PDA

View Full Version : Fender users



Sandman
28 april 2002, 09:57
he allemaal,

ik ben wellicht van plan om een fender aan te schaffen en ik ben benieuwd welke types jullie in het bezit hebben. Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Ik zat zelf te denken aan de American Strat texas special.

grtz

PeArLjAm
28 april 2002, 12:14
Ik heb zelf een amerikaanse fender strat, en ik ben er erg tevreden over. Een heel erg veelzijdige gitaar, alleen voor metal zou je toch iets anders moeten pakken, of je kiest ervoor om een humbucker bij de brug te plaatsen. Ik heb er zelf nog over gedacht om er texas specials in te zetten, deze klinken erg goed. Maar ik denk toch dat ik doorspaar voor een setje Kinmans want daar heb ik veel goede dingen over gehoord, maar helaas nog nooit bespeelt..
De american texas special is een goede keus, je hebt met deze een goede gitaar in handen. Maar hoeveel kost ie eigenlijk?? Wil ik ook wel weten.. :smile:

pimmetje
28 april 2002, 14:38
Ik zelf ben geen overdreven fan van het strat-geluid. Mijn eerste gitaar was een standaard strat, maar die krijgt eigenlijk geen speel-uren meer. Voor stevig rocken, vind ik humbuckers toch wel zo fijn, voor jazz vind ik het geluid ook net iets te iel, voor blues zou ik (bij Fender) eerder aan een Telecaster denken.

Het is wat mij betreft wel een veelzijdige gitaar, maar op zo'n manier dat hij het (voor mij) qua geluid steeds net niet echt doet.

Sandman
28 april 2002, 17:14
De American Strat texas special ligt ongeveer rond de E 1.200,-

philbee
28 april 2002, 21:48
Hee Sandman
neem ff kontakt met me op voor 950 Euro kun je de man zijn, 100% goeie USA Strat setje nieuwe Texas Specials ingebouwd.
pbastiaans@planet.nl
groet
Phil

Grooveyard21
29 april 2002, 09:45
Ik heb een u.s.a. standard strat en een u.s.a. standard telecaster, ik ben erg tevreden over het geluid wat ze produceren en ik laat deze gitaren dus standaard.

mijn strat heb ik overigens bij philbee gekocht en daar ben ik erg teverden over.

Sandman
5 mei 2002, 19:55
Ok, eens kijken of er hier nog meningen over zijn. Op Harmonycentral.com worden er 3 strats onderscheiden met texas specials. Althans de Fat-variant, nl:
- American Fat Strat Texas Special
- American Series Fat Strat Texas Special
- American Standard Fat Strat Texas Special

In elke zitten Texas Specials in de neck en midpositie en een SD Pearly Gates in de brug, maar wat zijn de verschillen verder. Ik kom niet verder dan dat het gitaren zijn uit verschillende jaren en opvolgers van elkaar zijn met telkens een andere naam.

Volgende week ga ik een en ander uitproberen.

@iro
5 mei 2002, 23:55
Ik zelf heb een standard tele sinds enkele dagen en echt ik vind het een super gitaar.
Niet alleen voor clean maar is ook goed voor distortion, ik zelf heb nog geen minpunt aan deze gitaar kunnen ontdekken. Je moet wel van een tele geluid houden natuurlijk.

PeArLjAm
6 mei 2002, 13:28
Op 2002-05-05 19:55, schreef Sandman:
Ok, eens kijken of er hier nog meningen over zijn. Op Harmonycentral.com worden er 3 strats onderscheiden met texas specials. Althans de Fat-variant, nl:
- American Fat Strat Texas Special
- American Series Fat Strat Texas Special
- American Standard Fat Strat Texas Special

In elke zitten Texas Specials in de neck en midpositie en een SD Pearly Gates in de brug, maar wat zijn de verschillen verder. Ik kom niet verder dan dat het gitaren zijn uit verschillende jaren en opvolgers van elkaar zijn met telkens een andere naam.

Volgende week ga ik een en ander uitproberen.


Het zijn precies dezelfde gitaren... De een noemt hem de american standard series, de ander weer gewoon een american fat strat texas special, maakt geen verschil verder.

Sandman
6 mei 2002, 14:18
Juist dat kon natuurlijk ook nog. thnxs