PDA

View Full Version : nieuwe versterker :D



andoni
3 juli 2004, 14:35
test

andoni
3 juli 2004, 14:42
Vanmorgen net mijn Marshall DSL 100 head gaan afhalen (heb hem 700 € betaald, hij was 1,5 jaar oud met de originele buizen maar amper gebruikt, ben toch niet afgezet denk ik?). Heb hem lekker kunnen opengooien in de repetitieruimte van de persoon van wie ik hem gekocht heb en wat een geluid! Ik dacht dat Marshalls niet mijn ding waren, maar dit ding is zo veelzijdig en kan zo bruut klinken dat ik meteen verkocht was, zelfs op laag volume, beetje meer gain indraaien, deep switch indrukken, en je hebt een zalige crunch...

Wat ik vooral mooi vind is dat zelfs op hoge gain settings je geluid strak blijft en niet krasserig klinkt, maar toch lekker bruut met een vette oomph. Zal wel eigen aan buizenamps zijn zeker :D


Nu moet ik nog wel een goeie speakerkast vinden (speel nu op een geleende cab). Ik heb de cab aangeboden gekregen die normaal onder de oude Triamp (MK I) van H&K staat. Er zitten 4 Celestion Vintage Rockdrivers in. Is dit een wat goede cab en is 325 € er een goede prijs voor? Ik zoek vooral een warm geluid met veel oomph ;)

doncker
3 juli 2004, 15:59
Je kunt mss ook is een cab proberen met v30's in . Een cab kan veel van je geluid maken. Op welke cab heb jij hem getest , want als die enorm goed klinkt , zou ik niet te veel veranderen.

BLOK182
3 juli 2004, 16:18
Gefeliciteerd andoni!!

andoni
3 juli 2004, 16:40
ik heb hem getest op een standaard Marshall 1960A JCM900 cab, maar ik zou eens moeten kijken welke speakers erin zitten...

moet wel even zeggen dat dit mijn eerste buizen amp is, dus sommige dingen zijn nogal nieuw voor me. Zo hoorde ik steeds een getingel in de amp toen hij in de auto zat naast mij als we over een heuveltje reden, alsof er iets metaligs tegen iets van glas tikte. Ik hoop dat dit normaal is, want hij klint nog steeds perfect. Als ik hem even ophef hoor ik ook heel even dat licht geklingel, nochtans lijkt er niets los, maar goed als het goed werkt zal het wel niets zijn...

Diedo
3 juli 2004, 16:48
is dat niet de reverb veer? of zit die er niet in?

ReinoutV
3 juli 2004, 16:57
Ja, die zit erin, ja, dat is hem. Als je het ding aan hetb staan moet je er maar eens een tik tegenaan geven, dan hoor je hem ook (versterkt over je speakers, schrik niet!! ;)).

andoni
3 juli 2004, 19:08
och is het dat...

mijn pa die mij naar huis reed had zo een schrik om iets stuk te doen toen hij dat hoorde dat hij op een slakkengangetje door Brussel reed :lol:

doncker
3 juli 2004, 20:43
andoni, het zijn celestion g1275t's die in een kast zitten.
Kzou gewoon is naar een winkel gaan en wat kasten testen , dan weet je hoe een speakers je moet hebben. Daarna kun je 2dehands zien :-D

ssj3goku
3 juli 2004, 22:43
Felicitas :)

andoni
4 juli 2004, 11:28
ik ga vanavond misschien de bij de H&K Triamp horende 4x12 kast eens testen... als hij echt beter is als de 1960 neem ik hem mee, ik vind echt geen goedkopere cab of ik moest naar een nieuwe behringer gaan kijken, maar ik weet het niet, behringer lijkt mij allemaal zo... net niet of zo...