PDA

View Full Version : Motion als gitaarmerk ??



Dirk_Hendrik
28 april 2002, 15:08
Op marktplaats in de akoestische hoek wordt een Jumbo (de reden dat ik even keek) van het merk Motion, type jb 07c, aangeboden. Google en harmonyC zeggen helemaal niets (nuttigs) over dit merk. Als ik naar de foto kijk ziet het geheel er (voor zover dat kan op zulk formaat) beter uit dan ik uit de merknaam zou verwachtten.
Is er iemand die wel meer weet over dit merk??

Casey
29 april 2002, 21:03
Ik heb een Motion mini die ik gebruik voor omstandigheden waar ik mijn dure gitaren niet aan waag , frets zitter er gewoon opgelijmd (herfretten met Velpon ?) , stemsleutels zijn echt waardeloos (stemvast nada) , afwerking is het goedkoopste van het goedkoopste , origineel waaibomen hout enz...
Maar hij was maar 150 piek nieuw en klinkt niet slecht (serieus) als ie effe gestemd blijft , pikken ze hem of breekt ie door midden dan koop ik lachend een nieuwe , de ultime gooi en smijt gitaar .

Wbremer
30 mei 2002, 18:50
Sorry to say so: Rotzooi.....

A-ToXiC
27 juni 2002, 14:31
Op 2002-05-30 18:50, schreef Wbremer:
Sorry to say so: Rotzooi.....


das niet helemaal waar, k heb laatst een 2e hands motion gezien (western) en was bes wel goed afgewerkt, goede stemknoppen klonk goed, enz....

lyon
3 juli 2002, 22:27
Op 2002-04-28 15:08, schreef Dirk_Hendrik:
Op marktplaats in de akoestische hoek wordt een Jumbo (de reden dat ik even keek) van het merk Motion, type jb 07c, aangeboden. Google en harmonyC zeggen helemaal niets (nuttigs) over dit merk. Als ik naar de foto kijk ziet het geheel er (voor zover dat kan op zulk formaat) beter uit dan ik uit de merknaam zou verwachtten.
Is er iemand die wel meer weet over dit merk??
Prrima opstap gitaar kost niet veel geluid is oke

Kim Wilson
4 juli 2002, 12:29
Vermoedelijk is de kwaliteit van het merk slecht, want ze zijn echt niet allemaal troep. Kheb zelf ook een Motion Western met cutaway. Kostte anderhalf jaar geleden 350 gulden. Deze klinkt goed, speelt fijn, is absoluut zuiver (intonatie e.d., volgens stemkastje is 7e fret op A-snaar idd een E) en is stemvast. Dus niet per definitie rotzooi.
Maar ik denk dus dat er door de goedkope massa-produktie een boel kaf tussen het koren zit.
Suc6. Hans