PDA

View Full Version : extra batterij emg 81



ewoud
1 juli 2004, 13:49
ik had de zoekfuncite gebruitk om wat te vinden over elementen(jaja :-D )
en toen las ik ergens dat je op een EMG 81 ook 2 batterijen kon aansluiten, in serie, hierdoor krijg je dan veel meer output, want ik heb gezocht op de site en daar stond dat je hem max kon belasten tot 27volt.

dus heeft het zin om nog een batterij aan te sluiten?

Rubenios
1 juli 2004, 14:13
kun je beter een pa2 switch scoren denk ik

gerrekat
1 juli 2004, 14:18
Waarom zou je in godsnaam meer output willen dan ie al heeft??

EMG's hebben mijns inziens al teveel output en klinken daardoor minder dan een passieve PU...

ewoud
1 juli 2004, 14:26
kun je beter een pa2 switch scoren denk ik
uhm even zoeken

Raffel
1 juli 2004, 14:51
ik denk ook dat het weinig zin heeft. Meer output heb je niet nodig. Meer gain misschien, maar die zou je dan uit je versterker moeten pompen.

ewoud
1 juli 2004, 14:55
ow een boost schakelaar. 20db meer.....dan moet je een gat maken in je gitaar om hem erdoor te steken? zodat je hem vanbuiten af kunt bedienen?

maar ik zou het dus wel kunnen proberen, een extra kabeltje en een 2e batterij erbij aansluiten? gewon om te proberen en als het niks is kan ik hem erweer tussen weg halen, dit zal geen schade opleveren??

Iceman
1 juli 2004, 17:05
Lees het volgende maar eens.

http://mywebpages.comcast.net/mgollihur/emgmod.html

Heb mijn iceman ook eens 18 volt gewired, maar vernam geen groot verschil in output. Je zou iets meer dynamiek moeten krijgen, maar ik hoorde het niet zo 1-2-3.
Intressanter voor basgitaren, denk ik.
Ik zit weer op 9 volt.

Negative K3 fan
1 juli 2004, 17:06
18 volt maakt meer verschil in sound dan in output dacht ik, je kunt het proberen.

Rubenios
1 juli 2004, 19:02
ow een boost schakelaar. 20db meer.....dan moet je een gat maken in je gitaar om hem erdoor te steken? zodat je hem vanbuiten af kunt bedienen?

maar ik zou het dus wel kunnen proberen, een extra kabeltje en een 2e batterij erbij aansluiten? gewon om te proberen en als het niks is kan ik hem erweer tussen weg halen, dit zal geen schade opleveren??


je kunt die boost printplaat ook rechstreeks op volume pot aansluiten... heb je die switch niet nodig...

ewoud
2 juli 2004, 10:35
Lees het volgende maar eens.

http://mywebpages.comcast.net/mgollihur/emgmod.html

Heb mijn iceman ook eens 18 volt gewired, maar vernam geen groot verschil in output. Je zou iets meer dynamiek moeten krijgen, maar ik hoorde het niet zo 1-2-3.
Intressanter voor basgitaren, denk ik.
Ik zit weer op 9 volt.
oke bedankt, ik heb het gelezen, maar ik probeer het wel en laat het jullie weten wat ik ervan vond!