PDA

View Full Version : geschuurd fretboard & hals ibanez?



pinchaholic
30 juni 2004, 12:54
hier nogmaals mijn thread..( heb de vorige per ongeluk gedeleted)

Ok, heb dus een ibanez rg gekocht waarvan fretboard & hals (allebei lichtkleurig maple) geschuurd zijn door vorige eigenaar... :-?

door dat er wel op gespeeld is zijn er vlekken ontstaan op fretboard & hals, logisch aangezien er geen lak op zit en het hout dus redelijk vatbaar is voor vuil etc..

Ik ben dus van plan om het fretboard heeeel licht op te schuren en dan opnieuw te lakken.

Mijn vragen:
1. is dit een goed idee?
2. wat voor lak moet ik dan gebruiken?
3. kan ik voor hals & fretboard de zelfde lak gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie moeite!
pinch

Javaca
30 juni 2004, 14:49
Je zal de frets er uit moeten halen voor het lakken.

pinchaholic
30 juni 2004, 15:41
het is slechts een hobbygitaartje, dus fretten eruit halen is geen optie...

Ik ben dus van plan om het fretboard heeeel licht op te schuren en dan opnieuw te lakken zonder de fretten te verwijderen

Mijn vragen:
1. is dit een goed idee?
2. wat voor lak moet ik dan gebruiken?
3. kan ik voor hals & fretboard de zelfde lak gebruiken?

pinch

Javaca
30 juni 2004, 15:53
Je moet het zelf weten maar er is eeen grote kans dat er lak op en onder je frets gaat zitten wat het spelen niet lekkerder maakt.

pinchaholic
1 juli 2004, 08:04
Ik ga de gitaar niet herfretten, (ga heeeel secuur lakken) :lol:

wat voor lak moet ik nou gebruiken? en kan ik voor hals & fretboard de zelfde lak gebruiken?

Mocht iemand het weten, laat het alsjeblieft even weten want ik wil dit weekend beginnen :wink:
bedankt!

Pinch

pinchaholic
1 juli 2004, 08:05
Ik ga de gitaar niet herfretten, (ga heeeel secuur lakken) :lol:

wat voor lak moet ik nou gebruiken? en kan ik voor hals & fretboard de zelfde lak gebruiken?

Mocht iemand het weten, laat het alsjeblieft even weten want ik wil dit weekend beginnen :wink:
bedankt!

Pinch

m^rton
1 juli 2004, 17:00
het is slechts een hobbygitaartje, dus fretten eruit halen is geen optie...


De meeste mensen spelen voor de lol, betekend dat niet dat iedere gitaar dan een hobbygitaar is. En wil je zeggen dat iedere toets dan crappy moet zijn, omdat het toch maar voor de hobby is?

pinchaholic
1 juli 2004, 19:50
Trek je conclusies, maar geef liever antwoord op de vraag.. :roll:

Ik heb de gitaar voor weinig gekocht en wil hem graag zelf opknappen. Dus fretten eruit liever niet, is i.m.o. niet nodig..

wat voor lak moet ik gebruiken? en kan ik voor hals & fretboard de zelfde lak gebruiken?

Volgende ronde!

Bedankt! :-D

pinchaholic
1 juli 2004, 19:52
Trek je conclusies, maar geef liever antwoord op de vraag.. :roll:

Ik heb de gitaar voor weinig gekocht en wil hem graag zelf opknappen. Dus fretten eruit liever niet, is i.m.o. niet nodig..

wat voor lak moet ik gebruiken? en kan ik voor hals & fretboard de zelfde lak gebruiken?

Volgende ronde!

Bedankt! :-D