PDA

View Full Version : Vraag over ESP KH-2



Martin Boers
1 juli 2004, 00:19
Hallo mensen,

Ik had even een vraagje voor iedereen die iets weet over een ESP KH-2.
Ik zit er sterk aan te denken om die gitaar aan te schaffen, maar ik wil er eerst graag zoveel mogelijk informatie over inwinnen.
Dus als er iemand is die me er iets over kan vertellen, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Swan
1 juli 2004, 00:25
KH staat voor kirk hammet :roll:

Martin Boers
1 juli 2004, 00:29
oke, dat wist ik al, maar toch bedankt. Ik bedoel eigenlijk meer de technische aspecten van de gitaar.

Swan
1 juli 2004, 00:45
kijk op de esp site...wat meer gerichte vragen zouden helpen, n wat meer gerichte topictitel btw ook

Monty
1 juli 2004, 00:47
Als het de neck through is zou ik er misschien wel voor gaan.

Martin Boers
1 juli 2004, 00:55
Ik heb op de ESP site gekeken, maar dat vind ik nog niet genoeg info. Ik wil graag weten of hij in de praktijk ook goed tot z'n recht komt

Martin Boers
1 juli 2004, 00:57
Waarom zou je er voor gaan als het een neck throuh is?

Maiden Michiel
1 juli 2004, 08:56
Dat ding is toch veel te duur voor wat je krijgt?
Koop dan een m1000 ofzo

Monty
1 juli 2004, 09:03
Waarom zou je er voor gaan als het een neck throuh is?

Het speelt fijner (geen blok hiel) ziet er beter en mooier uit en heeft gewoon meer waarde. Daarnaast zal het ook wel anders klinken dan een bolt on. Die diamond plate signature van James heeft ook een bolt on, ziet er niet uit en is iets wat je toch niet verwacht van zo'n dure gitaar.

Raffel
1 juli 2004, 10:24
ik heb er een gehad en ik vond het een zeer fijne gitaar, maar je hebt emgs en daarmee kon ik toch niet echt mijn geluid krijgen. Aan de andere kant vond ik het dan ook weer zonde om de pups erin te veranderen, dus heb ik hem origineel gelaten en verkocht. Op zich is het feit dat ie 2 volume knoppen heeft wel grappig, omdat je zonder de tone knop je geluid al goed kunt blenden. Ik vond vooral de nek erg fijn. Vrij dun.

Soulflyhigh
1 juli 2004, 13:20
Dat ding is toch veel te duur voor wat je krijgt?
Koop dan een m1000 ofzo
Of een ESP M II, M-1000 is in Europa weer te duur voor een Ltd. Dan kan je beter iets van 300 euro erbij leggen en dan heb je een ESP.

Braindead
1 juli 2004, 13:28
Je moet er van houden. Ik heb er zelf geen maar gisteren nog even op eenjte gespeeld. Het is kwalitatief een goede gitaar, naar de hals ligt mij niet. Enorme brede frets. En een vrij lange hals. Je moet er van houden.
Afgezien daarvan speelde die wel aardig.
Nogmaals: Je moet nooit zomaar een gitaar bestellen als je hem niet kent. Eerst uitproberen, want het uiterlijk alleen is niet voldoende.

BLOK182
1 juli 2004, 13:38
Die KH2/M-II, das een van de weinige shred-en-hang-et-ding-net-onder-je-kin-gitaren die ik zou willen hebben. Doel je toevallig op die advertentie op gitaarmarkt?

Martin Boers
1 juli 2004, 16:59
ja die bedoel ik ja

Martin Boers
1 juli 2004, 17:02
Hey braindead, Ik zou ook nooit een gitaar kopen zonder dat ik er eerst op gespeeld heb, but thanks anyway for the advice.

ieme
1 juli 2004, 20:58
kees dee in amersfoort heeft er een staan daar kun je em vast wel even proberen!

Swan
1 juli 2004, 21:01
dijkman in amsterdam ook

Martin Boers
1 juli 2004, 23:01
Oke cool, maar euh ik woon in Groningen. Thanks anyway

Swan
2 juli 2004, 11:05
heb er trouwens es op gespeeld en vond het nou echt nix bijzonders, veel te duur....en de inlays zijn nogal cheesy IMHO....

Soulflyhigh
2 juli 2004, 19:15
Ik vind de inlays wel kinky. Ik had zelf bijna een ESP Ltd KH 602 gekocht maar ben toch maar voor de MH 307 gegaan 8-)

JackDanielz
4 juli 2004, 12:24
8-)

JackDanielz
4 juli 2004, 12:35
Hey Hallo


Ik heb een aantal ESP's .

ESP KH-2 bolt-on.
ESP KH-2 neck-thru.
ESP M-II neck-thru
Ltd 1000

Hals van de bolt-on kh-2 is redelijk snel maar de neck-thru gitaren spelen beter en zijn kwa geluid ook strakker en voller alleen de kh-2 neck-thru is erg duur.
De ltd hals vind ik ook niet super (gitaar klinkt wel redelijk met EMG's)
Als ik jou was zou ik gaan voor de ESP m-II neck-thru!!!
Super gitaar hals lijkt erg veel op de kh-2 neck-thru en de prijs is ook veel beter. ik geloof zo rond de 1600/1700 nieuw.
Alleen moet je er wel een maand of 3 op wachten.
Voor meer vragen en foto's van deze gitaren mag je me altijd mailen
jackdaniels23@hotmail.com

Greetzz