PDA

View Full Version : Vervelend gezoem/geruis



Nerdface
3 juli 2004, 16:39
Howdy,

Ik ben een n00b op t gebied van elektrische gitaren en de onderdelen daarvan, en ik heb een vraagje.

Een tijdje terug heb ik mn Stagg Les Paul kopie (ja ik weet wat jullie van Stagg denken, maar ik ben er best tevreden mee) voorzien van wat andere onderdelen, waaronder een andere slagplaat, nieuwe pickup rings, zo'n rond plaatje voor de switch en wat nieuwe snaren.

Maar toen alles er goed en wel op zat en ik hem in de versterker inplugde bleek mn gitaar een verschrikkelijke ruis/zoem verworven te hebben die er eerst nooit was. De zoem wordt iets minder of houdt totaal op als ik mn vinger leg op één van de vier middelste schroefjes bij beide pickuprings.

Heeft iemand enig advies over wat ik moet doen om die ruis weg te halen (en een nieuwe gitaar kopen is geen optie :P)?

Diedo
3 juli 2004, 16:46
je aarding is nu niet goed meer... ik weet niet precies hoe het komt, maar dat is het denk ik wel...

misschien moet je die pickuprings ook aarden?

Harry
3 juli 2004, 16:47
los aardedraadje?

Nerdface
3 juli 2004, 16:57
Merci beaucoup!

Zou iemand mij ook kunnen vertellen hoe dat aarden in zn werk gaat en wat ik daarvoor nodig heb? :)

SiNiSTRaL
3 juli 2004, 17:00
je gitaar is normaal al geaard, dan zit ie met een draadje aan je brug ofzo gesoldeerd, en die is waarschijnlijk tijdens de 'verbouwing' losgeraakt, dus je moet m ff openmaken en kijken of je ergens een los draadje ziet hangen en die aan je brug ofzo solderen...

Nerdface
3 juli 2004, 17:45
Ik heb net de pickups er even uitgehaald, maar voor zover ik kan zien zitten alle draadjes nog vast. :-?

Iemand nog andere suggesties?

amon
3 juli 2004, 18:46
je moet even het plaatje op de achterkant losschroeven, daar zit alle electronica onder.

Reverse
8 juli 2004, 12:12
Wij waren eerst aan het spelen met de versterker van een vriend, toen we hier plotseling klassieke muziek uit hoorden komen als we even aan t overleggen waren. Iemand hier een theorie over?? :P

sickpunk
8 juli 2004, 12:25
ja hij ontvangt radio signalen...

heeft geloof ik ook met je aarde te maken....

amon
8 juli 2004, 12:25
je mag niet alle paddestoelen eten...

birt
8 juli 2004, 13:09
Wij waren eerst aan het spelen met de versterker van een vriend, toen we hier plotseling klassieke muziek uit hoorden komen als we even aan t overleggen waren. Iemand hier een theorie over?? :P

je maakt vooruitgang :-D

John P
8 juli 2004, 13:17
Slecht afgeschermde gitaarkabel, die dan werkt als antenne. Wel grappig, maar niet als je een belangrijk optreden hebt. Dan baal je als een stekker.

Reverse
8 juli 2004, 17:55
je maakt vooruitgang

Oh Ja??? Tell me! :???: