PDA

View Full Version : Opknappen vintage ibanez



GuitarMaster
1 juli 2004, 20:09
test

GuitarMaster
1 juli 2004, 20:09
Ik wil graag mijn Ibanez concord model 752 opknappen met nieuwe tuners, brugpennen, zadel en een topkam. Aan materiaalkosten ben ik niet echt veel kwijt had ik al gezien. Totaal iets van 50 euro bij Vox humana. Alleen vragen ze daar 45 euro voor het installeren van een nieuwe topkam, en 45 euro voor nieuwe snaren+afstellen :o . Dan zitten de nieuwe tuners en het zadel er nog niet eens op....
Weet iemand een goede winkel waar ik deze dingen tegen een wat schappelijkere prijs kan laten doen?

waayer
3 juli 2004, 11:03
je zou al veel geld besparen door een groot deel zelf te doen, de tuners
moeten geen probleem zijn en ook de topkam en de snaren zijn niet zo moeilijk te vervangen bespaar je toch al zo'n 90 euro. gewoon proberen zou ik zeggen je kan weinig verkeerd doen en als het niet lukt is er nog geen schade en kan je hem nog altijd wegbrengen.
heb trouwens dezelfde gitaar, vind hem geweldig klinken.
alleen met het brugzadel moet je uitkijken of deze misschien toch door een vakman laten doen.veel succes

GuitarMaster
3 juli 2004, 14:19
Luistert het niet niet heel nauw op welke hoogte je de topkam installeerd? En wat voor lijm kan ik het beste gebruiken voor de topkam?

waayer
3 juli 2004, 18:28
http://www.westerhaven.nl/afstel/onderdelen/topkam.htm
hier kan je alles vinden over het afstellen van je gitaar en een muziekwinkel of gitaarbouwer weet als het goed is alles over de te gebruiken lijmsoorten