PDA

View Full Version : E. Claptons actieve toonregeling



Aca Ilic
2 juli 2004, 23:05
Hoi allemaal!

Ik heb op mijn EC strat actieve toonregeling in combinatie met Gold Lace sensors. Heeft toevallig iemand ervaringen met deze toonregeling ingebouwd in een strat met gewone elementen ( het maakt niet uit wat voor single coils Fralins, Suhrs, standard strat elementen whatever) , of heeft iemand toevallig hiermee geexperimenterd en wat zijn de resultaten. Dit namelijk, omdat ik overweeg om deze toonregeling in mijn strat met Van Zandts in te bouwen.

Bij voorbaat bedankt.
mvg Alex

Aca Ilic
10 juli 2004, 11:18
Het zal toch niet waar zijn dat niemand hier iets van weet????????!!!!!

Mark S
10 juli 2004, 11:40
De stratexpert van dit forum is momenteel op vakantie, verwacht hem 1 dezer dagen weer terug...

Wilson
10 juli 2004, 14:28
volgens mij kan je gewoon er normale elementen inzetten aangezien de nieuwe versie van de clapton strat ook geen lace sensors meer heeft maar ook gewone standaard noiseless single coils. Ik durf het echter niet met zekerheid te zeggen

Aca Ilic
10 juli 2004, 14:45
Alvast bedankt voor de reacties. Zelf "denk" ik ook dat er wel mogelijk is om dat met welke dan ook pasieve single coils te combieneren, alleen is de vraag wat voor invloed op " gewone " single coil geluid zal hebben: voegt het ( met gebruik van potmeters natuurlijk) alleen hoge en midden tonen aan oorspronkelijke geluid toe zonder die aan te tasten, of wordt het geluid toch op bepaalde manier aangetast. Ik heb namelijk zelf een Clapton strat met Lace sensors, TBX en MDX gebruik ik om geluid te kleuren, en dat wil ik in principe ook met mijn andere strat doen.

Aca Ilic
20 juli 2004, 18:35
Tja, aangezien er niemand iets van weet, had ik besloten om deze kit te bestellen, en dan gaan we volop experimenteren. Ja jongens, bedankt voor nix.
Alex

imlikeajungle
21 juli 2004, 18:33
CHILL! je hebt geen lidgeld betaald, er is nergens gezegd dat alle vragen kunnen beantwoord worden! jezus man :evil: !

Aca Ilic
21 juli 2004, 19:09
You are not like a jungle, you are from the jungle. Ik denk dat jij moet chillen , het is trouwens niet kwaad bedoeld geweest die opmerking van Thanks voor nix.
Als je niet tussen de regels door kunt lezen, go back then to the jungle.

imlikeajungle
21 juli 2004, 19:20
ff je engels bijwerken vriend.

::edit: ik zie je pm nu pas, alex - sorry!::

RRRobin
21 juli 2004, 22:45
omfg... de stemming is ook niet te houde in onze geliefde forum he :roll:

maar als je thnx for nothing zegt kan ik me voorstellen dat t bij sommige mensen in t verkeerde keelgat schiet ;)
ongelukkige woordkeuze :roll:

Aca Ilic
2 augustus 2004, 18:32
YEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!

Juist dat was mijn eerste indruk nadat ik klaar was met solderen van de TBX en midrange boost kit in mijn strat. In eerste instantie was ik aan het twijfelen hoe dit in combinatie met Van Zandts zou klinken, maar nu dat ik het gedaan heb ,kan ik alleen zeggen dat het geweldige investering is geweest ( om over geweldige klank te zwijgen). Je krijgt wat meer output , middengebied die opgepept wordt is zeeeeeeeeeeeer aardig , het klinkt natuurlijk nooit als een humbucker maar met goeie versterker krijg je toch een lekkere vette geluid uit iedere positie. Enige wat ik als extra werk had moeten doen is, de plugingang van gitaar wat meer uitboren ( i.v.m. plugring die wat langer is), plaats voor de printplaatje en voor de baterijcompartment uitfrezen en solderen. Niet iedereen zou dit uit verschillende overwegingen willen doen, maar ik wou jullie laten weten dat het geweldige upgrade voor mijn gitaar is geweest ( en ik denk voor meer mensen die zoiets ovewegen ) omdat het met gewone elementen ook werkt. Als er vragen zijn hoor ik het graag
mvg
Alex

Sir Peckerkäse
2 augustus 2004, 20:13
hoe zou het klinken als er al humbuckers inzaten? krijg je dan een beetje een wah-wah effect?

RRRobin
2 augustus 2004, 22:46
gefeliciteerd :)
niet voor niets je geld uitgegeven :D

Aca Ilic
2 augustus 2004, 23:49
Jep , dat klopt! als ik alweer een strat koop dan zou ik het opnieuw doen ( tenzij die strat zo'n regeling al heeft).
mvg allemaal
Alex

michielv
4 augustus 2004, 09:00
Klinkt goed, zelf loop ik ook al een tijdje erover te denken om 1 van mijn strats zo "op te voeren" maar nog steeds de stap niet gemaakt.

Wat kost zo'n pakketje?

Aangezien ik geen ervaring heb met Van Zandt elementen (heb zelf tamelijk heftige SD en Fender pups in mijn belangrijkste strat): hebben die van zichzelf veel output of gebruik je de TBX juist om de boel wat op te peppen? In dat laatste geval gaat mijn Fernandes er waarschijnlijk niet zoveel op voorruit..