PDA

View Full Version : PRS-ESP-Ibanez



Dugie
30 juni 2004, 12:55
Vermits er hier zoveel PRS en ESP liefhebbers zijn wil ik toch effe vragen naar jullie meningen en ervaringen.

Ik ben van plan om een 2de gitaar aan te schaffen.
Ik zoek iets rond de prijs van 700 € nieuw ( minder mag altijd als de klank goed is).
Nu wil ik graag een beetje voorbereid naar de winkel stappen om ze uit te proberen.
Van klank kan ik me het best vinden in gitaren met humbuckers, volledig singelcoil is niet aan mij besteed.
Graag wilde ik van jullie weten wat jullie denken, ondervonden hebben, aanraden om zeker te testen.
(de Viper is die veel beter dan de Ephiphone g-400 ?)


Bedankt

StereoX
30 juni 2004, 13:18
ik neem aan dat je het dan hebt over een LTD viper, want een ESP kost wel iets meer dan 700 euro.

de goedkope serie (viper 50 en 100) zijn denk ik ongeveer gelijk aan een epi sg. maar een duurdere serie, bijvoorbeeld de 400, die zijn kwalitatief wel een stuk beter. er zit een setje emg '81 wat al een stuk beter klinkt dan die pickups van die epi.

verder vind ik de de afwerking van de LTD een stuk beter. alleen ze hebben allebei een totaal andere 'feel' dus dat moet je wel bevallen natuurlijk.

probeer ook eens een ibanez uit de SZ serie. ligt zelfs nog onder je budget, maar het zijn echt geweldige gitaren. dan zou je nog van het overgebleven geld de elementen kunnen vervangen als die je niet zouden bevallen

PeteRS
30 juni 2004, 13:36
Koop een 2de hands gitaar, kun je echt iets leuks kopen. Als je een nieuwe gitaar koopt en je staat buiten de winkel is ie nog maar 350 waard...(of iets meer als je geluk hebt) Voor 700 heb je hooguit een instapmodel van PRS (een SE) of ESP.
Een van de belangrijkste zaken aan een 2e hands gitaar (maar ook een nieuwe!) is dat de hals recht is (te controleren door over de brug naar de topkap te kijken en er dan op letten dat alle frets mooi evenwijdig staan) verder moeten de toetsen en frets niet ingesleten of los zitten. Problemen met de hals/toets /fret zijn het duurst op te lossen, hardware en eletronica zijn relatief goedkoop.

Dugie
30 juni 2004, 15:58
Ik heb al 2de hands aan het volgen geweest, maar ik zie de goedkopere PRS en ESP niet verschijnen, daarom geloof ik er wel in.
En nog een probleem met 2de hands is dat ik ze niet naast elkaar kan horen en bespelen.

Vanaf welk bedrag zou je het wel de moeite vinden om nieuw te gaan?

Dugie
30 juni 2004, 16:06
dubbel sorry

heavy-metal-thunder
1 juli 2004, 10:59
Inderdaad, probeer zeker een Ibanez SZ. De SZ 520 vind ik gewoon super voor die prijs. Zowel qua afwerking, bespeelbaarheid als klank. Kom je ruim toe met je 700 euro.

Soulflyhigh
1 juli 2004, 14:23
Denk er trouwens wel aan dat je een Epiphone G of Gibson SG qua klank niet met elkaar kunt vergelijken. Zo'n beetje de enige overeenkomst is het uiterlijk (en dan nog niet helemaal :wink: )

Dugie
1 juli 2004, 16:19
Denk er trouwens wel aan dat je een Epiphone G of Gibson SG qua klank niet met elkaar kunt vergelijken. Zo'n beetje de enige overeenkomst is het uiterlijk (en dan nog niet helemaal :wink: )

Dat had ik ook gehoord daarmee dat ik over de LTD viper reeks aan het denken was. De 400 zoals bovenvermeld staat op men lijst, maar nog nergens online gevonden behalve bij Thomann.de

Dugie
1 juli 2004, 16:21
Denk er trouwens wel aan dat je een Epiphone G of Gibson SG qua klank niet met elkaar kunt vergelijken. Zo'n beetje de enige overeenkomst is het uiterlijk (en dan nog niet helemaal :wink: )

Dat had ik ook gehoord daarmee dat ik over de LTD viper reeks aan het denken was. De 400 zoals bovenvermeld staat op men lijst, maar nog nergens online gevonden behalve bij Thomann.de

Soulflyhigh
2 juli 2004, 20:18
Volgens mij hebben ze hem bij musik produktiv ook wel

Dugie
3 juli 2004, 00:27
Ook een Duitse winkel? en waar is die ongeveer gelegen?

StoneCrate
3 juli 2004, 00:45
Je kunt ook bij Music Store Koln kijken, www.musicstorekoeln.de dacht ik.

Maar waarom loop je niet gewoon Feedback in Rotterdam binnen? Honderden gitaren en alle prijsklasses. En geluidsdichte testhokken :wink:

Dugie
3 juli 2004, 13:08
omdat Rotterdam voor mij moeilijker te bereiken is dan Keulen, anders moet ik in België gaan en daar zijn niet zo veel modellen in stock


Op de site van musicstore (btw gewoon www.musicstore.de denk ik) hab ik gekeken en daar gaan ze van de 50 en 100 ineens naar de 1000, maar ik denk dat ik daar naar toe ga rijden als ik een dagje verlof kan nemen.

doncker
3 juli 2004, 13:19
Over 2 maanden hing daar alleen een esp viper , maar geen ltd. Je kunt daar wel eens de fame forum testen.
Gewoon een telefoontje doen naar die vrouw die nederlands spreekt , als je haar telefoonnummer wilt :d

Dugie
3 juli 2004, 13:22
Heb jij deze al een getest? Ik geloof dat dat hun huismerk is niet?

Wel enorm verlaagd in prijs van 1200 tot 550

Dugie
3 juli 2004, 13:23
weeral dubbel sorry, maar krijg steeds foutmeldingen