PDA

View Full Version : nieuwe gitaar+versterker advies



mark88
3 juli 2004, 11:56
Hallo,

ik weet dat dit deel van het forum dood wordt gegooid met deze vraag, maar ik vraag het toch maar.
Na de zomer wil ik een nieuwe gitaar kopen. Ik speel nu 2 jaar electrisch/akoustisch en heb 2 jaar geleden een stratkopie van het merk Legend gekocht van ongeveer 100 euro en een evendure versterker, van het merk Washburn.
Een fender usa stratocaster trekt me erg. Over de versterker weet ik niet veel, maar als ik zo kijk lijkt de frontman 25 me wel wat. De muziek die ik speel is vooral grunge en jimmy hendrix enz. Maar bands als radiohead en joy division vind ik ook erg goed, dus dat soort muziek moet er ook op te spelen zijn. Redelijk breed dus. Maar vooral rock en een beetje blues. Het budget? Nou, als het een fender strat usa zou worden denk ik dat die voor 800 euro wel te vinden zijn (eerstehands maar kan ook tweedehands) en voor de versterker heb ik niet echt een limiet, nouja, rond de 300 euro lijkt me mooi, maar als het iets meer of minder is vind ik het ook goed.
Ik wil graag horen wat jullie mening erover is. Misschien is hetgeen hierboven helemaal niet geschikt, maar dat weet ik niet. Wat ook kan zijn is dat er andere elementen in de gitaar moeten, maar daar heb ik ook geen verstand van. Het is in ieder geval pas voor na de zomervakantie, dus ik heb nog even voordat ik een keuze hoef te maken.

Alvast bedankt voor het advies!

Mark