PDA

View Full Version : Marshall pedaaltjes



RedBuell
2 juli 2004, 16:57
Zag op marktplaats verschillende Marshall pedaaltjes staan o.a.de
Guvnor en de Jackhammer, heeft iemand hier ervaring mee.
Ik speel met een Ibanez rg 770 over een Marshall dsl 401.

Ik ben tevens op zoek naar een origineel pedaaltje om van de switchen tussen clean/od en od1/od2(boost). Hoe heten die dingen en wat kosten ze ongeveer......

Antal
2 juli 2004, 17:09
Zag op marktplaats verschillende Marshall pedaaltjes staan o.a.de
Guvnor en de Jackhammer, heeft iemand hier ervaring mee.
Ik speel met een Ibanez rg 770 over een Marshall dsl 401.

Ik ben tevens op zoek naar een origineel pedaaltje om van de switchen tussen clean/od en od1/od2(boost). Hoe heten die dingen en wat kosten ze ongeveer......

Deze bedoel je:
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/30/50/003050078l.jpg

Bij musikproduktiv.de zijn ze 35 euro. Volgens mij kun je die dingen gewoon bij de meeste muziekwinkels krijgen.

Ik heb hier thuis trouwens momenteel een nieuwe jackhammer liggen (niet van mijzelf). Met nieuwe bedoel ik uit de nieuwe serie. Hij is wel lekker veelzijdig, maar het geluid ben ik niet kapot van. Maar misschien vind jij hem wel helemaal geweldig. Gewoon proberen dus.

RedBuell
2 juli 2004, 17:25
Is het een overdrive pedaaltje... of vult hij de overdrive van de versterker goed aan......


Ik vind trouwens de overdrive van mijn dsl 401 een beetje mager met od 2(boost) wordt ie weer heel vet, wat van pedaaltje kan ik erbij zetten om dat magere iets dikker te maken ik gebruik toch het liefst de od van de (buizen) versterker?

Fuhgawz
3 juli 2004, 11:56
Kun je hem dan niet constant op OD-2 laten staan als die je beter bevalt? Misschien een boost of equalizer ervoor voor wat variatie/solo's?
Zo'n pedaaltje op te switchen tussen clean/overdrive en OD-1/OD-2 heet trouwens een footswitch.

youngcoby
3 juli 2004, 12:15
Heb hier een Guvnor (oude versie) liggen en ben er heel tevreden mee.
Op mijn versterker (goedkoop ding) klinkt hij beter dan de Boss Blues Driver, Super Overdrive, Distortion & feedbacker en de koch toneworks 104.
Het is eigenlijk momenteel de enige distortion die ik nog frequent gebruik. Als je er een kan vinden, zou ik niet twijfelen.

AoDf
3 juli 2004, 15:29
Heb zelf de Jackhammer, gebruikte 'm thuis voor om een beetje high gain metal te spelen op mijn valvestate. Vind 'm daarvoor erg goed klinken, beter als de Boss metalzone die ik ook heb staan. Het pedaal heeft lekker veel bass in tegenstelling tot de metalzone en het geluid lijkt ook enigzins op een overstuurde Marshallstack.

Tegenwoordig gebruik ik de Jackhammer voor mijn band als boostpedaal voor mijn 1-kanaals jcm800, en daarvoor vind ik 'm ook uitermate geschikt. Heb een Boss SD-1 als boost geprobeert, een tubescreamer, de shredmaster maar ben meest tevreden over de jackhammer.

De shredmaster heb ik ook maar daar ben ik niet kapot van, de jackhammer vind ik beter klinken.

phx
3 juli 2004, 19:07
ik sluit me aan bij aodf. Ik heb ook de metalzone gehad en de jackhammer, de jh heeft veel meer laag (helaas wel ietsie minder sustain tov de metalzone) en is veel allrounder. Ik heb nu in mijn rig zitten: Bluesdriver II van marshall, superoverdrive,

PHX

Mitch
4 juli 2004, 12:55
Ga je mond spoelen ! :evil:
Bluesdriver is van Boss, Marshall heeft de Bluesbreaker II

Fuhgawz
4 juli 2004, 14:27
Wat is nou precies het verschil tussen al die Marshall overdrive pedaaltjes? Van zowel de Bluesbreaker en de Guv'nor als de Jackhammer wordt beweerd dat het de 'Marshall sound' in een pedaaltje is en dat het je Fender amp in een overstuurde Marshall tovert.

Mitch
4 juli 2004, 14:36
Afgezien van wat klankverschil is het ook een gain verschil, waarbij je ze al op de goede volgorde hebt gezet:
BluesBeaker, Guv'nor, JackHammer.

youngcoby
4 juli 2004, 15:39
En waar horen de Shred Master en de Drive Master thuis in het rijtje?

phx
4 juli 2004, 15:46
Ga je mond spoelen ! :evil:
Bluesdriver is van Boss, Marshall heeft de Bluesbreaker II

spoel spoel idd de bluesdriver is van boss spoel spoel :razz:

Fuhgawz
4 juli 2004, 18:01
Afgezien van wat klankverschil is het ook een gain verschil, waarbij je ze al op de goede volgorde hebt gezet:
BluesBeaker, Guv'nor, JackHammer.
Dus de BluesBreaker moet een lichtelijk overstuurde Marshall imiteren, de Jackhammer een zwaar overstuurde Marshall en de Guv'nor ertussenin?

Mitch
4 juli 2004, 19:05
Juist. Shredmaster hangt tegen Jackhammer aan geloof ik.
Drivemaster zegt me niets.

youngcoby
4 juli 2004, 19:05
Ga je mond spoelen ! :evil:
Bluesdriver is van Boss, Marshall heeft de Bluesbreaker II

spoel spoel idd de bluesdriver is van boss spoel spoel :razz:

:-D :-D :-D

Ben je de zeep niet vergeten? :-D