PDA

View Full Version : Marcus Miller in Nighttown



Horus
3 juli 2004, 14:40
Jaja, ik ben er heen geweest :) dikke 2 uur rijden heen en terug maar het was het wel waard.

Het voorprogramma was, tja, een standaard pop/disco coverbandje, wel leuk, maar niet echt vernieuwend.

Daarna werden er maarliefst 2 bassen verloot! Naast de Windmill bas ook een Marcus Miller 4 string signature van Fender :) Natuurlijk heb ik ze allebij gewoon en ze hangen nu netjes achter me aan de muur.

Toen de hoofdact. Damn die gast kan het wel hoor. Ik had hem nog niet eerder live gezien, maar hij kan het echt wel. Het is niet echt mijn muziek, maar sommige stukken vond ik toch wel erg mooi. En die gast speelt gewoon ook nog ff Saxofoon en Bassax, en toetsen.

En dan voor alle bassisten, natuurlijk ff gecheckt wat zijn gear was:
Hij had er een MM 5string staan, die hij totaal niet gebruikt.
Hij speelde vrijwel alles op zijn 4 string. Bij 1 nummer heel even op een fretless 5 string van Fodera (sunburst met burl maple leek het wel). Die klonk wel heel veel maar hij speelde er maar een heel klein stukje op.
Zijn amp was een EBS Fafner, en hij had er nog een hele rij pedalen staan, maar ik hoorde alleen af en toe een Wah (geen autowah maar met een expressie pedaal) en iets van een distortion waar hij heel soms even de eerste noot van een nummer mee deed. Ook een klein beetje reverb erop tijdens het hele concert.

Conclusie: Zeer vette bassist, maar niet mijn ding.

Hempo
27 juli 2004, 23:04
fuckik had er ook kunnen zijn ,met basswasp enz.
alleen die treinen rijden kut en ik moest werken de volgende dag :-?