PDA

View Full Version : wat voor pedaal ?



zenabi
1 juli 2004, 08:13
Ik speel sinds kort in een band,
Wij spelen ook het nummer van Chasy lain (bloodhoundgang)
die gitaar in dit nummer Scheurt lekker maar is bij elke aanslag ook gelijk weer stil - is dit een studio truck of is dit ook met een pedaal te doen ( mijn scheur haal ik uit een :Danelectro Fab Tone )

Harry
1 juli 2004, 10:00
dempen? Zou dat helpen?

Jeroenvanhulsteijn
1 juli 2004, 10:16
ja dempen en als je last van ruis hebt nog een noisegate aan je signaalketen toevoegen.

zenabi
1 juli 2004, 10:16
dempen? Zou dat helpen?

nee dat is het niet , ik kan het geluid ook niet echt goed uitleggen :oops:
noisgate heb ik nog niet geprobeerd , misschien kan dit wel wat verder helpen

Jeroenvanhulsteijn
1 juli 2004, 10:21
als je de noisegate echt gebruikt om het geluid af te kappen moet je hem gewoon wat extremer instellen, dan kaptie het geluid sneller af.

Mitch
1 juli 2004, 13:36
Als je het geluid echt zwaar wil afkappen kun je natuurlijk een tuner aantrappen die je output mute.

Robbert
1 juli 2004, 14:17
Hehe! :D

Diedo
1 juli 2004, 14:36
of je dempt je snaren en tegelijk doe je je overrive even uit. werkt denk ik best goed. het is eerst misschien een beejte lastig met timen, maar oefening baart kunst!

The Thumb
1 juli 2004, 15:45
is het niet een extreem ingestelde tremolo?

(ik ken het nummer niet)

vinni
1 juli 2004, 16:39
Het kan inderdaad een studiotruuk zijn.

Ik heb het eens gezien dat een complete gitaarpartij in protools werd geladen en alle kraakjes, ruisjes e.d. eruit werden ge-edit.
Daarna werden ook nog eens de starttijden van de noten en eindtijden ge-edit. Om het helemaal bond te maken werd die partij door een compressor gehaald om er werkelijk alle dynamiek uit te halen.
Moah.....niet aan mij besteed....mag best wel een beetje leven in zitten.
Wat ook een truuk is je partij door een goeie noisegate te halen met een externe trigger.

groet,
Vinni

Mitch
1 juli 2004, 20:07
Met een Les Paul kun je natuurlijk ook gewoon het volume dicht draaien van een element en je elementenschakelaar als instant killer gebruiken.
Nog maar een idee !

Bluesbreaker
1 juli 2004, 21:51
geen idee hoe ze het doen, maar waarom zou je precies hetzelfde willen klinken als op de cd opname, verwacht niet dat de bloodhoundgang live dat geluid zelf ook heeft

Trocar
2 juli 2004, 00:39
Hey,
ik heb het nummer net even 'geleend' :oops: en ik denk idd gewoon dat je je gitaar moet 'stil houden' in die korte pauzes.
Als je barre's speelt hoef je je hand maar een klein eindje op te tillen om het geluid af te kappen, en met de andere hand kan je nog wat dempen.

Het is wel wat tricky om met veel gain je gitaar helemaal 'stil te houden' en in de studio is er ongetwijfeld wat geknipt in protools, maar met een pedaal iets doen, lijkt me niet... de pauzes zijn te kort om telkens je distortion aan en uit te trappen.

ewoud
2 juli 2004, 10:38
je kunt natuurlijk ook(als het dus barre's zijn) je hand iets optillen en met de andere even je volume knop dicht draaien, dit zie ik wel eens gitaristen doen als ze met 2 gitaren spelen en niet dikke feedback erdoor willen hebben als er 1 stopt met spelen.

Javaca
2 juli 2004, 12:17
Volumepedaal werkt makkelijker dan volumepot dichtdraaien.

BramVersteeg
2 juli 2004, 12:34
Gewoon niet te veel gain zodat het niet gaat fluiten als je stil bent. Verder gewoon strak dempen en linkerhand op de snaren leggen (beetje optillen).
Veel dichterbij kun je toch niet komen. Misschien met noise gate en compressor maar dat lijkt me ook overdreven. Live doen ze dat ook niet zo strak.