PDA

View Full Version : Vrijdag nieuwe versterker kopen!!!



e_lukather
30 juni 2004, 22:46
jaja... ik ben m'n samick beetje zat. Ik ga vrijdag een twintone halen. Maar nu ik wat verhalen over de studio tone heb gehoord... hmmmm :???:

Wat zal ik doen?

InternEd
30 juni 2004, 22:51
Ik heb een Twintone en ben 'r dik tevreden over. Heb de Studiotone nog niet gehoord. Je moet je afvragen of je voldoende aan het aantal watt van de Studiotone hebt. Maar vooral moet je ze allebei naast elkaar gaan horen!

Groeten, Ed.

Nocki
30 juni 2004, 22:54
zoals altijd wattage zegt niks. tenminste ik denk dat er maar 3 gitaristen op het forum zijn die ooit de kans zullen krijgen om in de kuip te staan ofzo... en zelfs dan...

20 watt is zatt!

NOcki

BartL
30 juni 2004, 23:15
+1

BramVersteeg
30 juni 2004, 23:19
Het voordeel van een versterker van meer dat 20 watt is dat ie beter overeind blijft op hoge volumes. Clean van een 20-Watter krijgt al snel een randje als ie ver open staat. Bovendien denk ik niet dat je een 100 watt amp (veel) verder open kan zetten in de kuip dan in een middelmatige zaal. Persoonlijk zou ik dus voor een amp met wat meer wattage gaan maar dat betekend niet dat die Koch geen goede amp zou zijn hoor.

Nicci
30 juni 2004, 23:52
inderdaad: 20 watt kan inderdaad behoorlijk hard en zal zeker genoeg zijn in veel situaties, maar het heeft heel duidelijk zijn beperkingen.

lespaul57
1 juli 2004, 09:00
zoals altijd wattage zegt niks. tenminste ik denk dat er maar 3 gitaristen op het forum zijn die ooit de kans zullen krijgen om in de kuip te staan ofzo... en zelfs dan...

20 watt is zatt!

NOcki

Present, maar kan ook op 90W in de kuip.. :B

marc_o
2 juli 2004, 17:37
Ik zet mijn Rivera regelmatig op 27 watt,ik zou zeggen, kom er eens voor staan.
Tip:
Als je gaat kijken voor die studiotone (sla 'm a.u.b. niet over als je toch al voor een Koch gaat kijken) sluit 'm dan voor de aardigheid eens aan op een extensioncabinet.....Ik vind de cleane headroom zeer aardig en het ding gaat snoeihard.
Koop 'm niet als je in een deathmetalband wil gaan spelen, dat heeft geen nut...

ieme
2 juli 2004, 17:40
zoals altijd wattage zegt niks. tenminste ik denk dat er maar 3 gitaristen op het forum zijn die ooit de kans zullen krijgen om in de kuip te staan ofzo... en zelfs dan...

20 watt is zatt!

NOcki

Welke drie dan?
Skabouter, Yoeri en ik?

Raffel
2 juli 2004, 17:41
ik zou zeggen dat 50 watt een mooi compromis is!

BramVersteeg
2 juli 2004, 18:12
zoals altijd wattage zegt niks. tenminste ik denk dat er maar 3 gitaristen op het forum zijn die ooit de kans zullen krijgen om in de kuip te staan ofzo... en zelfs dan...

20 watt is zatt!

NOcki

Welke drie dan?
Skabouter, Yoeri en ik?

:lol: :lol: :lol:

Nocki
2 juli 2004, 19:32
tja ik heb niet goed nagedacht. ik denk dat 99% hier de kans krijgt om in de kuip te staan...

De Badkuip... :-)


verder hebben we anand, en ik denk dat maarten (tubefreak) ook ooit nog weleens kans maakt...

Nocki

e_lukather
2 juli 2004, 22:18
zo dan... ben vanavond ff naar de gitaarzaak geweest. Heb de twintone en de studiotone ff lekker uitgetest. En het geluid he..WOW! Echt ziek.. Ik vond de twintone net iets voller klinken. Maar de studiotone had weer wat meer features..

en idd de wattage he.. 20 watt is LOEIHARD!! Ik wacht nog een weekje en denk dat ik dan toch voor de twintone ga. Ik heb hem ook op de ext. cab geprobeert.. dat is helemaal gaaf zeg! Wat zou zo'n cab kosten?

Wicked Willy
2 juli 2004, 23:14
Ligt eraan van Koch met en 1x12" ik geloof een euro of 300-400 en een 2x12" 600-700 euri