PDA

View Full Version : Gretsch electromatic hollowbody



GuitarMaster
1 juli 2004, 18:10
Ik wil graag een leuke hollowbody kopen voor naast mijn strat. Op zich vind ik Gretsches heel mooi, maar die vallen nogal buiten mijn budget. Ik zag deze: http://www.gretschguitars.com/gear/index.php?product=G5126&cat1=Electromatic+Collection+%28NEW%21%29&cat2=&q=&st=1 een paar weken geleden in het feedback krantje staan, en dat lijkt me op zich wel wat. Zijn er mensen die er op gespeeld hebben? Hoe verhoud deze gitaar zich tot de hollowbody's uit de Professional serie?

Sir Peckerkäse
1 juli 2004, 19:58
die zien er gaaf uit, maar dat betekend natuurlijk geen reet

Luca P
1 juli 2004, 20:10
Ik ken ze nog niet!
Ziet er goed uit zeg.
Weet je hoeveel ze kosten?

GuitarMaster
1 juli 2004, 20:15
Ze staan voor 749 euro bij de Feedback, ik ga ze waarschijnlijk zaterdag ff testen naast wat andere hollowbody's.

Luca P
1 juli 2004, 20:47
WHAT??

Die moet ik ook proberen!!

Gretsch6120
2 juli 2004, 12:21
Ik zou zeggen GO FOR IT!!
Het zijn hele mooie gitaren, eigenlijk een low-budget 6120.
De DeArmond 2000 pickups klinken geweldig, maar je moet er wel van houden... veel twang.
en ook nog een echte bigsby voor die prijs...

GuitarMaster
2 juli 2004, 13:22
Ik vind alleen de kleuren een beetje jammer, het zijn allemaal van die "net niet" kleuren. Als er een oranje bij had gezeten had ik het wel geweten...

Harry
2 juli 2004, 13:49
zou een leuk reservegitaartje kunnen zijn voor mijn DeArmond.....
en ik heb altijd al een Gretsch willen hebben. Die kleuren ben ik ook nog niet uit, moet ik maar eens in het echt gaan zien.

bert k
3 juli 2004, 00:11
WHAAAAHAAAA...GAS! :o :o :o Ik wil al jaren een Gretsch, maar ja, de prijs. Ik ga toch maar eens bij Feedback langs, dit is niet duur.

Wouter J
3 juli 2004, 03:10
Ik heb ze bij Dirk Witte gezien, ze zijn niet slecht (kwa klank al helemaal niet) maar ze hebben een minimum aan welving in hun boven en achterblad, ze lijken wel flat top accoustische gitaren met een kleine bult in het boven en achterblad.

bat
3 juli 2004, 17:25
en ook nog een echte bigsby voor die prijs...

Op de website lees ik dat er een Licensed Bigsby op zit, dus jammer, géén echte Bigsby... Voor dat geld overigens nog steeds geen slechte deal.

Luca P
3 juli 2004, 23:24
Het wordt moeilijk voor al die Gretsch klonen (Ibanez, Epiphone, etc...) die hun Rockabilly gitaar aanprijzen.
Voor het zelfde geld heb je nu een "echte" Gretsch.
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar hun solidbody Electromatics.
Met name dat Elliot Easton model.

http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G5570_xl.jpg

Wouter J
4 juli 2004, 00:41
Die Gretsch electromatic line gitaren zijn hun geld meer dan waard. Ik zelf heb een malcom Young en die klinkt beter dan menige Gibson.

Luca P
4 juli 2004, 08:04
Hey watch out! :sneaky:
Beter dan mijn LP???

Nou dan verkoop ik hem en koop er een paar Gretsches voor terug!
:seriousf:

Eh....ze hebben toch geen "bolt on neck"?