PDA

View Full Version : Droom gitaar?



Picker
2 juli 2004, 16:09
Als ik hem, ongeacht de prijs, voor jullie betalen zou, welke acoustische gitaar zou je dan kiezen?

(Pas op: er staat "als"!!!)

Buzz
2 juli 2004, 16:39
Santa Cruz F model. Maar ja.....

Luca P
2 juli 2004, 21:38
Martin D45!

Of toch maar een Gibson SJ200?

Picker
2 juli 2004, 21:51
D45? Ik dacht dat je deze Martin zou kiezen...

http://www.martinguitar.com/index/index2.html

The Mule
2 juli 2004, 22:52
Als ik hem, ongeacht de prijs, voor jullie betalen zou, welke acoustische gitaar zou je dan kiezen?

(Pas op: er staat "als"!!!)

Zo'n mooie oude parlo(u)rgitaar als jij recentelijk gescoord hebt! :)

(nou, is dat niet aardig, kost je helemaal niks! :wink:)

bert k
2 juli 2004, 23:58
Ik dacht eerst om een Lakewood M54 te vragen, maar die lijkt te veel op wat ik al heb, en ik ga voor variatie. Een parlour gitaar lijkt me ook wel wat, ik hou van het geluid van die kleine klankkasten. Maar ik ga nu toch maar om een glimmend kadootje vragen: Een National of een Dobro resonator, al moet ik toegeven dat ik daar niet zo in thuis ben. Maar het geluid is zo uniek, dat zou ik er graag bij hebben. En geef toe, het glimt fantastisch!

http://www.j-walk.com/music/gear/images/dobro.jpg

m^rton
3 juli 2004, 00:27
Oke, ik geef toe dat ie glimt, maar die klankkast ziet eruit of hij net uit de blikfabriek van de aldi-cola komt. (waar overigens niks mis mee is, behalve dat ik liever pepsi heb)

Luca P
3 juli 2004, 07:42
D45? Ik dacht dat je deze Martin zou kiezen...

http://www.martinguitar.com/index/index2.html

Nou, een beetje pooierachtig vind ik.
Doe mij maar de gewone.

ReinoutV
3 juli 2004, 12:14
De allllllllllllllllllerduurste Maton OM model. Of een Lakewood. Dat zijn ook fijne gitaren.

Lion
3 juli 2004, 12:55
Mijn droom is: twee weken lang onbeperkt alle gitaarzaken in Nederland en nog wat omtrek aflopen en eindeloos proberen, luisteren, proberen, luisteren...
En dan misschien toch weer uitkomen op wat ik nu heb: Larrivée D-9 (of D-10)?
En de volgende vier weken net zo op zoek naar een vleugel... mmm!

m^rton
3 juli 2004, 13:07
Mijn droom is: twee weken lang onbeperkt alle gitaarzaken in Nederland en nog wat omtrek aflopen en eindeloos gitaren en versterkers in een aantal afgehuurde vrachtwagens proppen.

Wickeh
4 juli 2004, 18:21
Maton Accoustic TE1 :D. Betere, mooiere, geweldigere accoustische gitaar is er gewoonweg niet, punt.

bert k
5 juli 2004, 13:17
Gisteren nog eens naar die video van Tommy Immanuel zitten kijken. Wat een afgetrapt out lijk van een gitaar is het... maar wat een geluid! Zijn Matons ook in Nederland te krijgen? Ik ben best wel nieuwsgierig.

Daniël_san
5 juli 2004, 14:15
Guitar Centre verkoopt Maton's :wink:

CGCGCE
5 juli 2004, 16:09
Avalon JS Signature Model. Maanden geleden enkele minuten op gespeeld, en nu nog hoor ik die klank. Dat is pas sustain :D ...

JanB
16 juli 2004, 12:14
Na jarenlang staalsnarig te hebben gespeeld, heb ik het helemaal gehad. Ik speel nu een Lowden S25J. Nylonsnarig, iets bredere hals. Speelt als fluweel, klinkt als een engeltje. Voor mij DE fingerpick/style gitaar!

Onlangs nog weer eens uitgebreid Taylors geprobeerd bij Benelly, en inderdaad voor een staalsnarig is het geluid best goed, en doet m.i. niet onder voor Lowden. Maar ik kan het niet (meer) mooi vinden. De bespeelbaarheid is licht, maar vergeleken bij de S25J, is het arbeidsbelasting ver boven de arbonorm. Is waarschijnlijk maar wat je gewend bent.

Jan

JanB
16 juli 2004, 12:53
.

JanB
16 juli 2004, 12:55
Na jarenlang staalsnarig te hebben gespeeld, heb ik het helemaal gehad. Ik speel nu een Lowden S25J. Nylonsnarig, iets bredere hals. Speelt als fluweel, klinkt als een engeltje. Voor mij DE fingerpick/style gitaar!

Onlangs nog weer eens uitgebreid Taylors geprobeerd bij Benelly, en inderdaad voor een staalsnarig is het geluid best goed, en doet m.i. niet onder voor Lowden. Maar ik kan het niet (meer) mooi vinden. De bespeelbaarheid is licht, maar vergeleken bij de S25J, is het arbeidsbelasting ver boven de arbonorm. Is waarschijnlijk maar wat je gewend bent.

Jan

bert k
16 juli 2004, 13:05
Klinkt niet gek, Jan. Wat voor hals zit er nou op die Lowden? Mijn ervaring is juist dat Spaanse gitaren door de brede platte hals juist zwaarder spelen dan een staalsnarige. Mijn droom is een nylonsnarige met een Western model hals.

Boer Bavo
19 juli 2004, 12:09
Volgens mij heeft Taylor zo'n nylonsnarige gitaar in haar gamma:
http://www.taylorguitars.com/guitars/model.aspx?model=NS44-CE
De nek van die gitaar is 1 7/8 inches breed, wat maar een tikkeltje breder is dan de nek van het merendeel van de OM-gitaren (1 3/4 inches).

De meningen over de klank van deze gitaar zijn wel nogal verdeeld...

JanB
4 augustus 2004, 16:25
Ja klopt, zowel Taylor als Lowden hebben zo'n type nylonsnarig gitaar. Ik heb twee van de taylor modellen onlangs in Den Haag bespeeld, en alhoewel ik niet ontevreden was over de hals (zeker nadat ik eerste enkele staalsnarige taylors had bespeeld) haald het geluid het niet bij de Lowden. Als het je wat lijkt zou ik zeker eens zo'n gitaar proberen. Ik ben in elk geval hlemaal om.

Jan

JanB
4 augustus 2004, 16:26
Ja klopt, zowel Taylor als Lowden hebben zo'n type nylonsnarig gitaar. Ik heb twee van de taylor modellen onlangs in Den Haag bespeeld, en alhoewel ik niet ontevreden was over de hals (zeker nadat ik eerste enkele staalsnarige taylors had bespeeld) haald het geluid het niet bij de Lowden. Als het je wat lijkt zou ik zeker eens zo'n gitaar proberen. Ik ben in elk geval hlemaal om.

Jan

Anavrin
4 augustus 2004, 17:12
Martin D18-E, zeg maar hetzelfde model als de D18, maar dan met een element erin. Het kloterige ervan is dat ze maar een paar jaar gemaakt zijn, en nu dus fokking zeldzaam.

Daniël_san
4 augustus 2004, 22:47
Ik ga voor een custom shop lakewood. Koa zij+achterkanten ceder top ebben toets koa binding oftewel alles erop en eraan :D

Sir Peckerkäse
6 augustus 2004, 18:52
ik vind een akoestische gitaar met nylon snaren lekkerder spelen dan een staalsnarige

bert k
6 augustus 2004, 23:56
Ik ga voor een custom shop lakewood. Koa zij+achterkanten ceder top ebben toets koa binding oftewel alles erop en eraan :D
Helemaal mee eens :D sprak de gelukkige Lakewood-bezitter... Plus dat ze de hals precies maken zoals je wil, voor weinig meerprijs.

Svenson
8 augustus 2004, 15:19
Martin John Mayer Signature, gweldig ding.

Aat
9 augustus 2004, 00:57
Dat is nou het leuke van gitaar spelen. Je hebt eindelijk het model of het merk dat je wilde hebben, en dan opeens is er die droom. Ik ben heel blij met wat ik nu heb en ik zou niet weten wat ik dan zou moeten kiezen ALS Picker 'm zou betalen. Santa Cruz, Olsen, ach als wat je op je schoot hebt lekker klinkt waarom dan om meer vragen, toch ???

TMKXL
14 augustus 2004, 18:12
Ovation Adamas.

Swampash
14 augustus 2004, 19:01
Santa Cruz Tony Rice brazilian rosewood.
:dance: