PDA

View Full Version : Dimarzio's



VaderSlayer
3 juli 2004, 15:52
Hoi, Welke dimarzio's zijn het meest geschikt voor metal?

doncker
3 juli 2004, 15:56
dimarzio superdistortion

SiNiSTRaL
3 juli 2004, 16:07
dimarzio X2N

Anders Destium
3 juli 2004, 17:23
Evo, Tonezone, degene die hierboven staan.

Kijk eens op de site: www.dimarzio.com , dan kun je het zelf horen

gerrekat
3 juli 2004, 17:59
DiMarzio Super Distortion (en super II en 3) en X2N zijn DE metal PU's.

AART
3 juli 2004, 19:37
Evo, Tonezone, degene die hierboven staan.

Kijk eens op de site: www.dimarzio.com , dan kun je het zelf horen

tonezone vind ik meer bruikbaar voor punk. :-?

SiNiSTRaL
3 juli 2004, 20:05
en shreddertjes, voor metal vind ik m niet zo,..... de X2N daarentegen :)

NeeraDJ
4 juli 2004, 13:15
Wat voor Metal wil je spelen dan? (in de stijl van...)
Er zijn nu zo'n beetje de hoge output elementen van DiMarzio genoemd, maar als je axe erg trebly is en je een dikke tone nodig hebt, dan zou ik je niet zo snel een Super II of Evolution aan kunnen raden.

Rubenios
4 juli 2004, 13:32
emg 81 van dimarzio :razz:

Anders Destium
4 juli 2004, 13:46
Evo, Tonezone, degene die hierboven staan.

Kijk eens op de site: www.dimarzio.com , dan kun je het zelf horen

tonezone vind ik meer bruikbaar voor punk. :-?

:???:

Ik zat zelf meer te denken aan Paul Gilbert en de heavy metal van Racer X (heersch!)

AART
4 juli 2004, 14:39
Evo, Tonezone, degene die hierboven staan.

Kijk eens op de site: www.dimarzio.com , dan kun je het zelf horen

tonezone vind ik meer bruikbaar voor punk. :-?

:???:

Ik zat zelf meer te denken aan Paul Gilbert en de heavy metal van Racer X (heersch!)

kheb het eigenlijk meer over melodische punk/post punk of hoe ze he ook niet noemen, punk is namelijk dood, maar denk aan pennywise(speelt met emg 81 en tonezone) en bad religion(seymour duncan).

Jools
4 juli 2004, 16:52
Voor metal heb je toch definitie nodig door die bakken distortion die jer eroverheen gooit?

vind zelf de toon van petrucci wel geinig.. heel gedefinieerd, met een redelijk hard aanslaggeluid.. hij gebruikt een steve's special geloof ik

Matsvansanten
4 juli 2004, 17:19
uhm ik heb niet zo super veel verstand van dit soort dingen maar ik was op de dimarzio site aan het luisteren en het viel me op dat nog niemand de Humbucker from hell heeft genoemd........misschien ben ik nog wel te noob en is dit totaal niet zo, if so plz correct me :lol:

Wickeh
4 juli 2004, 18:10
Metal met DiMarzio is X2N voor zware Metal of een Super Distortion, het is maar hoe ver je wilt gaan in Metal. Evolution's zijn misschien mooi voor 't cleane solowerk maar distorted klinken ze vrij ruk en ik zou er liever geen powerchord op willen spelen. ToneZones idd voor punk!

Anders Destium
4 juli 2004, 18:12
uhm ik heb niet zo super veel verstand van dit soort dingen maar ik was op de dimarzio site aan het luisteren en het viel me op dat nog niemand de Humbucker from hell heeft genoemd........misschien ben ik nog wel te noob en is dit totaal niet zo, if so plz correct me :lol:

Humbucker from hell is absoluut GEEN zware hum, om het maar zo te noemen :) Hij is meer vintage georienteerd en heeft een lage output

NeeraDJ
4 juli 2004, 19:30
Humbucker from hell is absoluut GEEN zware hum, om het maar zo te noemen :) Hij is meer vintage georienteerd en heeft een lage output

Nouja ik vond 'm juist erg shreddy en modern klinken. Zeker weten een hele lage output, maar een stevige attack!

AART
4 juli 2004, 19:39
Evolution's zijn misschien mooi voor 't cleane solowerk maar distorted klinken ze vrij ruk en ik zou er liever geen powerchord op willen spelen.


gast, daar klopt geen ruk van, met evolutions kun je wel degelijk goed ragwerk met powerchords afleveren, en dat ze met distortion niet goed klinken? Bullshit. steve vai speelt er vrij veel op en dat klinkt zeer goed moet ik zeggen.

Anders Destium
4 juli 2004, 23:57
Humbucker from hell is absoluut GEEN zware hum, om het maar zo te noemen :) Hij is meer vintage georienteerd en heeft een lage output

Nouja ik vond 'm juist erg shreddy en modern klinken. Zeker weten een hele lage output, maar een stevige attack!

Want the single-coil sound with the output and quiet operation of a standard humbucker? The Humbucker From HellŽ goes where no humbucker has gone before. It has the glassy, open sound of a great single-coil, with bright pick attack and warm depth of tone. Because the Humbucker From HellŽ is a full size humbucker, its output and noise specs match perfectly with other humbuckers. Now your guitar will sound absolutely balanced in all positions. To get a bigger single-coil tone from your rig, use the Humbucker From HellŽ in the neck or bridge position. It will drive your system harder, while maintaining the springy, transparent sound you expect only from a single-coil pickup.

Recommended For: Neck position in solid body guitars.

Tech Talk: Okay, we admit it - it's a strange name for a pickup that's not a megavoltage monster, but try it in the bridge position with a really bright amp and you'll get it. What we really wanted was a super-clean neck pickup, because we've heard years of complaints about muddy-sounding humbuckers. This pickup is the cure. With some guitar/amp combinations, it can sound almost acoustic. With others, it's real Strat-like. Aside from canceling 60-cycle hum, it bears very little resemblance to a standard humbucking sound.

Bins
5 juli 2004, 00:16
Want the single-coil sound with the output and quiet operation of a standard humbucker? The Humbucker From HellŽ goes where no humbucker has gone before. It has the glassy, open sound of a great single-coil, with bright pick attack and warm depth of tone. Because the Humbucker From HellŽ is a full size humbucker, its output and noise specs match perfectly with other humbuckers. Now your guitar will sound absolutely balanced in all positions. To get a bigger single-coil tone from your rig, use the Humbucker From HellŽ in the neck or bridge position. It will drive your system harder, while maintaining the springy, transparent sound you expect only from a single-coil pickup.

Recommended For: Neck position in solid body guitars.

Tech Talk: Okay, we admit it - it's a strange name for a pickup that's not a megavoltage monster, but try it in the bridge position with a really bright amp and you'll get it. What we really wanted was a super-clean neck pickup, because we've heard years of complaints about muddy-sounding humbuckers. This pickup is the cure. With some guitar/amp combinations, it can sound almost acoustic. With others, it's real Strat-like. Aside from canceling 60-cycle hum, it bears very little resemblance to a standard humbucking sound.

Ff tuussen neus en lippen door... dat lijkt me, als ik die beschrijving lees, echt een heerlijk nek-element.

NeeraDJ
5 juli 2004, 01:52
@Anders: Een echt vintage-klinkend DiMarzio element komt men zelden tegen. Zelfs de Air Classic en Virtual Paf, die zogenaamd vintage zouden klinken, klinken echter modern. Een vriend van mij had ooit een mailtje naar DiMarzio gestuurd hierover, en vreemd genoeg hadden ze toegegeven dat het een vintage-flavour heeft maar toch modern klinkt :-D

@Bins: Dat is het zeker, als je van schelheid en een goede attack houdt. Ik zou 'm alleen niet aanraden voor een maple/alder bodied strat o.i.d. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens :)

gerrekat
5 juli 2004, 07:53
De DiMarzio PafPro klinkt behoorlijk vintage ik vind ze supervet voor in de nek, klinken als een paf met iets meer ballen!

Anders Destium
5 juli 2004, 11:44
@Anders: Een echt vintage-klinkend DiMarzio element komt men zelden tegen. Zelfs de Air Classic en Virtual Paf, die zogenaamd vintage zouden klinken, klinken echter modern. Een vriend van mij had ooit een mailtje naar DiMarzio gestuurd hierover, en vreemd genoeg hadden ze toegegeven dat het een vintage-flavour heeft maar toch modern klinkt :-D



Tja, maar om hem nou te gebruiken voor een vette metalsound is toch even wat anders :wink:

Ik heb Paf Pro's in mijn Jem, en in de nekpositie is dat echt supersmooth inderdaad :)

NeeraDJ
5 juli 2004, 13:06
Ik heb de Paf Pro in de halspositie van m'n Ibanez, en ik vind 'm juist supermodern klinken, en echt helemaal niets weghebben van de Paf. De Paf is warm en vol, de Paf Pro is iets scheller en aan de scherpe kant.

gerrekat
5 juli 2004, 13:24
heb je hem wel goed gewired dan, staat ie niet out of phase?? hij hoort wel degelijk rond en warm te klinken!

Thijssie
5 juli 2004, 14:11
heb je hem wel goed gewired dan, staat ie niet out of phase?? hij hoort wel degelijk rond en warm te klinken!

Precies!

Ik heb hem sinds gisteren in me LP, zie reviewtje in andere posting, en het eerste wat je opvalt als je hem hoort is inderdaad "rond en warm"....

NeeraDJ
5 juli 2004, 14:13
heb je hem wel goed gewired dan, staat ie niet out of phase?? hij hoort wel degelijk rond en warm te klinken!

Ja, hij staat gewoon in phase. Heb de bedrading nog nagekeken pasgeleden, en Ibanez had het al stock in de gitaar gezet. Overigens heb ik veel reacties over de Paf pro gehoord, met dezelfde karakteristieken als ik net noemde.

gerrekat
5 juli 2004, 14:14
dan hoor je van mij nu precies het tegenovergestelde en ik heb er toch zo'n 6 gitaren met een PafPro in de nek.

NeeraDJ
5 juli 2004, 14:18
The PAF not PAF Pro is closer to the '59 ... the Paf Pro is not a PAF sounding pup, nor is it meant to be, the Paf Pro is a bit closer to the Pearly gates, and even that's a stretch ... I say that because they both have extra high end presence, and some growl in there mid range. Probably one of the newer PAF classic models or air classic models would be closer still to the '59 (maybe).
I've never A/B'ed them so I couldn't compare them for you, they are however not even remotely the same. They both sound great, but the Paf pro to me has an edgey brightness and midranginess to it, the low end is a bit pulled back, fine in the neck, but could sound a bit thin in the bridge


I have alot on both and I found the duncan to sound a whole lot better. the Paf Pro sounded trebely and thin no matter the amp or speaker I played it thru were as the duncan 59 sounds more full and tighter but not quite as brite. the paf pro sounded shrill and thin compared to the 59. just my experiance thru mesa triaxis with 4 vintage 30 speakers. and thru many various fender amps. thats what I was useing at the time. I also tried it thru hughes and ketner triple channel head and several combos and rectifier head


I had one in my RG and it is a very transparent,open meduim output pup.
it has a glass like sheen and is very clear, unbelievable clarity.
it is hot enough to drive the amp but for me it did not have enough meat or beef in the tone. i tried a EQ and it helped i may even go back to the pro's if i have no luck finding something else.
as far as it sounding like a real paf? NO,it has some of the real ones characteristics but is a bit more modern, it has a real cool vocal AW sound and a screaming treble that is not harsh, definitely worth checkin into

En zo kan ik er echt nog wel honderden vinden :wink:

SiNiSTRaL
5 juli 2004, 14:42
die hebben allemaal zo'n lullig ibbieplankje zeker :D

gerrekat
5 juli 2004, 14:47
in een RG klinken alle PU's schel LOL!

ze schrijven maar raak op HC ik stoor me allang niet meer aan die "reviews" ik heb ze Zelf en ik wete hoe ze klinken dan kan iemand precies het tegengestelde gaan schrijven maar ik WEET wat ik heb/hoor.

Anders Destium
5 juli 2004, 15:00
Ik geloof mijn eigen oren eerder dan een review op HC :roll:

NeeraDJ
5 juli 2004, 15:03
Uhhm dat zijn ervaren Duncan en DiMarzio users, ff van het Duncan forum gepikt. Eén van die gasten had een Cadillac Premium dacht ik zo, en de meeste daar haten Ibanez omdat Duncans er soms niet inpassen. Bovendien kan ik denk ik om clips vragen, mocht dit gewild zijn. Jacksons, Wolfgangs, Gibsons zijn daar wat populairder

@Anders: Ik vertrouw evenmin op HC, ik acht dit een betrouwbare bron omdat deze mensen verbazingwekkend veel weten over elementen en hun referenties dan ook heel goed kunnen onderbouwen, soms met clips

Raffel
5 juli 2004, 15:05
in een RG klinken alle PU's schel LOL!



Omvang + houtsoort + pup = mate van schelheid

Mijn RG is van mahonie en heeft een Evo pickup in de brug, die klinkt niet schel :)

Mijn JPM is van lindehout en heeft een steve's special, en klinkt scheller. (Daar kun je nog behoorlijk metal op spelen zelfs)

Maar naar mate ik volume verder dichtdraai wordt de RG scheller dan de JPM, sterker nog, de JPM wordt minder schel. Best grappig aangezien in allebei 500kOhm pots zitten. :)

glacius
6 juli 2004, 12:35
Evo, Tonezone, degene die hierboven staan.

Kijk eens op de site: www.dimarzio.com , dan kun je het zelf horen

tonezone vind ik meer bruikbaar voor punk. :-?

:???:

Ik zat zelf meer te denken aan Paul Gilbert en de heavy metal van Racer X (heersch!)

paul gilbert gebruikt in racer x de dimarzio super distortion 2 ! heb ze zelf ook in mijn epiphone les paul zitten en ik vind ze echt lekker klinken

ik doe er btw 1 weg, in de hals positie klinkt hij niet ideaal .. ik de brug laat ik hem zeker zitten !

bel me bij intresse 0652006762

btw hij is in zebra kleur (black/creme)

gerrekat
6 juli 2004, 12:43
Paul Gilbert gebruikte vroeger althans super distortions (volgens mij nog steeds!)

Negative K3 fan
6 juli 2004, 12:48
de tonezone is toch 'zijn' element?

NeeraDJ
6 juli 2004, 17:04
Volgens mij had hij een geruime tijd dit element gebruikt, ergens in de jaren '90 ofzo. Hij heeft ook veel met de Humbucker from Hell en Paf Pro opgenomen, die vaker te horen zijn op de albums. Hij kan echter idd naar de Super II zijn overgeschakeld, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.