PDA

View Full Version : POD 1.0 upgrade



Epic
1 juli 2004, 11:01
Technisch verhaal:

Ik heb een line6 POD 1.0, die ik graag wil upgraden naar 2.0 (of hoger). Nou kan wel ik zo'n chipje kopen van € 50.- maarja die POD's worden al voor € 150 op marktplaats aangeboden, beetje zonde van het geld.

Nou heb ik op mijn werk de beschikking over een eprom programmer, welke ook die chip die in de POD zit kan lezen/schrijven. Nou heb ik dus alleen nog maar een bestandje met die upgrade nodig. Kan een van jullie hier aan komen ?? heb line6 al gemaild, maar die geven niet thuis.

harrie-beton
1 juli 2004, 15:01
ik zou gewoon 50 euro uitgeven voor een chip. zelf kloten aan een pod is niet aan te raden. Ook omdat je werk geen garantie biedt denk ik...
een werkende pod is beter dan een kapotte.


hb

Dirk_Hendrik
1 juli 2004, 15:15
Als je zelf de beschikking hebt over een eprom programmer heb je dus ook de beschikking over mensen om je heen die weten wat ze doen. Daarmee is het "kapotte POD" een wat twijfelachtige uitspraak geworden die van een non-technicus moet komen.

Daardoor is het temeer de kick als je zelf je upgrade doet voor een paar euro en jezelf daarmee er bijna 50 bespaart. Da's een sjieke whisky!

Wat persoobnlijke voorbeelden van bijna gratis zelf uitgevoerde upgrades: Yamaha DX7 naar laatste versie kosten: gratis. Rukte de benodigde Eproms uit een ouwe 286. ART SGE naar SGE Mach II, Kosten: een Sigaar voor degene die zo aardig was mij z'n eprom te laten uitlezen.

Ik kan alleen zeggen: Succes.

Epic
1 juli 2004, 16:51
gaat idd gewoon om de kick, die € 50 ga ik zowieso niet uitgeven...

Eigenlijk heb ik gewoon iemand nodig die zijn POD 2.3 even wil uitlenen om die chip uit te lezen... maarja, ik heb geen bekende in de buurt die er een heeft.
En dat je je POD niet gaat uitlenen aan een onbekende voor zo'n experiment kan ik me wel voorstellen.

ga in iedergeval binnenkort eens proberen of ik die van mij kan uitlezen...