PDA

View Full Version : klassiek: Vivaldi - Andante uit 4 jaargetijden



delphiro
2 juli 2004, 08:18
Zo even relaxen met Rob, Rob en Rob die een Andante uit de vier jaargetijden van Vivaldi spelen. (5.5Mb)

http://www.xstaze.nl/mp3/vivaldi.mp3

Was origineel bedoelt om vertrouwd te raken met mijn nieuwe software progsel (Magix Audio Studio 2004) maar klonk best wel lekker dus heb ik het op het web gezet.

Techisch niet erg moeilijk, wel lastig om drie stemmen nog netjes strak te krijgen!

Bladmuziek is te vinden op http://fuoco13.narod.ru/scores.html (trage site, zoek naar 'Vivaldi')

Br@mbo
2 juli 2004, 11:39
ben ik de enige dan die klassiek weet te appreciëren, zo mooi gedaan en zo weinig reacties

kvind het leuk dat er soms nog zoiets langskomt

Diedo
2 juli 2004, 12:30
ik vind het lekker rustgevend zo s morgens. klinkt wel mooi! maar ik zou neit de hele tijd hiernaar willen luisteren.

Negative K3 fan
2 juli 2004, 12:43
Erg koel, vivaldi is één van mijn favorietste componisten, erg mooie toon, goed opgenomen. Natuurlijk ook goed gespeeld. Respect.

Maiden Michiel
2 juli 2004, 13:07
Tering dit doet me denken aan het latere werk van Empyrium.

Klinkt wel lekker, soms lijkt het wat uit de maat maar erg goed gedaan en mooi opgenomen!!

schaap
2 juli 2004, 13:59
Verrukkuluk 8-)
Nou moet ik weer meer ervan gaan luisteren :-(

m^rton
2 juli 2004, 14:38
Mooi gespeeld, en die opname kwaliteit is best goed, alleen af en toe op het begin ging het wat te hard.
Ik vind het jammer dat het stuk me na 3 minuten begint te vervelen.

delphiro
2 juli 2004, 15:33
he.. thx voor alle reacties :dance:

@m^rton.. het is ook inderdaad twee keer een herhaling en je kan er goed bij in slaap vallen :lol:

@schaap - ken je de CD van het Amsterdams gitaartrio - die spelen het hele concert. Erg mooi!

@diedo - waar kun je wel de hele tijd naar luisteren.. hooguit Zappa of leuke Bossa Nova in mijn geval :D

spanky_franky
2 juli 2004, 18:41
ja dit is wel koele shit! knap gespeeld, erg strak als je het mij vraagt, en de kwalititeit kun je verder niks over klagen..

rien
2 juli 2004, 20:01
Rob

prachtig man !!

vivaldi kon er wat van maar jij voert het meesterlijk uit
touches my hart

take care
rien

Stratman70
3 juli 2004, 09:25
Dit is geweldig weer! Ik hou zo van klassieke gitaar en dit is geweldig gespeeld.
Soms idd lijkt het wat uit de maat te gaan, vooral aan het begin.

Respect! Echt geweldig als je dit kunt spelen!

ReinoutV
3 juli 2004, 12:31
Netjes, mooie toon. Erg lastig als je je medespelers niet gewoon in de ogen kunt kijken, respect. Wordt eens tijd dat ik ook weer es wat op ga nemen. Klassieke muziek heeft altijd iets wat gewoon NIET in moderne muziek is te vinden. Een air over zich heen... Moeilijk te benoemen...

Gert-Jan
3 juli 2004, 21:52
RESPECT :oops: :oops: :oops:

defecto
3 juli 2004, 23:44
Mooi gespeeld. Erg goed gespeeld, ik zou wel zo willen kunnen spelen! 8) Geluidskwaliteit is erg goed, maar het lijkt soms of er iets mee trilt ofzo.

delphiro
4 juli 2004, 08:52
he.. nog meer reacties 8-)

bedankt weer allemaal.

ps.
Leuk dat de kwaliteit jullie goed bevalt want dit is de eerste keer dat ik Magix studio gebruik (kostte maar 50 euro) en ik vind de (lichte) reverb aanzienlijk beter dan die van CoolEdit.

@defecto
Ik zag inderdaad dat bepaalde passages 'overstuurt' waren. Op een bijzondere manier is de G# (op de 4de snaar) op mijn gitaar duidelijk harder dan de andere tonen waardoor ik voortaan maar op die toon mijn opnameniveau af moet stemmen. Het schijnt typisch te zijn voor dit soort handgebouwde concertgitaren. Mijn leraar heeft een model van dezelfde maker en bij hem krijgt hij 1 toon op 1 specifieke positie gewoon niet mooi (lees; niet zo mooi als alle andere noten want op een Bernabe is een niet zo mooie noot nog altijd mooi :-) ). Echt een gitaar met een eigen karakter dus :D

Harald
4 juli 2004, 10:41
Mooi gespeeld, en dit soort partijen (zonder drum of clicktrack) overdubben is niet makkelijk. Jammer van die oversturing, maar verder vind ik het geluid erg mooi.

De genoemde site is inderdaad wel traag, maar er staat wel geweldige bladmuziek en boeken tussen.