PDA

View Full Version : eindkeuze versterker



wolfway
3 juli 2004, 14:23
ik ga dus binnenkort mijn basgitaar + versterker bestellen... maar ik twijfel nog steeds aan de versterker

men had mij steeds de roland cube 30 bass aangeraden, de een iets minder dan de ander wel, maar raden jullie mij die ook aan? of is er een die beter is? mijn budget ligt (voor de versterker) om en bij de 300 euro.

mijn basgitaar gaat de yamaha BB 404 worden (wat mij overigens een goede keuze lijkt )

op de roland cube 30 bass zitten ook een paar effectjes dusja

ik ben nog NIET van plan in een bandje te spelen (wat logisch is als je begint lijkt me ) maar is 10 inch speaker + 30 watt voldoende?

alvast bedankt, ik zie er naar uit om bas te spelen

greetz, wolfway

Primitive
3 juli 2004, 15:18
ja 30 watt is voldoende om thuis lekker met de muziek mee te spelen, en een beetje te pielen, en de buren hebben er ook geen last van, dus lijkt mij goede keuze.


maar voor 300 euro kun je ook al wel zwaardere halen volgens mij hoor als je ff op marktplaats kijkt kun je ook wel zwaardere halen en voor minder geld kun je lichtere halen

MuNKeY
3 juli 2004, 16:25
hmm... toen ik mijn 1e bas kocht zat ik 1 seconde na aanschaf in een band :P

MazeMouse
3 juli 2004, 17:45
hmm... toen ik mijn 1e bas kocht zat ik 1 seconde na aanschaf in een band :P
Ik zat al in een band nog voor ik mijn bas had :D
(ik kreeg het idee om te gaan bassen en gelijk kreeg iemand anders het idee mij dan maar te vragen in de band :D)

On-topic

Voor non-band gebruik is die Bass Cube zeker wel lekker (lekker laag en toch ook bruikbaar op lage volumes)
Als je in een band gaat zul je toch naar minimaal 120 watt moeten gaan kijken. Maar dat is tegen die tijd pas van toepassing want vaak zijn zulke versterkers op laag volume niet echt geweldig te gebruiken :)

basbas
3 juli 2004, 18:40
Ik heb begin 2004 een Yamaha BB404 en een Roland cube gekocht als beginnerssetje. Ik vind het nog steeds een goede keuze. :-D De 30 watt is ruim voldoende voor thuis gebruik en voor zoeen klein kastje geeft hij het laag goed weer.
Je kunt gerust het setje kopen.

www.vanafvandaag.tk
14 juli 2004, 10:14
Ik vermaak me uitstekend met de Marshall B65 (een 65 Watt, maar klinkt een stuk luider) die ook in niet al te luide bandjes uitstekend is te gebruiken in de oefenruimte en kleine zalen. Heeft me nog nooit in de steek gelaten en moet nieuw (of jong 2e hands) wel te vinden zijn voor die ongeveer 300 euro die je aangeeft. ( ik betaalde ongeveer 350 euro nieuw).

Succes!

GSumner
14 juli 2004, 17:37
Als hij net zo goed klinkt als mijn Roland DB-700 zit je gebakken.

www.vanafvandaag.tk
15 juli 2004, 08:32
Maar is zo'n DB700 thuis nog een beetje te gebruiken? 170 Watt worden mijn buren in ieder geval niet erg blij van :-(

theworst
28 juli 2004, 10:28
behringer serie!
voor 350 euro heb je al een 120 watt!
(voor als je ooit in een band gaat).

Geluid is goed voor rock, punk....metal weet ik niet.
Ik ben er meer dan tevreden mee :)

Chaney
28 juli 2004, 11:57
Heb zelf sinds een tijdje ook de Roland Bass Cube 30 en ik vind hem op lage volumes beter klinken dan mijn Ampet SVT 305H (tranistor) met 2x10 en 1x15. Goed apparaatje dus, van Roland!

Chaney
28 juli 2004, 11:58
Heb zelf sinds een tijdje ook de Roland Bass Cube 30 en ik vind hem op lage volumes beter klinken dan mijn Ampet SVT 305H (tranistor) met 2x10 en 1x15. Goed apparaatje dus, van Roland!