lijstje te maken van onderdelen die ik zal moeten kopen, maar dit lijstje wordt steeds langer en langer, duidend erop dat ik steeds weer dingen mis.
Toch ziet hij er nu als volgt uit (en sorry voor de af en toe onduidelijke uitleg van de onderdelen):

-Een hals
-2x humbucker elementen
-2x pickup rings
-4x potmeter
waarvan - 2x 500K tone
- 2x 500K volume
-4x potmeter knoppen
-1x rhythm/treble schakelaar
- een brug
- een tailpiece
- een slagplaat
- het slagplaatklipje
- jack input
- jackplate
- 2x strapholders (die dingen die de gitaarband vasthouden)
- stemmechanieken
- de thrusrod
- de twee backplates achterop de gitaar

Natuurlijk heb ik dan nog bedrading nodig, etc, maar welke essentiele dingen mis ik nu nog, want ik weet zeker dat ik wat dingen vergeten ben.

Bedankt,
Jax


eventueel nog een plaatje om de trussrod afte schermen op de kop? :)

Maartenz
14 december 2006, 20:14
ga je de hals zelf maken? (wat eigelijk niet anders kan) zoja; zou ik als ik jouw was een tekening bestellen bij stewmac, scheelt een hoop narigheid.

Als je de hals koopt moet je even bij tonefactory.nl kijken daar kan je dacht ik les paul halsen kopen zonder voor gezaagde verbinding.

G.G.
14 december 2006, 20:59
Als je de hals koopt moet je even bij tonefactory.nl kijken daar kan je dacht ik les paul halsen kopen zonder voor gezaagde verbinding.

Let erop dat je de paddlehead met de Gibsonmensuur pakt, en niet die langere.

Orpheo
14 december 2006, 21:13
gasten, kap eens met t uppen van jaren oude topics...

G.G.
14 december 2006, 21:47
gasten, kap eens met t uppen van jaren oude topics...

Goed dat je het zegt, had het nieteens gezien. Modje, slotje graag.

DarknessAwaits
14 december 2006, 21:48
Geniaal toch :D

Ik zat eerst heel dit topic door te lezen, en toen zag ik opeens Orpheo's reply... Ik denk dat 2/3 van de lezers het ook eerst niet door hadden.

G.G.
14 december 2006, 21:55
Geniaal toch :D

Ik zat eerst heel dit topic door te lezen, en toen zag ik opeens Orpheo's reply... Ik denk dat 2/3 van de lezers het ook eerst niet door hadden.

ja, maar het is wel irritant. Iemand die zich net aanmeld, een oeroude post omhoog schopt, waar niemand op zit te wachten. En de post is nog eens totaal nutteloos.

Slotje!!!

Maartenz
14 december 2006, 22:12
tering ,zag het ook niet eens