PDA

View Full Version : Eindelijk heb ik mijn nieuwe amp!! (ja weer één)



AxeGod
30 juni 2004, 00:44
Eindelijk is het dan zover, vandaag was het een heilige dag; ik ging een nieuwe versterker kopen. De versterker die ik had was een Behringer Blue Devil.
Ben met mijn Dean VX gitaar naar de winkel gegaan en heb verschillende amps uitgeprobeerd.
Een aantal marshalls en de Roland Cube 30.
Ik wilde gaan voor een goed puur geluid, dat helder klinkt, jankend maar ook rauw.
De cube viel voor mij af; leuk al die mogelijkheden, fantastische prijs en erg goed geluid daarvoor, maar het was toch niet helemaal mijn ding; ik vond het toch te digitaal klinken.
Mijn oog viel op een Marshall MG50DFX.
Leuke versterker, mooi geluid. Daarna testte ik de Marshall AVT20 (buizen pre-amp) uit. Geweldig mooi vond ik het... het is een simpele versterker, clean, overdrive, reverb en een eq, meer niet.
Maar het geluid... wat een verbetering ten opzichte van de blue devil... ben er helemaal enthousiast over
Ik vindt het geluid het allerbelangrijkste aspect (als je een amp voor thuis zoekt), het aantal watt een beetje maar de mogelijkheden interesseren mij nietzoveel. Ben van mening als je wat geld uitgeeft aan een ''basis'' alle effecten die je er later bij koopt ook heel goed klinken.
Ik heb 399 euro voor deze amp betaald.
Zijn er meer die deze amp hebben? wat vinden jullie van mijn keus? iemand nog tips, adviezen over de amp zelf, meningen of hun favo instellingen?