PDA

View Full Version : Locking nut op een strat?



Eddie van Halen
27 april 2002, 10:16
Kan er op een strat ook een locking nut gezet worden? (dus net boven de topkam). Of heb je dan de kans dat je hals gaat splijten, dat de snaren te veel moeten buigen, enz...

PS. Is niet voor mezelf, maar voor een vriend van me. anyway, bedankt alvast.

Moonchild
27 april 2002, 12:57
ik weet wel dat de iron maiden sig. strat een locking nut heeft, dus het is denk ik wel mogelijk

L4A
27 april 2002, 15:23
Ligt misschien aan mij hoor, maar waarom zou dat bij een strat(model) niet kunnen???

Eddie van Halen
27 april 2002, 16:54
Omdat de locking nut dan nog boven de topkam komt (tussen de topkam en stemmechaniek van de E snaar) en misschien past dit wel helemaal niet vanwege het kleine stukje dat daar maar tussen zit...
En omdat de snaren dan vanaf de topkam een stukje naar beneden moeten, door de locking nut en daarbij een te scherpe hoek moeten maken.
Bij de meeste gitaren (halzen) zit de locking nut gewoon 'op' de hals :eek: dus dan heb je stemmechanieken, locking nut en dan 1e fret, 2e.....

Bartyboy
28 april 2002, 02:06
Misschien dat op een of andere creatieve manier wel kan, maar de hals is er inderdaad niet voor gebouwd.

Ik zou zeggen: Vraag het eens aan de vakman. :wink:

sash
28 april 2002, 07:11
Er zijn idd modellen waar een locking nu op zit, maar dat zullen wel geen standaard necks zijn...