PDA

View Full Version : Beginner ...



Syllie
1 juli 2004, 17:28
Hoi,

Ik wil graag beginnen met het bespelen van een elektrische gitaar.
Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen en kwam ik de volgende set tegen van Yamaha. De ERG121. Wat vinden jullie van deze set voor een beginster of hebben jullie andere/betere voorstellen?

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/70_eg_erg_packs/40_ERG121GP/index.html

Body: Agathis
Neck: Bolt-on maple
Fingerboard: Sonokeling, 350mm (13.75”) radius
Frets: 22
Scale length: 648mm (25.5”)
Pickups: Two humbuckers, one single coil
Controls: Five-position pickup selector, master volume, master tone
Bridge: Vintage-type vibrato
Finish: Black
Accessories: YT-120 guitar tuner, gig bag, strap, set of strings, string winder, plectrums
Amplifier: GA-10, 7W, 12cm speaker, volume, treble, bass, clean/drive select, headphones socket

Groet,
Syllie

Megadeth
1 juli 2004, 17:40
Prima beginnerspakket. Kijk ook eens naar beginnerspakketten van Ibanez en Dean, die zijn ook best aardig. Probeer Squier in ieder geval te vermijden, of je moet een leuk kampvuur willen maken.

doncker
1 juli 2004, 17:53
Zeker ook eens kijken naar london city of jack & danny brothers.
Yamaha is ook een goed merk prijs/kwaliteit verhouding , en die gitar gaat zeer veelzijdig zijn.

amon
1 juli 2004, 18:06
yamaha maakt leuke beginnersgitaren.

ik ben er zelf ook op begonnen toendertijd. had toen een eg112. ook leuk ding, maar deze scheurd waarschijnlijk beter aangezien die humbuckers heeft.

ik kon overigens kiezen welk versterkertje ik erbij kreeg. misschien dat je de gitaar apart kan kopen tegen een leuk prijsje, of een soortgelijke uit het rek kan halen, zodat je zelf nog een ander versterker(tje) erbij kunt kopen.

SiNiSTRaL
1 juli 2004, 19:08
Prima beginnerspakket. Kijk ook eens naar beginnerspakketten van Ibanez en Dean, die zijn ook best aardig. Probeer Squier in ieder geval te vermijden, of je moet een leuk kampvuur willen maken.

raadt je die ibanez starterpacks boven squier aan?!
ze zijn geen van beiden goed, maar de ibanez zijn nog wel het meest om te janken....(ik beweer hier niet dat squier goed is he ;) )

Michael AE
1 juli 2004, 19:08
Ik vind zelf de London City gitaartjes erg goed. Veel kwaliteit voor een lage prijs, en de bespeelbaarheid is suprieur aan Yamaha, vind ik.

appeltaart
1 juli 2004, 19:24
Yamaha is maakt inderdaad wel goede beginnersgitaren, ik heb er zelf ook een. Ik weet alleen niet hoe goed de versterkers zijn die ze maken. Misschien dat het inderdaad beter is gewoon die gitaar los te kopen en er een andere versterker bij te kopen.

AART
1 juli 2004, 20:24
ibanez maakt redelijk goede gitaren in de lagere prijsklassen(al beweren sommigen anders) ik heb er zeeer goede ervaringen mee, eventueel kan je de pu's dan vervangen door iets duurdere stockpickups van rg's, kan je zo bij een ibanez dealer halen.

versterker moet je los halen, een roland cube 15 is erg aan te raden.

veel succes verder.

Syllie
1 juli 2004, 22:09
Hi iedereen,

De kogel is door de kerk :dance: ...
Ik heb zojuist de Yamaha erg121 gekocht :lp: ( los dus en niet als set ) en heb er een Roland Micro cube bij besteld. Deze schijnt net nieuw te zijn en is te vergelijken met de Roland 30 qua mogelijkheden. Heeeeel misschien dat ie morgen binnen komt, en anders volgende week :-D

De nieuwe piepkleine Micro Cube is eigenlijk een gekrompen “grote” Cube, die ook op batterijen werkt. Hij weegt nagenoeg “niets” maar hij heeft wel pakken punch in huis: zes DSP-effecten, COSM® Amp Modeling en een nieuwe digitale stemvork zorgen ervoor dat het geluid staat als een huis.
- Ultracompacte en uiterst draagbare DSP-gitaarversterker met 5”-luidspreker en weinig magnetisch verlies.
- Werkt op batterijen of met een (bijgeleverde) adapter. Geleverd met draagriem.
- 7 COSM-modellen van bekende gitaarversterkers (o.a. JC- 120) en één model van een microfoonvoorversterker.
- 6 DSP effecten: chorus, flanger, phaser, tremolo en simultaan beschikbare delay/reverb.
- Nieuwe digitale stemvork die ook ‘flat tunings’ ondersteunt (tot 2 halve tonen lager).
- Uitgang voor opnamen/hoofdtelefoon, AUX-ingang (stereo) voor CD-speler e.d.

20 UUR SPELEN
De Micro Cube is de eerste Cube-versterker die ook op batterijen werkt. Met maar zes AA-alkalinebatterijen ben je 20 uur lang “in business”. Over efficiëntie gesproken… Zelfs een draagriem wordt bijgeleverd, zodat je talent altijd en overal goed te horen is. Leuk, maar de sound? Cubistisch gewoon – dus ijzersterk!


Gaaaaaaaaaaaaaf he, nou je hebt nog nergens zooooo een blije beginster gezien :dance: :-D

Groetjes,
Syllie

Syllie
1 juli 2004, 22:11
Hi iedereen,

De kogel is door de kerk :dance: ...
Ik heb zojuist de Yamaha erg121 gekocht :lp: ( los dus en niet als set ) en heb er een Roland Micro cube bij besteld. Deze schijnt net nieuw te zijn en is te vergelijken met de Roland 30 qua mogelijkheden. Heeeeel misschien dat ie morgen binnen komt, en anders volgende week :-D

De nieuwe piepkleine Micro Cube is eigenlijk een gekrompen “grote” Cube, die ook op batterijen werkt. Hij weegt nagenoeg “niets” maar hij heeft wel pakken punch in huis: zes DSP-effecten, COSM® Amp Modeling en een nieuwe digitale stemvork zorgen ervoor dat het geluid staat als een huis.
- Ultracompacte en uiterst draagbare DSP-gitaarversterker met 5”-luidspreker en weinig magnetisch verlies.
- Werkt op batterijen of met een (bijgeleverde) adapter. Geleverd met draagriem.
- 7 COSM-modellen van bekende gitaarversterkers (o.a. JC- 120) en één model van een microfoonvoorversterker.
- 6 DSP effecten: chorus, flanger, phaser, tremolo en simultaan beschikbare delay/reverb.
- Nieuwe digitale stemvork die ook ‘flat tunings’ ondersteunt (tot 2 halve tonen lager).
- Uitgang voor opnamen/hoofdtelefoon, AUX-ingang (stereo) voor CD-speler e.d.

20 UUR SPELEN
De Micro Cube is de eerste Cube-versterker die ook op batterijen werkt. Met maar zes AA-alkalinebatterijen ben je 20 uur lang “in business”. Over efficiëntie gesproken… Zelfs een draagriem wordt bijgeleverd, zodat je talent altijd en overal goed te horen is. Leuk, maar de sound? Cubistisch gewoon – dus ijzersterk!


Gaaaaaaaaaaaaaf he, nou je hebt nog nergens zooooo een blije beginster gezien :dance: :-D

Groetjes,
Syllie

Syllie
1 juli 2004, 22:13
Gaat iets niet goed met posten :???:

Nicci
1 juli 2004, 22:15
nou,

van harte
van harte
van harte
van harte
van harte

:D

Diedo
1 juli 2004, 22:15
van enthousiasme druk je gewoon 5x op het knoppie :)

veel plezier ermee!

Nicci
1 juli 2004, 22:17
Gaat iets niet goed met posten :???:

als 'het forum' zegt dat er iets mis is met de door jouw geschreven post, niet op reageren en zeker niet blijven posten. het resultaat is een rijtje berichten.

tik van het forum. gaat maar niet over

Syllie
1 juli 2004, 23:13
hahahaha dank jullie wel.... ik dacht laat ik het maar even duidelijk maken dat ik zooooooo blij ben met mijn Yamahatjuh :wink: :-D

Kreeg elke keer een "error" dus hopla weer opnieuw en nogmaals en nogmaals ...oepssssssssss te laat 7 keer een bericht :lol:

Jollert
2 juli 2004, 11:37
Nevermind gefeliciteerd met je (veelzijdige) gitaar. Ik wou dat ze mij ook zoiets hadden aanbevolen toen ik mn eerste ging kopen, kutfeedback

amon
2 juli 2004, 19:37
gefeliciteerd....

als je nog bladmuziek nodig hebt (soms ook handig):
download guitar pro 3.0 of 4.0

en kijk op http://www.mysongbook.com om allerlei liedjes te downloaden!

bert k
3 juli 2004, 00:08
Veel plezier met je gitaar! En nu is dit topic onbegrijpelijk geworden; ik heb de dubbelposts gerooid :-D

Syllie
3 juli 2004, 10:17
Dank je Bert K :-D

Zo en nu maar oefenen oefenen oefenen, alleen merk ik wel dat de vingertjes niet zo soepeltjes zijn of waren :-? dus oefenen oefenen :wink:

defecto
3 juli 2004, 15:38
Die Micro Cube is echt vet! M'n gitaardocent neemt er eentje mee naar de les en hij is echt heel veerlzijdig en best wel goedkoop! 8) Oja, ook chille gitaar.. 8)

Syllie
3 juli 2004, 16:42
Die Micro Cube is echt vet! M'n gitaardocent neemt er eentje mee naar de les en hij is echt heel veerlzijdig en best wel goedkoop! 8) Oja, ook chille gitaar.. 8)


Ja de verkoper was er ook reuze over te spreken. schijnen momenteel moeilijk leverbaar te zijn.
We moeten dus nog even wachten :roll: