PDA

View Full Version : fretboard/toets laat los



schwalbe
2 juli 2004, 13:06
Ik denk erover om mijn eerste gitaar (firebird copy) te verkopen/ruilen, maar de toets lijkt wel los van de hals te komen bij de kam/nut.
Je merkt er niets van bij het spelen en het klinkt ook niet anders, maar ik wil niemand afzetten dus vandaar mijn vraag: moet ik dit eerst laten repareren of gewoon zo laten (uiteraard wijs ik kopers wel op dit gebrek).

Harry
2 juli 2004, 13:50
is het niet te lijmen?

BramVersteeg
2 juli 2004, 13:58
Denk niet dat het de moeite is om hem te verkopen. Er zitten weinig mensen te wachten op een copie waarvan de toets loslaat. Hooguit voor een tientje om aan de muur te hangen. Je kunt het wel proberen om te lijmen maar als ik jou was zou ik hem aan de muur hangen of als backup gitaar gebruiken en een sop zoek gaan naar een nieuwe gitaar.

Kjiratsiekoedel
2 juli 2004, 14:10
ik koop hem voor een tientje om aan de muur te hangen!!

schwalbe
2 juli 2004, 14:12
tsja, een andere gitaar heb ik al dus misschien is zelf houden het beste.
Ik twijfel nog omdat iemand hem laatst van me wou kopen omdat hij volgens haar 'zo verschrikkelijk lekker klinkt'. En toen had ik nog geen andere gitaar dus toen was dat voor mij geen optie; het toets-probleem was er toen ook al.
De gitaar klinkt idd uniek: door 12 jaar raggen resoneert de body zowat je handen uit, en in tegenstelling tot de meeste firebird-copies heeft men bij deze de mini-humbuckers ook gecopieerd ipv er gewone humbuckers op te zetten (helaas niet van gibson-kwaliteit maar goed).

schwalbe
2 juli 2004, 14:27
eh.. met uniek klinken bedoel ik niet perse goed klinken.. het ding heeft gewoon zo zn goede en slechte kanten. Deze gitaar is in ieder geval het bewijs dat zelfs multiplex goed kan resoneren als je er maar lang genoeg op ragt. En voor een tientje verkopen?- nee, dan hang ik hem zelf wel aan de muur.
Een kennis van mij bouwt en repareert gitaren; ik vraag hem wel of hij eens wil kijken of hij het kan/wil repareren en of dat de moeite is.

BramVersteeg
2 juli 2004, 16:16
Kijk, als ie lekker klinkt en je bent er erg aan gehecht moet je hem natuurlijk niet verkopen, laat staan aan de muur hangen. Als je vriend hem kan maken zou dat natuurlijk wel mooi zijn.

bert k
3 juli 2004, 00:16
Sprekend uit ervaring zeg ik: je eerste gitaar verkopen krijg je spijt van...

Stratman70
3 juli 2004, 10:26
+1