PDA

View Full Version : Van mp3 of Wav naar midi



blues_traveller
27 april 2002, 10:40
Hallo allemaal,
Wie weet welk programma je kunt gebruiken om een mp3 file of wav file om te zetten naar een midi file zodat het daarna bewerkelijker is.

Slowhand41
27 april 2002, 22:40
Volgens mij moet dat nog worden uitgevonden! Dus heren programmeurs er wacht een taak op U..............

Greetz, Hans

Bartyboy
28 april 2002, 01:59
Het MIDI gedeelte in de geluidskaart (hardware) ingebouwd, daarom kun je niet zomaar met een programma (software) een WAV omzetten naar MIDI.

Zelfs het omzetten naar MIDI naar WAV is niet op een eenvoudige wijze mogelijk.

lars
29 april 2002, 09:54
midi.pagina.nl

en dan kom je erachter dat dat absoluut niet kan, want een wav geeft zeg maar een geluid weer, een midi alleen instructies over hoe lang en hoe hard ect een bepaalde noot klinkt, niet het geluid zelf. (heel kort samengevat)

blues_traveller
29 april 2002, 18:37
Oke, bedankt voor de info

Hans heeft nog gelijk...... Heren programmeurs er wacht een taak op jullie

mirage
5 mei 2002, 16:34
ook voor de programeurs is het erg moeilijk zo niet onmogelijk door de verschillende manieren van opbouw van wav en midi. (mp3 laat ik buiten beschouwing want dat is gecomprimeerde wav)

wav geeft een signaal zoals dat ook op je cd staat letterlijk een golf die naar de cone van je speakers gaat 1 op 1 en he alle geluid en instrumenten zijn er.

midi heeft een x aantal instrumenten zoals een piano aanslag of een drumaanslag, en speelt die volgens een schema af. en door die kanalen te mixen word er een wave signaal gemaakt wat naar speakers gaat.

midi naar wav is dus geen probleem, wav naar midi wel, omdat een nummer nooit met standaart midi instumenten opgebouwd zal zijn en als zou het zo zijn vermoed ik dat je flink wat rekenwerk te doen hebt om het allemaal uit te rekenen en te analyseren.

(ik ben hier ook geen expert in maar volgens mij klopt m'n verhaal zo aardig)

Phizer
11 mei 2002, 20:03
dat klopt idd