PDA

View Full Version : Zvex Nano-head



robzilla
30 juni 2004, 17:25
test

robzilla
30 juni 2004, 17:26
Hi :)

Iemand ervaring met de Nano head van Zvex?
Ik heb een aanbod gehad en ik zit er over te twijfelen of ik dit moet doen, ik moet ook nog een cab kopen.

Ik weet dat er best een beetje een marshall sound uit te halen is, de buis is natuurlijk erg makkelijk te pushen met zn 1/2 watt.

Heeft iemand ervaring met het dingetje? Hoe is de sound?

Meer info is te vinden op http://www.zvexamps.com/

Robbert

GuitarMaster
30 juni 2004, 17:51
Wat moet je ervoor betalen (ik zag er een op gitaarmarkt staan voor 650 euro, terwijl je hem nieuw voor 450 kunt kopen)

robzilla
30 juni 2004, 17:53
Wat moet je ervoor betalen (ik zag er een op gitaarmarkt staan voor 650 euro, terwijl je hem nieuw voor 450 kunt kopen)

350$ + shipping, wel te doen dus. In NL kan ik hem zeker voor hetzelfde weer kwijt denk ik. Maar ik zit nog wel te twijfelen (eerste aankoop van iemand uit USA, via HC forums) en een cab is ook niet goedkoop :(

edit: ik krijg niet pm van die gast en shipping is zon 100$ (ik heb het nagerekend). Beetje duur vinden jullie ook niet? Zo is het al een stuk minder leuk :(

BLOK182
30 juni 2004, 18:11
Hou der ook ff rekening mee dat je iets van een goeie trafo moet hebben om dat ding op een Hollands stopcontact in te pluggen, kost je ook weer een paar centjes...

robzilla
30 juni 2004, 18:12
Hou der ook ff rekening mee dat je iets van een goeie trafo moet hebben om dat ding op een Hollands stopcontact in te pluggen, kost je ook weer een paar centjes...

Er zit geloof ik een adapter bij dat in elk land werkt, zag ik in de demo vid. Maar met die 100$ shipping krijgt het weinig kans..

GuitarMaster
30 juni 2004, 18:18
dan kom je op 450 dollar uit, en met een beetje ongeluk komt daar nog ongeveer 20% bovenop. Dan kun je hem net zo goed bij v/d haar kopen voor 450 euro, dan weet je ook zeker dat ie veilig aankomt.

skabouter
30 juni 2004, 18:45
ik blijf het veel geld vinden, het is toch meer een gadget ?

hoe hard zou dat ding nou werkelijk kunnen over een standaard 1960cab ? vast niet harder dan een jcm800 op stand 1, toch ?

BartL
30 juni 2004, 18:52
Vraag ik me ook af. Zou je er fatsoenlijk mee kunnen optreden of treden er mensen mee op?

skabouter
30 juni 2004, 18:57
precies, dat bedoel ik. nooit gezien in elk geval. en ik denk zelf niet dat ie hard genoeg daarvoor gaat. en voor thuis vind ik het een beetje loos zo`n kutdingetje. voor dat geld heb je een vette jcm800, die vetter is enzo.

tis een leuke gadget die amp, maar veel te duur voor een gadget. en hij kan niets, denk ik zelf..............

robzilla
30 juni 2004, 18:57
Dat is ook een beetje wat ik denk. Ik treed nu nog niet op, maar dat komt nog wel. Ik denk dat ik toch maar voor een JCM800 oid ga, al kosten die ook weer een hoop geld :(

skabouter
30 juni 2004, 18:58
je vind ze soms wel vanaf 450/500. ik had mijn top (jcm800 2204) omgerekent voor 300. het is echt wel te doen

BartL
30 juni 2004, 19:01
Tering...300 pleuro? :o
Very Nais :-D

skabouter
30 juni 2004, 19:03
top+kast+flightcase voor top+case voor cab: alles in 1 koop voor 800 :)

omgerekent zo`n 100 per stuk voor de cases, en 300 voor de top en 300 voor de cab, denk ik zelf. maargoed, dat kan fluctueren

robzilla
30 juni 2004, 19:06
top+kast+flightcase voor top+case voor cab: alles in 1 koop voor 800 :)

omgerekent zo`n 100 per stuk voor de cases, en 300 voor de top en 300 voor de cab, denk ik zelf. maargoed, dat kan fluctueren

regel mij ook zo'n deal ;), wat moet jij voor die 1960A hebben ska?

Maar iig, ik heb weer een pm gehad. Die 100usd shipping costs waren met dhl, met usps komt het rond de 20$ te liggen, met verpakken komt het op een totaal van 380$usd.

heeft iemand nog wat meningen over het optreden met het versterkertje, of algemene meningen?

skabouter
30 juni 2004, 20:20
hij gaat over een tijdje wel de deur uit, ik dacht aan 325/350 ofzo (hij is niet zo mooi namelijk). maar ik weet niet zeker wanneer ik hem verkoop. denk pas over maandje (of 2 misschien)

robzilla
30 juni 2004, 20:33
hij gaat over een tijdje wel de deur uit, ik dacht aan 325/350 ofzo (hij is niet zo mooi namelijk). maar ik weet niet zeker wanneer ik hem verkoop. denk pas over maandje (of 2 misschien)

Ah ok. over die 325-250, je verteld net dat je hem voor 300 hebt gehad en hij is ook niet eens zo mooi.. ;)

Maarja, die 300 was natuurlijk ook een gok van je..

skabouter
30 juni 2004, 20:52
sja, moeilijk te zeggen ja. misschien waren de cases maar 50 per stuk.
maar dat ik er "ongeveer" 300 voorbetaalde wil niet zeggen dat dat de waarde is. ik had gewoon geluk met een koopje. die top is normaal ook meer dan 300, ga rustig uit van een euro of 550.

birt
1 juli 2004, 10:25
zo duur is een nanohead toch niet?

koop 2 boutique-effecten en je bent net evenveel kwijt.

en je kan met dat ding wel genoeg hoor, en bij optreden gewoon micen

ik heb zelf ook gedacht om er een te kopen maar ik ben mezelf wat buizentechniek aan het leren en nu ga ik dus geen buizenamp kopen

Robbert
1 juli 2004, 10:59
De Nano werkt inderdaad op een adapter. 1,5 Ampere bij 12-15 volt. Er zit een ingebouwd speakertje in, voor wanneer je nog aan het sparen bent voor een cab.

Met de juiste cab, dwz. een 4x12 zou er nog behoorlijk wat geluid uit komen. Het is dan echter geen clean geluid meer.

Ik ben ook aan het rondneuzen voor of een kleine Fender Champ, of die ZVex. 100 USD is te duur. Dan zit er waarschijnlijk verzekering en priority op. Wanneer verzekerd moet je gegarandeerd belasting betalen in Nederland, omdat de echte waarde moet worden aangegeven.

Voor 350-400 USD is het een prijzige versterker. Maar wel een leuke gadget!


Hier wat pics die ik gejat heb van HC forum.

http://img76.photobucket.com/albums/v231/spindeln/Amps/whiteblue-rig.jpg

http://img76.photobucket.com/albums/v231/spindeln/Amps/whiteblue-rig1.jpg

Quink
1 juli 2004, 11:12
http://www.click-smilies.de/sammlung0903/grinser/grinning-smiley-004.gif Ha, ha, schitterend, dat versterkertje op die cab!

skabouter
1 juli 2004, 12:07
het lijkt me helemaal leuk als ie opzich nog best wel hard kan (maar dat weetik dus niet).

kom je zo`n oefenhok of podium binnen, en zet je dit dinkie op een cab.,. iedereen zo van : "whahhaa, wat is dat" :D
en dan jij: "DAT, waarde mensen, is mijn amp" :)
iedereen:"whahahahaha"

en dan dat ding openzetten en iedereen zere oren bezorgen :)
(maargoed, ik vraag me af of hij zo hard kan)

robzilla
1 juli 2004, 12:47
Hij is verkocht, en niet aan mij :cry:

skabouter
1 juli 2004, 15:47
ohw dat is jammer. maarja, je hoorde het, 450 bij v/d haar :)
lekker dichtbij, en kan je zo terug als er iets mis mee is

Negative K3 fan
1 juli 2004, 17:13
1/2 watt is echt wel harder dan jouw marshall op 1 ska.

dat klinkt meer als jouw marshall op 3.

skabouter
1 juli 2004, 17:25
joh, jij met je theoretische praatjes. een half watt zit geen vast volume aan, dat verschilt per amp. en heb je deze gehoord ? vast niet.
harder dan de lo input op 3 kan ik me voorstellen, maar niet harde dan in de hi-input op 3. das fucking hard.

Negative K3 fan
1 juli 2004, 17:36
lach me maar uit met je theorie gekanker, maar het klopt echt wel haha, en als je speakers met een heel hoog rendement hebt is het waarschijnlijk nog meer.

een hals watt zit wel een vaste geluidsintensiteit aan (als er ook echt een halve watt aan geluid wordt geproduceerd, maar aangezien het een buizenamp zal er (veel) meer dan een 1/2 watt richting de speakers gaan en zal er dus zeker een halve watt aan geluid uit de speakers komen wat gepaard gaat met een zekere geluidsintensiteit en dus ook een zeker volume. Dus tja, marshall op 3.

GuitarMaster
1 juli 2004, 17:54
@ ska: Check de videodemo op de site van Zvex is, er komt echt een flinke dosis geluid uit!

skabouter
1 juli 2004, 18:00
ja, die heb ik gezien al, maar erg hard vind ik die niet overkomen,. maarja, das moeiljik te zeggen, via zo`n mpeg.

Phyrexian
1 juli 2004, 18:02
ja, die heb ik gezien al, maar erg hard vind ik die niet overkomen,. maarja, das moeiljik te zeggen, via zo`n mpeg.

Op Harmony Central (de forums) zitten een aantal gebruikers met een Nano Head en ze bevestigen allemaal dat de Nano head te luid gaat voor het huis en woonkamer gebruik... :roll:

skabouter
1 juli 2004, 18:20
jazeker, dat geloof ik vrij graag. maar bij gigs lijkt me het wat anders.
in een zaaltje zonder PA moet ik mijn marshall toch zeker op 6 zetten wil ik wat sounds hebben. denk niet dat je met dit ding ver komt

maargoed, ik moet zeggen: ik heb het nooit gehoord, en misschien kan ie wel hard zat daarvoor.ik heb geen idee. maar ik verwacht het gewoon niet :)

robzilla
4 juli 2004, 22:24
kick!

Op HC zag ik een poll over de NanoHead, kijk de uitslag maar eens op

http://acapella.harmony-central.com/forums/poll.php?s=d6c8441ac3855548844421035ae5b3c6&action=showresults&pollid=14645

skabouter
5 juli 2004, 01:24
mja, ok. maar het zegt nog weinig over wat voor podia, en wat voor volumes.nouja, tis beetje loze discussie dit, ik kap ermee, ga dat ding maar eens checken dan, en dan weet ik zelf tenminste meer.
weet iemand een winkel waar dat ding staat ?

Negative K3 fan
5 juli 2004, 17:16
mja, ok. maar het zegt nog weinig over wat voor podia, en wat voor volumes.nouja, tis beetje loze discussie dit, ik kap ermee, ga dat ding maar eens checken dan, en dan weet ik zelf tenminste meer.
weet iemand een winkel waar dat ding staat ?

jukebox boekel

skabouter
5 juli 2004, 19:07
poeh...........nouja, zal eraan denken als ik een keer in die richting ga :)