PDA

View Full Version : Nieuwe Fender Jaguars en Jazzmasters..



PeArLjAm
26 april 2002, 21:38
Fender gaat deze opnieuw maken maar dan in een Japanse uitvoering, dus voor de wat armere liefhebbers onder ons. Ik wil zelf al heel lang een jaguar hebben, maar de amerikaanse worden mij toch iets te duur.. (waren geloof ik 3800 gulden). Weet iemand iets over deze gitaren, wanneer ze precies in de winkels komen etc.. Het enige dat ik weet ik dat ze 600 pond gaan kosten en dat je ze in sunburst en wit kan krijgen. (en nog een kleur maar die weet ik niet meer) Iemand?

nozem
26 april 2002, 21:43
Nee ik weet er niks over verder maar het is wel goed nieuws, als de kwaliteit goed is dan schaf ik denk ik zowel een jaguar als een jazzmaster aan :wink: Logisch trouwens dat Fender ze goedkoper en massaler gaat produceren want het zijn in een groot aantal muziekstromingen toch zeer veel gebruikte gitaren.. De hele Surfstroming zweert zo onderhand bij Jaguars :wink:

PeArLjAm
26 april 2002, 21:48
Ja het is zeker goed nieuws. Ik heb het nieuws vernomen van http://www.fender.co.uk Japan staat meestal wel bekent om zijn goede kwaliteit bij Fender gitaren, maar ja we zullen zien. Eindelijk zijn ze toegangkelijk voor de lagere prijsklassen!

Kitaarhiero
26 april 2002, 21:49
cool... ik wil wel een jazzmaster of jaguar... die niet al te veel geld kost. :grin:

nozem
26 april 2002, 22:19
Volgens mij zijn die gitaren in de USA helemaal niet zo duur trouwens.. Ik geloof dat Kurt en die lui van Sonic Youth er zoveel op speelden omdat ze relatief goedkoop waren en dus lekker om af te raggen :wink: Maar hier in Europa zijn ze iets exclusiever, feedback puilt nou niet bepaald uit van de Jaguars en Jazzmasters!
Maargoed, ik weet trouwens niet of ik het echte Jaguar geluid krijg uit m'n Marshall Valvestate, dat wordt dan ook nog sparen voor een Fender-versterker dan..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nozem op 2002-04-26 22:20 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nozem op 2002-04-26 22:20 ]</font>

Grandma_Placenta
27 april 2002, 17:55
nee, vroeger waren ze niet duur, maar sinds Kurt Cobain bekend werd, ging de prijs van die Jags ook omhoog, omdat ze ze gewild waren opeens

Kitaarhiero
27 april 2002, 18:13
en toen verkochten ze opeens heel slecht...

Dila
27 april 2002, 18:33
ow wat cool!! ik wil wel n jaguar. das n zeer mooie gitaar...

nozem
27 april 2002, 19:29
Ik geloof toch dat de populariteit van de Jaguar niet alleen aan Kurt is te danken. Deze gitaren waren in de jaren 60 erg populair in de Surfrock en in begin jaren 80 werden ze mede dankzij Sonic Youth erg pouplair in de alternative scene. Het enige decennium waarin je er bijna geen zag waren denk ik de jaren 70.. Maar nogmaals schijnt dus dat fender Japan al volop die dingen aan het producren is wanneer zie ik ze eens in Nederland voor 750 euro hangen?