PDA

View Full Version : en weer terug bij een rackje...



Nocki
2 juli 2004, 19:44
Hoi jongens.
ik ben toch maar weer eens aan het knutselen gegaan. khad nog eenoud rack staan waar ik ooit mn quad in had en nog wat rack spullen maar nooit meer heb gebruikt ivm het wegdoen van de quad...

het idee was toen om de acxhterkant van het rack als pedal board te gebruiken dus mn fc-200 kan er precies in. nu gebruik ik m als pedal board voor de boss pedals en de pedal van mn boogie.

na een klein beetje wijzigen past er nu van alles in.

de mark IV past er netjes in en staat vast. vanboven is er 4 HE ruimte voor van alles maar ik gebruik maar 2 HE.

van achteren zit nu mn stroom voorziening een 2he hoge rack plaat met wat stopcontacten en een euro stekker. werkt lekker. en het is nu net zo zwaar als mn mark IV met de oude flightcase. dus heb nu minder te sjouwen met het zelfde gewicht.

nu nog maar een flightcase met alles en een gitaar koffer...

gewoon om even te laten zien. mischien krijg ik nog wel een leuke reactie....

http://people.zeelandnet.nl/nocki/graphics/pedalboard.JPG
http://people.zeelandnet.nl/nocki/graphics/rack%20back.JPG
http://people.zeelandnet.nl/nocki/graphics/rack%20front.JPG

Nocki
2 juli 2004, 19:47
Het moet nog aangesloten worden en omdat ik nog niet weet welke pedals er blijven en er bij komen wacht ik nog even.
wel wordt alles vast gezet met velcro/klittenband en komt de volume en de mesa pedal op deze plaats.
naast de mesa pedal aan de linker kant zit de tap tempo (is zo donker dat je het niet ziet) voor de boss delay en de chorus, ps2 en oc-2 komen vrijwel zeker op deze plaats. dus van boven nog ruimte voor een aantal...

Nocki

skabouter
2 juli 2004, 19:58
nou, petje af, nocki !! heel inventief, en mooi uitgewerkt !! leuk idee, amp en rack in 1 kast. en dan je pedalboard ook nog ! heeeeel gunstig omgesprongen met de ruimte die je ter beschikking had, en erg handig, lijkt me :)

ieme
2 juli 2004, 20:32
nice nocki

ieme
2 juli 2004, 20:33
mooie OC2 en AB switch trouwens! LOL :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

amon
2 juli 2004, 23:45
mooi gedaan!

ik moet ook eens aan het bouwen gaan

charlie45
3 juli 2004, 12:21
de laatste keer dat ik een mark IV tilde had ik daar meteen spijt van.
volgens mij is jouw rackje nog eens zo zwaar.. hoe vervoer je dat?

of ben je gewoon heel sterk? in dat laatste geval bedoelde ik de opmerking heel vriendelijk..

:)

Nocki
3 juli 2004, 12:41
Hoi.

ik heb voordat ik begon eerst eens een staatje gemaakt van wat alles woog.

de mark IV woog samen met de flightcase waar ik m altijd in vervoerde evenveel als de mark Iv met dit rack en het rack waar mn spul normaal inzat. het enigste gewicht wat er eigenlijk bij komt zijn de pedalen.
de mark IV en de flightcase samen waren 45Kg en nu is alles samen zo'n 50Kg. ongeveer net zo iests als een mesa 4x12 cab. dus dacht dat ik het wel kon doen. heb er even mee gelopen en gekeken hoe het zat met op tillen in de auto en zo en dat ging allemaal. toen ik daar allemaal zeker van was heb ik het pas gemaakt.
dus een weloverwogen besluit.

het voordeel is dan veder ook dat ik met maar 2 dingen hoef te slepen ipv vroeger met een gitaar, een pedalboard, een combo en een rack.
nu niet meer dus...

Nocki

BramVersteeg
3 juli 2004, 13:06
Nice NOcki.
Dat heb je mooi opgelost. Ik zit er ook nog steeds over te denken om het zo te doen. Maar wilde je eerst niet zo'n looper kopen om je pedaaltjes ook in je rack te plaatsen??

Nocki
3 juli 2004, 13:23
ja die looper wil ik nog steeds. maar omdat ik net getrouwd ben en nog niet weet hoeveel pedalen en hoe en wat doe ik dat nog niet. op de manier zoals ik nu werk gaat het ook. en als ik een looper wil past die er inclusief pedalen ook in.

ik heb op het moment geen geld voor ene looper dus wachten we.

NOcki

Alain
3 juli 2004, 13:52
Heel mooi opgelost!

Nocki
6 juli 2004, 08:39
ben nu bezig met het pedal board te maken. de pedals liggen vast met velcro/klittenband en liggen schuin in het deksel. de achterkant van het pedal ligt zo 1,5 cm omhoog waardoor ik wel het pedal intrap. mar niet het onderliggende pedal en ook minder kans heb om de instellingen te veranderen... werkt heel fijn.

Nocki

doncker
6 juli 2004, 11:34
we verwachten foto's nocki, voor de rest zeer proper opgelost

Nocki
23 juli 2004, 08:59
Hier bij al wat foto's van het pedalboard.
http://people.zeelandnet.nl/nocki/graphics/DSC00144.JPG
http://people.zeelandnet.nl/nocki/graphics/DSC00145.JPG

er komt nog schuim tussen de pedals maar pas als ik alles heb. het schuin zetten van de pedals werkt heel erg goed.


NOcki

EmgMaster
11 augustus 2004, 12:15
mooie voet :-D

cappuccino
19 augustus 2004, 12:08
gaaf gedaan. compliment en respekt... 8-)
waar zit je 9V voeding voor je pedaaltjes ? kan zogauw niet bedenken waar je die gelaten hebt (by the way wat voor voeding gebruik jij ?)
Hoe tevreden ben jij over de mark IV en dan met name over scheurgeluid ?

Nocki
19 augustus 2004, 12:12
Hoi.

aan de achterkant zit een 2HE 19"plaat met daarop 8 stekkerdozen en een euro stekker voor de stroom naar mn rack. de kabel van het aansturings pedal van mark IV is samen gebonden met mn adaptor kabel die verwisseld is voor een van een meter of 5. dus geen 220 op het podium maar gewoon de kabel van de adaptor...

ik ben heel erg tevreden over de scheur. ik haal er alles uit.

santana, metallica, en nu metal lukt ook nog wel...

NOcki

Silkguitarplayer
19 augustus 2004, 18:13
Ik heb ook een rackje (zelfgebouwd)... gebaseerd op een 50 watt Marshall JCM 900. Verder in het rack een TC-electronics voor reverb en delay. De rest vd effecten gaan gewoon via het floorboard...tw: Ibanez CS-9 (beste chorus die ik ken..), Dunlop Wah, Fulltone fulldrive 2 en een Boss Ds-1 voor alleen een beetje extra boost... Ben zelf zeer tevreden over mijn sound en kan eigenlijk ieder geluidje wel maken. Speel in een coverband en da´s dan ook wel nodig. Wil nog wel een keertje die distortion van Fulltone hebben, heb hem een keertje getest en vond hem erggg lekker klinken.
Verder heb ik een leuk in-ear systeem: Alle signalen...gitaar, zang en monitormix gaan in mijn Behringer mengtafeltje... beetje effect erop en dan door naar een Behringer powerplay... heerlijk :-)
Alle kabels lopen via multikabel en powercon voor 220V.
Zal proberen er een fotootje bij te doen... hoop dat dat lukt want is mijn eerste posting hier. Laat maar horen wat jullie ervan vinden...




[/img]