PDA

View Full Version : :D nieuwe bass. hartke xk 4 met aluminium hals



buuck
2 juli 2004, 19:18
hijs echt fucking brilliant. hij speelt super, hij klinkt lekker. echte lekker p sound kun je er uit krijgen en die jazz sound ook. echt super vind ik em hij heeft een pj setup. 2-voudig eq. en volume per element, ideaal om te blenden, veel handiger dan een blend knop. hij is actief 9 volt systeem.

dit is em dan

nieuw kost ie over de 1300 hier in de buurt, en ik heb em gekregen van me oma :) ben net terug van de winkel

http://www.ohmega.nb.ca/images/Omnimedia/hartke_XK-4%5B1%5D.jpg

MazeMouse
2 juli 2004, 19:41
aluminium hals????
Goed dak dat weet, zal ik dat eens kijken of ik wat van mijn werk kan meenemen voor mijn zelfbouw project 8)

AntY
2 juli 2004, 20:27
kramer revisited :cool:

The Mule
2 juli 2004, 22:48
Gaaf en interessant, zeker nog echte foto's - ook van de hals - posten als je ze hebt of kan maken. Ik ben zelf grote fan van HARTKE qua versterkers en de aluminium speakers die erin zitten. Maar een HARTKE basgitaar met aluminium hals is ook wel erg geinig als concept. Zal wel koud aanvoelen aan je handen zeker?

Anyway, gefeliciteerd! :)

Lazy B.
2 juli 2004, 23:45
Te gek. Ik heb zo'n Kramer met een aluminium hals gehad. Ik vond het wel comfortabel spelen eigenlijk (de meningen zijn erover verdeeld). Plezier ermee! :P

Bassbitch
3 juli 2004, 13:07
coole oma dat ze je een bas geeft!

Easy Rider
3 juli 2004, 14:08
Mooie bas, coole oma.
Ik hoop alleen wel dat Hartke's versie van de alu hals beter is dan die van Kramer, want die klinken me toch een partij bagger! Blikkerig en kil, vreselijk! Wat een verspilling van aluminium. Al die halzen van die Kramers moeten omgesmolten worden en iets nuttigs van gemaakt worden. Auto- en motorfietsonderdelen bijvoorbeeld! :)

EZ

buuck
4 juli 2004, 17:48
de hals is van aluminium, maar wat je in de hand hebt is toch hout, er zit gwoon hout erom heen. hij klinkt heel warm, en nee is niet koud aan de vingers :lol: er zitten nu nog goedkope snaren op, aankomende week krijg ik een pakje dr snaren erbij. kon ik ophalen voor het halve geld bij die muziek tent. ben er echt super tevreden mee. je ziet em heel weinig, ik ken em ook alleen van in de muziektoko maar nog nooit iemand mee zien spelen, dus wat dat betreft vind ik eigenlijk dat ik ook wel wat bijzonders in de hand heb nu.. het is echt een aanrader. je kan er echt een supergoed slapgeluid uit halen, maar ook lekker wollig enzo. vooral alleen de precision element klinkt super. wat ik wel jammer vind is dat t maar een 2voudig eq is en niet 3, maar opzich moet dat geen probleem zijn.

foto's heb ik nog niet gemaakt van em. zal ik binnenkort wel doen.

Venomer
5 juli 2004, 09:27
Gaaf dat je een bas van 1300 Euro kado krijgt. Moet je je sig nu niet aanpassen, Buuck? ;)

Geo
5 juli 2004, 18:40
Ik hoop alleen wel dat Hartke's versie van de alu hals beter is dan die van Kramer, want die klinken me toch een partij bagger! Blikkerig en kil, vreselijk!
EZ

'Kramer' heb ik geen ervaring mee, maar 'Travis Bean' uit dezelfde periode klonk heel strak.

George

maylingjv
7 juli 2004, 19:03
ik heb een kramer alu bas maar dan met houten nek die ik weg doe,en kmoet zeggen die klinkt helemaal niet blikkerig en kil,klinkt en speelt zelfs lekkerder als een vriend van mij zijn vintage jazzbas en het kan knorren zoals een musicman hoor

slayurrr
7 juli 2004, 19:04
Iellllllllllllllllll ugly :-D

Chris Wolstenholme
7 juli 2004, 21:02
mooie bas alleen vind ik de kop niet mooi, had liever een lekkere punt gezien :)

Fluffy
9 juli 2004, 12:48
uhm dude ben na de muziekzaak geweest en hij stond daar toch echt te koop voor 350 en niet 800

buuck
15 juli 2004, 18:28
dan lijkt mij dat er iets mee is. als de nieuwprijs rond de 1300 ligt lijkt het me zeer sterk dat de bass nog in goede staat is als ie voor 350 wordt aangeboden, logischerwijs beredeneert :wink: