PDA

View Full Version : Sixities/Britise overdrive



PluueeR
2 juli 2004, 14:58
Ik zoek een overdrive pedaal waar ik een beetje die sixties/britse overdrive mee kan krijgen. Ik heb een JCM 800 top. En het Normal channel daarvan. Zo moet het pedaal klinken. Die is niet clean maar scheurt een beetje.

Nu zoek ik een pedaal die ook ongeveer zo'n geluid kan produceren. Zodat ik ook op me andere versterkers zo kan klinken.

Is een Tubescreamer wat? Of een Boss SD-1?

harrie-beton
2 juli 2004, 15:59
Kent u het gitaargeluid Richie Blackmore, van CHILD in TIME? Dat is geen pedaal maar een licht overstuurde JCM800 versterker!

BramVersteeg
2 juli 2004, 17:18
Dat geluid heeft ie dus al. Hij zoekt een pedaal waarmee dat geluid gemaakt kan worden zodat ie ook over andere amps zo kan klinken (als ik het goed begrijp :oops: ).

BLOK182
2 juli 2004, 17:31
Menatone King of Brits misschien? Das een marshallscheur :)

Mr.Jay
2 juli 2004, 19:12
Kent u het gitaargeluid Richie Blackmore, van CHILD in TIME? Dat is geen pedaal maar een licht overstuurde JCM800 versterker!

toch niet op de originele opname neem ik aan, toen was die serie amps nog verre van genoren worden.

JaY

Mitch
2 juli 2004, 19:52
Er zijn er best veel :

Menatone King of the Britains
Lovepedal Church of Tone
Marshall Jackhammer

....om er maar een paar te noemen.

BLOK182
2 juli 2004, 20:54
Kent u het gitaargeluid Richie Blackmore, van CHILD in TIME? Dat is geen pedaal maar een licht overstuurde JCM800 versterker!

toch niet op de originele opname neem ik aan, toen was die serie amps nog verre van genoren worden.

JaY
Wou net zeggen :D

Lucky
3 juli 2004, 15:36
Kent u het gitaargeluid Richie Blackmore, van CHILD in TIME? Dat is geen pedaal maar een licht overstuurde JCM800 versterker!

idd BuLL!

maar wel close. in die tijd werd vaak een Marshall buizenamp goed opengezet en ging men aan de slag met trebleboosters en fuzz pedalen.
Als je min of meer dezelfde sound wilt op lagere decibellen dan zijn een van de bovenstaande opties goed uit te proberen.
onthoudt dat die jongens indertijd helemaal niet zoveel gain hadden als je tegenwoordig nodig schijnt te hebben.
Het ging meer om sustain met wat scheur dan vervorming op tien.

beetje echo derrop, je b snaar een toon benden , flink met je tremolohendeltje tremoleren, verveeld kijken en plateauzolen aan doen.

http://members.lycos.nl/MarioRoelofsen/PRblack3.jpg

Antal
3 juli 2004, 18:27
Kent u het gitaargeluid Richie Blackmore, van CHILD in TIME? Dat is geen pedaal maar een licht overstuurde JCM800 versterker!

toch niet op de originele opname neem ik aan, toen was die serie amps nog verre van genoren worden.

JaY
Wou net zeggen :D

Er bestonden toen idd nog helemaal geen JCM800's. Dus idd onzin.

Maar goed, ik zou idd eens naar die Menatone King of Britains kijken.

Jeroenvanhulsteijn
4 juli 2004, 16:16
de V-Stack www.v-stack.com zou het moeten kunnen. mss de ToneBones van Radial.

harrie-beton
5 juli 2004, 10:26
sorry ik bedoel de plexi super lead uit 1968.

Die klinkt bijna net zo als de jcm en heeft dezelfde buizen.
el 34.

Maar mijn punt is dat die mooie sixties geluiden niet uit pedalen komen maar uit een overstuurde versterker.

hb

Mr.Jay
6 juli 2004, 13:09
[quote="harrie-beton"]sorry ik bedoel de plexi super lead uit 1968.

Die klinkt bijna net zo als de jcm en heeft dezelfde buizen.
el 34.

NET ZO ......???
appels en peren zijn beiden fruit.

Maar mijn punt is dat die mooie sixties geluiden niet uit pedalen komen maar uit een overstuurde versterker.

Dat klopt

JaY