PDA

View Full Version : jaywalkers eerste bijdrage "blast.mp3"



jaywalker
2 juli 2004, 20:20
test

jaywalker
2 juli 2004, 20:20
Hier dan maar een bijdrage van mij, omdat ik de afgelopen week al lekker commentaar op andere heb gegeven :-D

Dus ga je gang "attack me'

Het hele projectje is met 1 gitaar opgenomen, namelijke en Fender Jap Strat.

Ik had wat ruzie met cooledit. Cooledit heeft alle sporen een keer door elkaar gehaald dus het kan soms niet helemaal klopen (2:03). Maar ik heb redelijk wat nog kunnen herstellen

Anyway
http://home.wanadoo.nl/baarsdaw/muziek/blast.mp3

jaywalker
4 juli 2004, 14:43
iemand? :(

Stratman70
4 juli 2004, 15:01
Ik vind het op zich best aardig, maar iets teveel van hetzelfde, waardoor het eigenlijk ook snel gaat vervelen.

jaywalker
4 juli 2004, 15:06
klopt, maar het ging me eigenlijk om de solo van 2:03

Maiden Michiel
4 juli 2004, 15:19
Die wah is wel leuk maar ik kan het niet echt een solo noemen?

jaywalker
4 juli 2004, 15:42
Tis geen wah :D

Een envolope (tubezipper)

amon
4 juli 2004, 16:13
ben het aan het luisteren, tot nu toe nog wel relaxed! (1:00)

.........................*speelspeelspeel*........


de solo begint, ik had zelf een andere distortion gekozen, maja, die moet je dan wel hebben...

2:05 -> tja, ook hier, met een zuiverdere distortion zou het mooier klinken denk ik, komen de noten wat beter door.



maar ik vind het zeker niet lelijk. alleen jammer van dat stukje van af 3:10...

jaywalker
4 juli 2004, 17:56
Hahaha
Me shredding :-D. Ik kan eigenlijk niet shredden en ik doe het eigenlijk ook nooit ,maar ik moest het gewoon ff proberen.

Klopt die 2 solo is zaad. Zal ook wel komen door de herhaling :o

Die wah solo is mijn favoriet juist omdat die zo vaag is. Normaal doe ik hem met een Big Muff, maar tijdens het opnemen er van kwam ik er achter dat je met muff alleen GGGGRSJSSSJSRRRKKK hoort. Dus heb ik marshall lead maar gebruikt. Klinkt naar mijn mening best goed, maar er is een beetje tone verloren nadat ik er een filter van cooledit overheen heb gegooit (cooledit had tikjes in de mix gegooit en heb ik zo er uit proberen te halen).

In ieder geval bedankt voor de reacties.

amon
4 juli 2004, 20:12
ja, die tone... ik mis gewoon het geluid dat de noten en accentjes eruit laat springen.

[klemtoonloos spreekmode]nu is het gewoon een grote brei van achterelkaar gespeelde dingen [/klemtoonloos spreekmode]

jaywalker
4 juli 2004, 23:19
uhm ja. Maar dat is ook de bedoeling van octaaf solo's (wah, distortion en veel delay) je moet er van houwen.
Ik ben dol op funk. Funk gaat vaak gepaard met octaaf lickjes (je moet er van houden :D)

slayurrr
4 juli 2004, 23:49
Ik vind 'm wel leuk.... En daar houdt mijn reactie ook mee op :)